PDA

View Full Version : meedenkers gevraagd,elektra audi typ85

De Pul
31-10-2011, 19:09
heb een kabelboombrandje gehad afgelopen zondag,nou heb ik het probleem gevonden,dash-verlichtingplus is aan massa gekomen.vandaag dash losgepakt en kabelboom gerepareerd,alle zekeringen blijven nu heel,toch werkt het e.e.a. niet meer.

clusterverlichting brandt niet meer,
knipperlichten werken niet meer,
tankmeter geeft niets aan,
koelwatertemp idem dito,
oliedruklampje doet niets meer,
handremlampje gaat alleen heel zwak branden bij aantrekken handrem,
dynamolampje blijft branden bij draaiende motor.

voor de rest werkt alles weer naar behoren.
aub geen opmerkingen dat het in de boom zal zitten dit heb ik zelf al uitgesloten ;)

VWJYI
31-10-2011, 19:23
misschien toch iets in je klok doorgebrand? printplaatjes zijn zo doorgefikt

De Pul
31-10-2011, 19:25
misschien toch iets in je klok doorgebrand? printplaatjes zijn zo doorgefikt
print van de klok heb ik al gechecked,ziet er goed uit.en dat zou volgens mij geen invloed kunnen hebben op de knippers....

VWJYI
31-10-2011, 20:16
knippers worden ook aangeduid in je klok?? staat allemaal met elkaar in verbinding

De Pul
31-10-2011, 20:18
ja das waar....toch kon ik niks zien zo...hangt wel een zwart kastje met 3polige stekker achterop de klok,waar dient die voor?

De Pul
31-10-2011, 21:27
niemand verder?

is m'n daily dus beetje k%t zo....

golf1bart
31-10-2011, 21:40
Heb je zeker goede massa? dat er lampjes zwak gaan branden duidt er vaak op dat er een (of meer) massa problemen zitten.
Ik neem aan dat alle problemen op 1 massa aansluiting zitten,ik zou even van de + naar dat massapunt meten daar hoor je dan accuspanning te meten.
Of even een extra massa kabeltje pakken en er bij houden.
Ik hoop dat je er iets aan hebt
Succes

corrado-usa
31-10-2011, 21:41
je zou zeggen dat er iets is met het zwarte kasje is geen goede verbindig maakt.

jettaracing
31-10-2011, 21:44
Dat is waarschijnlijk een doorgebrande spanningstabilisator , deze zorgt voor een stabiele 12 volt op je klokkenwinkel , als deze stuk is kan die ook zulke storingen geven .

De Pul
31-10-2011, 21:46
Dat is waarschijnlijk een doorgebrande spanningstabilisator , deze zorgt voor een stabiele 12 volt op je klokkenwinkel , als deze stuk is kan die ook zulke storingen geven .

daar was ik al bang voor......maar begrijp nog niet helemaal waarom de knippers niet werken?

de spanning is overal hetzelfde,netjes 12,3 volt.

Audi1981
31-10-2011, 21:57
ja das waar....toch kon ik niks zien zo...hangt wel een zwart kastje met 3polige stekker achterop de klok,waar dient die voor?

Nou hiervoor:

knipperlichten werken niet meer

Maar als er zoveel tegelijk niet werkt zou ik idd de massa even nalopen :thumbup:

De Pul
31-10-2011, 21:58
ik heb overal perfecte massa joram;)is dat zwarte dingetje nou dan het knipperrelais of de spanningsstabilisator?

[iets aansluiten is voor mij geen probleem,een storing zoeken daarentegen :chair:]

Audi1981
31-10-2011, 22:08
Bij mij is het de knipperlicht automaat :thumbup:

Spanningsstabilisator is gewoon een Zenerdiode die ervoor zorgt dat pieken en dalen in je boordnet niet te zien zijn in je dashboard verlichting, die kan stuk zijn maar dan werkt er niks op je dash, waar ik naar zou kijken zijn of er geen printbaan doorgesmolten is, alhoewel ik zo'n bedrukte folie heb waar de banen op gegoten zijn, in dat geval kun je het beste om een andere gaan :mad:

De Pul
31-10-2011, 22:14
zal het nog eens goed bekijken dan,als dat zwarte ding bij jou knipperrelais is,is dat bij mij ook zo natuurlijk:d
en zal de print nog eens aan een uitgebreide studie onderwerpen.....

Audi1981
31-10-2011, 22:20
Ik weet ook niet of jij er toevallig van die zekeringen in hebt zitten waarbij er een ledje of lampje gaat branden als ze stuk zijn.....dan meet je vrolijk 12v terwijl je geen vermogen hebt voor verbruikers, ook een leuke om te vinden :D

De Pul
02-11-2011, 18:25
opgelost,had in de stress een stekker op de verkeerde positie gedrukt.

[schaam,schaam]

iig bedankt voor het meedenken:thumbup:alles werkt weer super.

Audi1981
02-11-2011, 22:44
geen probleem Gerben :thumbup: