Log in

View Full Version : Golf2 turbo diesel hoge stationaire rpm


fanis01
26-10-2011, 22:01
Hallo
Mijn Golf2 turbo diesel uit 1990 heeft hoge stationaire toerental en komt niet makkelijk door de uitlaatgassen keuring. De laatste tijd start ook moeilijk. Ik zie geen extreme rookpluimen. De choke werkt altijd. Hij start niet makkelijk zonder choke. Wat zou het kunnen zijn? De turbine, de distributie riem, de pomp, of de verstuivers?
Help aub.
Bij voorbaat dank
Fanis

gooigolf
27-10-2011, 05:22
Hallo
Mijn Golf2 turbo diesel uit 1990 heeft hoge stationaire toerental en komt niet makkelijk door de uitlaatgassen keuring. De laatste tijd start ook moeilijk. Ik zie geen extreme rookpluimen. De choke werkt altijd. Hij start niet makkelijk zonder choke. Wat zou het kunnen zijn? De turbine, de distributie riem, de pomp, of de verstuivers?
Help aub.
Bij voorbaat dank
Fanis


hallo .

ik zou eerst de timing eens controleren ..
als die 100 proc goed staat ..starten kunnen je gloeiers zijn is ook makelijk te controleren ,,verstuifers laten testen
te hoog lopen kan zijn dat je vervroeger choke niet helemaal trug gaat .
vrgr gooigolf .

Zollie
27-10-2011, 11:09
Je stationair afstellen? Is gewoon een schroef tegen je gashendel aan...

En voor de rook, je roetstop verdraaien? Is wel te vinden hoe dat moet denk ik

fanis01
27-10-2011, 18:41
Roetstop? Die ken ik niet. Kun je beschrijven?
Groeten Fanis

fanis01
29-10-2011, 07:36
Je stationair afstellen? Is gewoon een schroef tegen je gashendel aan...

En voor de rook, je roetstop verdraaien? Is wel te vinden hoe dat moet denk ik

Roetstop? Die ken ik niet. Kun je die beschrijven?
Groeten Fanis

dieseltje
29-10-2011, 17:05
Roetstop? Die ken ik niet. Kun je die beschrijven?
Groeten Fanis

soms als de roetstop word in gedraait en stationair regeling uitdraaien , kun je voor hebben dat de motor als hij warm is ineens 1100toeren draait of als die koud is bijna niet wilt starten en te traag draait

het stationair toerental van de motor kun je regelen door de vijs van de versnelde traagloop in of uit te draaien , dat is de enige correcte manier ! ,vol de kabel van de versnellde traagloop en je komt zo tot aan de regelvijs (eentje met een gleuf voor plate schroevendraaier )

fanis01
30-10-2011, 08:25
Hi
Dank voor de uitleg van de routstop. Dat is nu duidelijk.
Ik zie de kabel van de versnelde traagloop (choke), maar ik zie geen vijs (schroef) waar je de versnelde traagloop zou kunnen veranderen. Bedoel je misschien de afstelschroef (verbindingsschroef) van de kabel zelf? Of is er een andere schroef die alleen zichtbaar is als de pomp uitgebouwd is?
Bij voorbaat dank.
Fanis

fanis01
30-10-2011, 20:54
Hi
Dank voor de uitleg van de routstop. Dat is nu duidelijk.
Ik zie de kabel van de versnelde traagloop (choke), maar ik zie geen vijs (schroef) waar je de versnelde traagloop zou kunnen veranderen. Bedoel je misschien de afstelschroef (verbindingsschroef) van de kabel zelf? Of is er een andere schroef die alleen zichtbaar is als de pomp uitgebouwd is?
Bij voorbaat dank.
Fanis

Het lukt me niet. Ik heb niet de expertise daarvoor. Weet misschien iemand een goede vakman in turbines en diesel pompen om naar te kijken?
Groeten Fanis