Log in

View Full Version : hoe krijg ik me veerpoot los?

berendd
28-03-2005, 13:05
zo, ik was vol goede moed aan de gang gegaan om te kijken of de achterpoten van een golf schroefset op de passat passen.

Dus ik heb de auto opgekrikt, het wiel eraf gehaald, steun eronder gezet, hoedenplank gedeeltelijk gedemonteerd, en vol goede moed aan de moer beginnen te draaien. :confused:

Nu is het zo dat de zuiger van de demper mee draait, en de moer dus niet los komt. Ik heb de griptang er al op gezet, maar dit mocht niet baten.
Hoe kan ik deze veerpoot er toch uitkrijgen zonder een luchtsleutel of is er iemand hier in Eindhoven met een luchtsleutel? :rolleyes:

Iemand een helder moment en een goed idee, laat het horen :wink:

Berserker
28-03-2005, 13:08
als het goed is steekt er in de moer nog een staaf uit waar je een steeksleutel (of inbus) op kunt steken en zo kun je de zuiger tegenhouden..

Als dit niet lukt anders met een waterpomp/griptang de zuigerstang vasthouden (wel oppassen dat je de stang niet beschadigt)..
wel met 2 man zijn... :o

berendd
28-03-2005, 13:15
als het goed is steekt er in de moer nog een staaf uit waar je een steeksleutel (of inbus) op kunt steken en zo kun je de zuiger tegenhouden..

Als dit niet lukt anders met een waterpomp/griptang de zuigerstang vasthouden (wel oppassen dat je de stang niet beschadigt)..
wel met 2 man zijn...

ja idd, dat is correct, maar als ik daar een sleutel op zet (zuiger) kan ik niet meer bij de moer...is beetje krapjes daaro.

maar ik ga ff wat proberen, ik had m gewoon op de krik staan, en het gaat makkelijker als ie gewoon op zijn wielen staat, dat is dus nu stap 2...

Pedaalemmer
28-03-2005, 13:15
of aan het eind van het schroefdraad een inbus of aan het begin van het schroefdraad een plaats waar je een steeksleutel op kwijt kan.

Berserker
28-03-2005, 13:36
Bij mijn audi 50 ging het wel om hem beetje los te draaien, maar erna zodra de moer dus omhoog kwam, kwam je de steeksleutel niet meer kwijt en toen heb ik met de waterpomptang de zuigerstang vastgehouden (door de veer steken) en de ander de moer losdraaien (beetje kutwerk maar zo moet het lukken)

berendd
28-03-2005, 17:07
tis al gelukt! heb nu achter schroefset... wat een gekloot bij zoon ouwe bak.

maar goed ze zitten er in.

Marco
28-03-2005, 17:25
Dus achter heb je nu schroefveren van een golf 2 als ik het goed begrijp?

Hoe ga je dat aan de voorkant doen? Daar zit namelijk je stuurstang aan je demper vast dus kun je daar geen golf 2 schokkers gebruiken

berendd
28-03-2005, 17:54
weet nog niet hoe ik de voorkant ga doen ik denk dat ik golf 2 verlagingsveren pak, of ik laat intrax de voorpoten van de verlagingsset aanpassen zodat ze er wel op kunnen.