Log in

View Full Version : TD aansluitingen


ParaBID
26-10-2011, 17:04
Heb me een ander motorblok gekocht voor mijn Jetta mk1, het is een 1.6TD blok, motorcode SB. Het motorblok die ik er nou in heb liggen is ook een diesel, alleen dan een CR (als ik met niet vergis :))

Nou zit ik met het volgende, waar moet ik deze volgende onderdelen op aansluiten? Ik weet het even niet, iemand enig idee?

http://parabid.com/uploads/volksforum/1.jpg
http://parabid.com/uploads/volksforum/2.jpg

Gertjan
26-10-2011, 18:32
Dat zijn de aansluitingen voor het waterpompje om voor je watergekoelde turbo ;)
Nummer 1 is de pomp zelf en nummer 2 is de thermoswitch zegmaar.

staande golf
26-10-2011, 19:46
maak wel even een andere verbinding in plaats van een kroonsteentje als je wil dat je over een paar weken er ook nog mee kan rijden ;)

ParaBID
21-11-2011, 21:51
Ow wat erg, ik dacht dat ik al een reactie had gegeven, nja bij deze dan alsnog, dank je wel voor de reacties.

Het blok hangt nou in de Jetta, (heeft even geduurd maar goed dat terzijde) alleen weet ik niet hoe nu verder, aangezien mijn kabelboom die aansluitingen niet heeft zal ik dus zelf een constructie moeten maken, dit is me wel duidelijk alleen heb ik totaal geen aanknopingspunten.

Ik weet dat punt 1, de waterpomp is die de turbo koelt, als punt 2 de sensor dit aangeeft. Dit is nog te volgen, alleen weet ik voor de rest vrij weinig, van aansluiten, hoe moet ik de waterpomp verbinden met de sensor, direct op de accu, of door middel van het contactslot?

Veel gezocht op internet en het forum niets heeft het voor mij duidelijk gemaakt, ETKA proberen te gebruiken, krijg het niet werken op me pc (dit terzijde), dus ik loop een beetje tegen de muur aan.


Kan iemand mij misschien uitleggen hoe nou verder?


Daarbij heb ik nog een vraag, wat is dit voor een aansluiting?
http://parabid.com/uploads/volksforum/3.jpg
Nummer 3 ;)

oettinger_18
22-11-2011, 00:03
Nummer 3 is een aansluiting voor de oliedruk op de teller.. wat je kunt doen is dat mini waterpompje laten vervallen.. en slang voor vinden en dan aansluiten op de slangen van de kachelradiateur.. het is moeilijk uit te leggen maar ik zal ff morgen foto maken.. zodat je een helder beeld krijgt hoe het uiteindelijk moet worden aangesloten.. die stekker boven bij de turbo hoef je dan ook niks op aantesluiten.. let wel op dat je turbo continu word gekoeld t.o.v de orginele systeem met thermoswitch :)

Gertjan
22-11-2011, 08:12
Het is echt makkelijker dan het lijkt hoor.
Het pompje moet in principe hetzelfde aangesloten worden als de ventilator van je radiateur, die is ook direct op de accu aangesloten via de thermoschakelaar, zodat hij ook kan koelen als de motor af staat (van contact af).

Dus gewoon een plus vanaf de accu naar de thermoschakelaar (eventueel met zekering), en vanaf de schakelaar naar de plus van het pompje, en de min uiteraard op de massa ;)

En klaar is kees.

ParaBID
22-11-2011, 18:51
Bedankt voor de reacties, het is me allemaal een stuk duidelijker geworden :)

Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste zoiets maken?
http://parabid.com/uploads/volksforum/zoiets.jpg

Gertjan
23-11-2011, 09:01
Helemaal correct, simpel toch? :thumbup:

ParaBID
23-11-2011, 20:57
Dank :)
Morgen maar eens aan de slag