View Full Version : Loshangende sensor?
Chewbacca
10-11-2011, 16:42
Achterop de motor zit een sensor, met daaraan een snoertje wat blind eindigt... :confused:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AXOPH3UE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDYOFXNG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C6C4CY8V.jpg
Iemand een idee wat dit is, en waar het zou moeten zitten?
Lijkt (vanaf mn foon) op een lamdasensor?
Chewbacca
10-11-2011, 17:19
Lijkt (vanaf mn foon) op een lamdasensor?
Oke, dan heb ik die gevonden :thumbup:
En waar hoort die op aangesloten te worden? Lijkt me niet goed dat die loshangt...
Kan dit een reden zijn voor het ploffen stationair? Dat ie hem te ruim afstelt?
Waarschijnlijk hangt er ergens een los zwart draadje aangezien de beide stekkers nog aan de lambdasonde zitten.
Het draadje kan in de kabelboom bij de bobine hangen of ergens aan de rechterkant van de kop. (versnellingsbakzijde)
Gr Jan.
patjetta
10-11-2011, 17:33
Het is je lambda sensor.
Dan heb je als het goed is ook een injectie blok.
Als dit stekkertje los hangt kan het zijn dat je motor meer of minder verbruikt of dat hij een beetje rottig gaat lopen.
Omdat hij niet meer precies kan zien hoeveel lucht/brandstof er in je uitlaat zit.
Chewbacca
10-11-2011, 17:38
Het is je lambda sensor.
Dan heb je als het goed is ook een injectie blok.
Als dit stekkertje los hangt kan het zijn dat je motor meer of minder verbruikt of dat hij een beetje rottig gaat lopen.
Omdat hij niet meer precies kan zien hoeveel lucht/brandstof er in je uitlaat zit.
Nee, het is een carburateur blok. Het is de pierburg 2-ee, welke elektronisch geregeld is met een katalysator.
Maar vanaf die lambasonde loopt één zwarte draad, die eindigt in het dingetje op de derde foto. Deze moet dus aangesloten worden op een stekker die ergens rechts van het blok los hangt?
Het dingetje zoals je het noemt zijn de stekker EN de contrastekker.
Ergens hangt dus een los draadje waar het contrastekkertje afgebroken is.
patjetta
10-11-2011, 20:22
Oke maar het is wel een berekende carburateur dus hij meet en regelt wel je inspuiting.
Ik denk dat je even goed moet kijken rond je kabelboom of er ergens een zwart draadje los hangt.
Als je nou dat stekkertje even uit trekt weet je hoe lang die is en hoef je niet verder te zoekken dan dat.
gooigolf
10-11-2011, 22:05
hallo ..
even kijken bij je kachelradiator slangen bij bobine ..
daar ligt dan je uiteinde draad ..
als je die weer aansluit heb je geen gebok etcc meer ..
is idd van je lamda ..
vrgr gooigolf
Chewbacca
11-11-2011, 13:18
Ik heb inderdaad een loshangend draadje gevonden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F4HVQLQK.jpg
Maarrr hij is er niet beter door gaan lopen :(
Ik vind het wel een gek draadje, aangezien het zo'n rare splitsing is waarvandaan er een stukje nog naar het motorblok gaat??
Heb ik het goede draadje, of is de lambda stuk?
gooigolf
11-11-2011, 13:39
Ik heb inderdaad een loshangend draadje gevonden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F4HVQLQK.jpg
Maarrr hij is er niet beter door gaan lopen :(
Ik vind het wel een gek draadje, aangezien het zo'n rare splitsing is waarvandaan er een stukje nog naar het motorblok gaat??
Heb ik het goede draadje, of is de lambda stuk?
hallo lijkt wel de goeie ..
haal die bruine stekker er eens aff .. en zet er nieuwe op schuif hem dan weer inelkaar .
wie weet zit hij niet goed verbonden ..het bokken van motor is meestal je lamda .
vrgr gooigolf ..
Chewbacca
11-11-2011, 13:48
Oke.
wat ik nog heb gedaan is die bruine stekker eruit, en het draadeindje direct in die stekker gestoken. Dit maakte zeker contact, want het draadje zat als het ware in het klemmetje.
Als ik de lambda wil doormeten dan moet ik dat doen tussen de zwarte stekker en het draadje op het motorblok toch?
En de waarde moet dan tussen de 0.9 en 1.4 Ohm liggen?
ligt er geloof ik aan met of zonder catalysator.. maar hier moet me ook eens verder in verdiepen nog aangezien mijn co2 niet helemaal lekker is nog
de clown
16-12-2011, 04:30
tis net alsof ik me eigen blok zie
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.