View Full Version : Golf R killer??
http://autoblog.nl.msn.com/opel-astra-opc-golf-killer-met-280-pk?msn=yes
Astra OPC ziet er leuk uit,
maar niet leuk genoeg :)
SpiderClass
04-11-2011, 16:27
Oja meer Pk maakt gelijk een killer. De sprint van 0-100 km/h weten ze ook niet zeker, haha
Ze bedoelen natuurlijk dat iemand zich in een Golf R 'dood' lacht, vandaar die 'killer' :D
"giller" ........
Of als ie alleen hard rechtdoor kan wordt het inderdaad een killer ...
Gaaf ding! Hele mooie lijnen ook:)
precies, ma vind t geen killer
classicline
04-11-2011, 17:57
Wel dikke stoelen!
Tiki Madness
04-11-2011, 18:17
Ach er zit een scheur in het logo dus daar gaat het al fout.
Michael
Ik wil ook 280pk en 400nm.....deze Opel wil ik echter niet...
evilnyntje
04-11-2011, 18:25
Tigra on steroids?
andre0511
04-11-2011, 18:54
Meeste opel opc,s halen hun opgegeven pk,s niet eens.
zo super spectaculair vond ik de golf r trouwens ook niet.. laatst met een bmw 1m weggeweest.. dat is andere koek
bertusGTI
04-11-2011, 19:29
whahahaha..."de techneuten van opel" en zeker een dweil op de weg.
Spoel je mond joh... ;)
Dit is natuurlijk wel naar Allah bidden in het Vaticaan :screwy:
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/sachsen/autos/opel/u555771
Mk1driver
04-11-2011, 21:51
Ieder z'n meug
Hij mocht bij mij wel op de oprit staan, wat een gave bak zeg!
Vind vw's helemaal te gek maar een opel hou ik altijd ook nog een zwak voor.
Heb er vroeger een aantal gehad en is me altijd goed bevallen.
En ja je kunt verwachten dat ze op een volkwagen forum een opel afzeiken.
Kijk maar op het opel forum daar is het precies andersom.
Ik zeg altijd zolang het maar geen Frans of Italiaanse auto is ;)
jopie gti 6
04-11-2011, 23:16
in friesland rijden een witte , een zwarte, en een blauwe in mijn
kennissekring en we hebben weinig last van opels alleen de nissan 350 daar heb ik wel respect voor. :D
veder ben ik wel tevreden over de kracht van de golf R even een tip denk om de witte want die is fucking snel.heb een flimje gezien en heb respect voor die chauffeur. :thumbup: :thumbup:
zo super spectaculair vond ik de golf r trouwens ook niet.. laatst met een bmw 1m weggeweest.. dat is andere koek
Die van Andre de Vries zeker. Vies kleurtje zit erop..
http://www.youtube.com/watch?v=54duyuhtX_c
Trouwens BMW 1M is ook niet zo bijzonder hoor. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8Qnw
Gewoon een ingekorte M3 met minder vermogen! :D
Vermoedelijk met 1Meter.
Van mij een geintje,wel een serieuze auto.
Die van Andre de Vries zeker. Vies kleurtje zit erop..
http://www.youtube.com/watch?v=54duyuhtX_c
Trouwens BMW 1M is ook niet zo bijzonder hoor. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8Qnw
nee niet die van dre, maar vind t wel een prachtige kleur die dre heeft.
En je kan zien waar de 1m mee vergeleken word.. zet er eens een golf r tussen :D ..en fun is not a straight line.. die 1m is geniaal in de bochten.
verkies ik velen malen boven de golf r
nee niet die van andre, maar vind t wel een prachtige kleur die dre heeft.
En je kan zien waar de 1m mee vergeleken word.. zet er eens een golf r of een beetle turbo :D tussen :D ..en fun is not a straight line.. die 1m is geniaal in de bochten.
verkies ik velen malen boven de golf r
:D
HannoverEdition
05-11-2011, 14:40
ff topicnaam veranderen Ries :D :tongue:
en nu we toch de vergelijking maken met een Bmw 1M vs Golf R maken
Ik verkies uiteraard de Golf R :thumbup:
Waarom:
Het VW i.m.o weer heel goed is gelukt een gedegen en supermooie/strakke en dikke sportauto te bouwen,die op het eerste gezicht redelijk ''normaal'' oogt.
VW uit een 4 cilinder TSI even 190Kw Perst
(BMW uit een 6 cilinder ''slechts'' 250Kw)
het geluid van een R gewoon über klinkt.(weet ik uit eigen ervaring ;) )
zowel onder de motorkap als uit de uitlaat!
En qua bochtenwerk denk ik dat de BMW het aflegt tegen een 4 Motion Golf R..... laat staat op het rechte stuk met DSG tegen een handgeschakelde bak :rolleyes:
Jammer dat ze deze 2 auto's nog niet tegen elkaar uitgelicht/getest hebben...
knarfmk1
05-11-2011, 14:44
ik denk eerder dat de Golf R onderstuurd de bocht uit vliegt en de 1M er voorbij drift :)
Ik vind BMW maar niks .. een m3/m5 is nog wel lachen, maar zo'n m1 vind ik dan zo'n auto voor wie geen m3 kan betalen. Beetje wat ik met Porsche ook heb.. of een 911 of niet, maar geen Boxter ofzo.. zijn van die ik wil wel maar ik kan niet modelletjes.
Overigens kost zo'n BMW bekant het dubbele van een Golf R :screwy:
1m rijd rondjes om het golfje.. Rijders auto vs leaseknaller..
moest ook erg aan de 1m wennen, maar t is hun wel weer gelukt. Als je al eens met een m3 gereden hebt .. ( wel lache volgens Misha) dan weet je dat je met een geheel andere auto in opbouw dan een opgeleukt golfje rijd.. alles klopt( ook aan de 1m) kwa rijden, sturen en gevoel. Zelfde als met porsche, een cayman klopt ook gewoon ( rijd zelfs beter dan een nieuwe 911).
Iedereen bekijkt een auto vanuit een ander standpunt( ieders goed recht), ik bekijk de auto vaak vanuit rijders gevoel en niet hoe hij op een gevoeligeplaat met photoshop komt.
rs3 klopt ook alles, maar is ook overstuurd en op het snelle bochtenwerk( ja daar koop je zo'n auto voor) knalt de bmw er over heen...
Persoonlijke aanvallen mogen wel per PM
Rijden is bij mijn punt helemaal niet aan de orde. Ik zou van een merk nooit het 'minste' model (ongeacht de uitvoering) kopen.
Zo zal ik nooit een lupo kopen, nooit een 1-serie, nooit een alto.. vul maar in. Reden? Geen idee, zal een gevoelskwestie zijn.
Overigens betreft het rij-verhaal, lijkt me voor ieder persoonlijk.. als de een helemaal wild is van BMW, zóu er een mogelijkheid kúnnen bestaan dat iemand anders er helemaal niks mee heeft.
Wimpel91
05-11-2011, 16:47
Opel en VW boys gaan niet samen :tongue:
HannoverEdition
05-11-2011, 19:10
1m rijd rondjes om het golfje.. Rijders auto vs leaseknaller..
moest ook erg aan de 1m wennen, maar t is hun wel weer gelukt. Als je al eens met een m3 gereden hebt .. ( wel lache volgens Misha) dan weet je dat je met een geheel andere auto in opbouw dan een opgeleukt golfje rijd.. alles klopt( ook aan de 1m) kwa rijden, sturen en gevoel. Zelfde als met porsche, een cayman klopt ook gewoon ( rijd zelfs beter dan een nieuwe 911).
Iedereen bekijkt een auto vanuit een ander standpunt( ieders goed recht), ik bekijk de auto vaak vanuit rijders gevoel en niet hoe hij op een gevoeligeplaat met photoshop komt.
er is weer wat gegumd lees ik net.... :confused:
Anyway
Heb zelf ook eens (zelf) in een M3 Secotto gereden van dhr H van Dam uit de Blesse (misschien jou ook wel bekend) een paar jaar geleden.....was idd zoals Mischa zegt wel lachen :D maar niet echt iets om nou te zeggen WAUW! desalniettemin best een dikke sportauto voor die tijd,en ook wel een ''wannahave'' auto hoor :)
En niet te vergelijken met zijn tegenhanger van het merk VW van die tijd,want ook daar had een M3 een behoorlijke kluif aan ;)
Echter ben ik het niet met je eens vwb jou uitspraak dat een Golf R een ''opgeleukt'' Golfje is Richard.....
Ik heb vaak genoeg in een Golf R gereden (meegereden welteverstaan ;) ) en het is weldegelijk ook weer een Volkswagen waar ook écht alles in/aan klopt. dwz vermogen/rijgedrag/sturen/wegligging/gevoel/schakelmomenten met de DSG in de Sportstand/etc etc.... een Golf R is echt geen kattepis Richard :rolleyes: en ik spreek nu van een standaard fabrieksuitvoering.en niet een opgevoerde/andere downpipe/gechipte versie....dat gaat nog serieus veel harder!
ook even puur vanuit mijn rij-ervaringen geschreven,en niet vanaf een foto ;)
dit is tenslotte ook een Volkswagen en geen BMW forum :tongue:
Blijft een heerlijke machine zo'n Golf R (http://www.youtube.com/watch?v=2vU_ShXKyW0) :thumbup:
Een Golf R is voor iemand waarbij een GTI het nét niet is,een BMW 1M is en blijft een vrouwenauto omdat Pappa een M3 of M5 heeft en Mamma ook wat wil :D
off topic gedeelte mag vrij over andere merken gsproken worden.
e30 m3 is erg leuk ( staan er hier 2) maar totaal geen vergelijking met de nieuwe 1m te vergelijken.. is hetzelfde als je een golf 1 gti vergelijkt met de nieuwe R.
Ik heb laatst 2 dagen gereden met een golf R. skoda moest al weer voor 30.000 beurtje en leenauto naar keuze, das altijd leuk. vorige keer een nieuwe tt cabrio meegehad.
m5 is een geheel andere auto..vergelijk deze met een passat/pheaton. 1m is gewoon een volwaardige auto en is echt een stuk sneller dan een golfje R. Mijn zwager is zaterdag rondje om geweest bij vincent met een z4 m3 als opvolger voor zijn e36 m3 3,2.
das ook prachtig spul, hele andere koek. Ik raad je het eens aan om eens met een 1m te rijden Guido en wees niet bang als de kont omkomt..
HannoverEdition
05-11-2011, 19:39
Ik raad je het eens aan om eens met een 1m te rijden Guido en wees niet bang als de kont omkomt..
Ik heb niet zoveel ''contacten'' in de BMW wereld Ries.... :rolleyes:
maar we kunnen het ook lekker ''oldschool'' houden.....
Ik een keer (samen met jou) in jou M3.Jij een keer (samen met mij) in mijn MkII ;)
de beier is vlakbij...;).. gewoon zeggen dat je eens in bent voor wat anders.. de m's staan nu allemaal op naam van mijn zwager en schoonvader.. ik kon de centen voor mijn projectjes wel gebruiken. maar zoiets is altijd wel te regelen
e30 m3 is erg leuk ( staan er hier 2)
..
schaal 1:18 :D
nee hoor 2x 86ers..2.3 16v diamantzwart en een lachsilbere.. daarnaast dus nog en e36 m3 3.2 en een e46 m3 smg cabrio
pfoee, zo,n grote vitrinekast heb ik niet :D :tongue:
Maar wanneer gaan die dingen de weg op dan???
(oja, ben niet jalours hoor ;) had je niet weg hoeven halen)
de twee e30 hopen we volgend jaar in een nieuwe jas gespoten met gereviseerde motors. de e46 word weekends ingezet door schoonpa en af en toe vrouw lief. de e36 is de daily van mijn zwager. maar misschien moet je morgen eens met een ander been uit bed stappen
HannoverEdition
05-11-2011, 21:26
maar misschien moet je morgen eens met een ander been uit bed stappen
of met het goeie been uit het verkeerde bed stappen :D:D
moeten we maar niet proberen...;)
HannoverEdition
05-11-2011, 23:46
Waar gaat het heen?! Hahaha
tis het Car Cafe topic Rick,dus kan nog alle kanten op.;)
tis hier thuis iig erg gezellig :D :thumbup: :beer:
VW uit een 4 cilinder TSI even 190Kw Perst
(BMW uit een 6 cilinder ''slechts'' 250Kw)
Even rekenen
190/4=47.5kw
250/6=41.5kw
Dat onloopt elkaar maar 6kw of 8.1pk per cilinder, vind het dus reuze meevallen :)
een vriend van mij rijd al jaren bmw en word ook al jaren door mij er uit gereden met de verschillende vw's die ik heb gehad. Met zo'n achterwiel aandrijver kun je toch geen bocht nemen. Is wel heel erg als je met je 325 word weg gereden door een polo 1.4...... Zelfde met zijn huidige auto. Een 328 met alle kunststukjes erop wat ac schnitzer kan bedenken. Autoweg op komt die lachend en zwaaiend langs gaan we lekker binnendoor zit ik al op de bank voor dat die er een keer is.
een vriend van mij rijd al jaren bmw en word ook al jaren door mij er uit gereden met de verschillende vw's die ik heb gehad. Met zo'n achterwiel aandrijver kun je toch geen bocht nemen. Is wel heel erg als je met je 325 word weg gereden door een polo 1.4...... Zelfde met zijn huidige auto. Een 328 met alle kunststukjes erop wat ac schnitzer kan bedenken. Autoweg op komt die lachend en zwaaiend langs gaan we lekker binnendoor zit ik al op de bank voor dat die er een keer is.
zegt iets over je vriend, niet over de auto.
voordat we doorgaan zitten we straks op de discussie dat een golf 1.4 van de buurman sneller is dan een porsche gt3 rs
zou zeggen lees eens bij op een autosport forum. :rolleyes:
richard-polo
06-11-2011, 10:23
haha wat een topic!!! meneer speurneus heeft alles weer meegemaakt ;)
Mensen, laten we het even ontopic houden.
HannoverEdition
06-11-2011, 11:58
Mensen, laten we het even ontopic houden.
Petertje het is het off topic/car cafe gedeelte hoor... niet iedereen is gister op stap geweest he,dan moet alle frustratie er op zondagmorgen op het forum maar uit,en heb jij vanmorgen de gum weer ff uit de kast moeten halen,en hier weer meerder keren gebruikt :D
denk dat de discussie/meningsverschillen mbt BMW vs Golf R hier best wel leuk/interessant was hoor,en meningsverschillen van/over verschillende merken auto's hou je altijd op een forum,vond het dan wel vreemd dat juist een Mod van dit forum het dan ineens opneemt voor een ander merk dan waarvoor dit forum is opgericht!? maar goed ''the story'' van je collega zal HIER (http://www.bmwdriversclub.nl/) wel verder gaan denk ik,kreeg een beetje de indruk dat zijn interesse daar toch iets meer ligt?
dan gaan wij met zijn allen lekker verder over het merk waar dit forum ontopic over gaat en voor bedoeld is ;) :tongue:
het wachten is dus op een Test van de Nieuwe Opel vs Golf R.en/of de 1M vs de Golf R :thumbup:
#edit nothing personal heren ;)
Guido'tje, ;) Met een goede discussie is niets mis!
Echter persoonlijke aanvallen (op wie dan ook) worden niet getolereerd, en om e.e.a. in een balans te houden wordt er wel eens een gum gebruikt ja (maar 1 keer overigens)
vandaar ook de ontopic.
Helaas mogen mods. geen eigen mening hebben blijkbaar :confused:
Tis hier geen dictatuur, alleen willen we wel de sfeer voor iedereen goed houden.
Hoop dat dit het een beetje toelicht,
voor meer vragen/ideeen/commentaar kun je me altijd bellen/pb'en
(dat geld natuurijk voor iedereen)
M.vrgt Peter.
Guido'tje, ;) om e.e.a. in een balans te houden wordt er wel eens een gum gebruikt ja (maar 1 keer overigens)
+ de rest ;)
HannoverEdition
06-11-2011, 13:03
Altijd goed Peter'tjuuh ;) :thumbup:
en ook jullie mogen net als de rest van de leden hier een eigen mening hebben! uiteraard zonder mensen persoonlijk aan te vallen,maar dat laatste heb ik gemist hier :)
we gaan weer lekker/vrolijk verder for(g)ummen :D
Domi, voor jou maken we graag een uitzondering ;)
Kee guido, laten we met die knakenbak verder gaan ;)
jettaracing
06-11-2011, 13:12
Tock kan opel en vw best samen hoor , ik heb een goede kameraad die echt opel gek is ,terwijl hij ook erg enthousiast is over volkswagen !
Hij rijd zelf een astra OPC en kadett Gsi cabrio ,en z'n vader heeft zo'n nieuwe astra 1,4 turbo , allemaal in nieuwstaat ! Ik vind die nieuwe astra nog niet eens zo verkeerd hoor..............
Ben gek op bijna elk Duits automerk, maar Opel zit daar niet bij...
Niks mis met Opel hoor :D Staat hier ook een Opel Sport-Wagon op de oprit :thumbup:
@Sixpack,
:thumbup: Stuur je me even een PM als de doos met gummetjes op is ;)
zegt iets over je vriend, niet over de auto.
voordat we doorgaan zitten we straks op de discussie dat een golf 1.4 van de buurman sneller is dan een porsche gt3 rs
zou zeggen lees eens bij op een autosport forum. :rolleyes:
Gaat hier niet over een golf 1.4..... Die vriend van mij rijd al 20 jaar BMW en rijdt ook de verschillende drift challenges in binnen en buitenland. Feit blijft gewoon zodra de weg en bochten wat krapper worden legt die het af met zijn blijf maar werken.....! Bij jullie in de polder met alle langgerekte wegen en bochten ben je misschien helemaal de man met een bmw maar hier in het zuiden dus niet!!
Zou inderdaad eens een leuke vergelijking zijn een golf r tegen die gedowngrade m3
jopie gti 6
06-11-2011, 18:51
Ben gek op bijna elk Duits automerk, maar Opel zit daar niet bij...
Buiten dat zie ik niet echt een Golf R killer in de nieuwe Astra OPC, vierwielaandrijving tegen voorwielaandrijving, die Astra loopt eerst die Pirelli's op te roken voor die eindelijk van start kan... :rolleyes:
:D ja rick je weet met 4 man hoe hard we gingen in de golf R :thumbup: :thumbup:
O.Z racing
06-11-2011, 22:49
Ach er zit een scheur in het logo dus daar gaat het al fout.
Michael
heb jij niet een vw die ik op bitburg alleen maar uit elkaar zie liggen.??
ik ben benieuwd waar de meeste scheuren in zitten...in de kever of???....... :D :D :D
O.Z racing
06-11-2011, 22:59
ik mag dan wel VW rijden voor de hobby,maar ik werk bij opel :rolleyes:
er staan dus ook twee opels voor de deur.dit heeft alleen een economische reden..onderhoud en reparatie kost dan het minst en dan kan de rest van het geld in de golf :)
ik moet wel toegeven dat de laatste opel modellen me meer aanspreken dan de vorige.
ik zou best aan VW willen sleutelen...maar bij de dealer bij ons in de buurt zou ik voor geen goud willen werken.
Tiki Madness
07-11-2011, 17:33
heb jij niet een vw die ik op bitburg alleen maar uit elkaar zie liggen.??
ik ben benieuwd waar de meeste scheuren in zitten...in de kever of???....... :D :D :D
Er zat nergens een scheur in. :D :D :D
En hoeveel opels van 57 jaar of ouder heb jij de afgelopen tijd gezien waar überhaupt nog mee gereden kan worden al of niet met een ezel ervoor o te trekken :D :D :tongue:
Michael
Of een opel met 385 pk uit een 35 jaar oude motor :tongue:
O.Z racing
09-11-2011, 18:50
De Waal?
nee.de dealer in nijmegen..Hegeman
O.Z racing
09-11-2011, 18:55
Er zat nergens een scheur in. :D :D :D
En hoeveel opels van 57 jaar of ouder heb jij de afgelopen tijd gezien waar überhaupt nog mee gereden kan worden al of niet met een ezel ervoor o te trekken :D :D :tongue:
Michael
Of een opel met 385 pk uit een 35 jaar oude motor :tongue:
dat oude blik van je zit toch vol met scheurtjes van de metaalmoeheid :D :D
nee hoor..niks dan respect voor je racemonster.
ik mag zelf blij zijn als ik na tig jaren eindelijk mijn golf 1 af heb.en dan hoop ik de 380 pk te halen.
succes...en tot volgend jaar in bitburg
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.