PDA

View Full Version : Het is gelukt met de schroefset!


berendd
28-03-2005, 18:08
na een hoop gelazer vanmiddag is het dan eindelijk gelukt om de schroefset onder de passat te krijgen, het is een schroefset voor eengolf2 dus alleen de achterpoten passen. aangezien daar de originele dempers ook het gaarst waren is dat prima. Nu nog even uitzoeken wat ik aan de voorkant ga doen.

zo wassie eerst:

http://www.vwforum.nl/photopost/data/500/2467passat_voor.jpg

en zo issie nu, en ja ik weet dat ie nu nog hoog staat, maar hij hangt in ieder geval niet meer, en de wielen lopen niet meer aan. als ik voor de voorkant een oplosssing heb dan gaat ie naar beneden.

http://www.vwforum.nl/photopost/data/500/2467passat_na1.jpg
http://www.vwforum.nl/photopost/data/500/2467passat_na.jpg

Ik moet nog even kijken hoe ik de dempers achter aan de bovenkant vast ze want er zit nog een beetje speling op, dit doe ik zodra ik weer geld heb voor echt gereedschap.

op dit klusje een steeksleutel, ratel en een pijpsleutel gesloopt dus nu heb ik geen sleutel 17 meer over :cry:


Het rijdt wel een stuk strakker dan eerst!!

oldschool_lover
28-03-2005, 18:25
Zo je hebt nog al wat gereedschap gesloopt op die achterste schokkers .......hoe doe je dat

Matheo
28-03-2005, 18:25
hij staat iig wel mooi recht idd! nou in zijn geheel nog omlaag, en hij is af :D

berendd
28-03-2005, 18:35
Zo je hebt nog al wat gereedschap gesloopt op die achterste schokkers .......hoe doe je dat


het zat zo vast als een huis.....

enne omlaag gaat ie nog wel, maar eerst even een plan verzinnen voor de voorkant

vwleusden
28-03-2005, 18:37
Zo je hebt nog al wat gereedschap gesloopt op die achterste schokkers .......hoe doe je dat

gereedschap gebruiken dat van pisbakkenstaal is gemaakt ;)

Hij hangt idd iets minder op de kont...

berendd
28-03-2005, 18:48
gereedschap gebruiken dat van pisbakkenstaal is gemaakt


waaibomenstaal.....de pijpsleutel was trouwens skandia...en de rest was idd gamma troep, maja dat was het enige wat ik voorhanden had, het klusje maar afgemaakt met een sleutel 18 van Hazet...is de enige die alles overleeft

sixpack
28-03-2005, 19:08
heb zelf alles van hazet , kost een hoop , maar uiteindelijk heb je er veel meer plezier van .

berendd
28-03-2005, 19:23
heb zelf alles van hazet , kost een hoop , maar uiteindelijk heb je er veel meer plezier van .


Ik ben bezig....maar helaas is elke keer het geld weer op...en een setje van de gamma kost minder dan 1 sleutel van hazet..

ik heb er al 1'tje, en koop elke keer als er een gamma sleutel kapot gaat er een hazet voor terug, komt de kist vanzelf vol.

Helaas werk ik niet meer bij een dhz-zaak...alles wat ik daarvandaan heb leeft nog(knipex tangen, bahco ed.)

JeeWee
28-03-2005, 21:01
Inderdaad, goed gereedschap is het halve werk... Heb ook eens iets van gamma/rommelmarkt/grabbelton kwaliteit gebruikt, lukte niet, gedore opgehaald, toen kreeg ik het zo los! En goed voorweken met bv IMAL of WD40 kan ook een hoop doen. Lukt het nog niet, heetstoken, totdat het rood gloeiend is! Zelf gebruik ik verder eigenlijk alles van Force gereedschap, ook prima spul! http://www.force-europe.com/home/welcome.asp

berendd
28-03-2005, 23:24
hehe wordt een topic over wat goed gereedschap is....

je begint met een passat en voor je het weet lul je over steeksleutels..

waar kan je dat force spul kopen? en is het beetje betaalbaar?

duvelke*
03-04-2005, 11:32
Als eens gedacht aan voorpoten van een Audi(80)....

Jurgen Santana
03-04-2005, 11:40
Die passen idd ook.

Marco
03-04-2005, 23:08
Precies, die zijn exact hetzelfde, zoals bijna 90% van alle andere onderelen gebruikt op de passats uit die tijd :)

berendd
09-04-2005, 14:59
ja maar waar haal ik die vandaan, en heeft dat voordelen ten opzichte van de passat poten?

Jurgen Santana
09-04-2005, 15:11
Denk dat je daar eerder een verlaagd stel van vind :biggrin:

berendd
09-04-2005, 15:19
ok op die toer...

kan ik idd eens voor rondkijken, maar het liefst schroefpoten...

Pedaalemmer
12-04-2005, 12:36
audi 80 staan zat op slopen..:D

berendd
12-04-2005, 21:30
idd ze liggen hier ook wel....

eerst maar eens op zoek naar wat geld...gaat moeilijk worden komende tijd...

golfvr6
12-05-2005, 21:50
Voorpoten van een golf 2 moet ook wel passen .
Hb zelf een 35i en had een voor demper lek en heb er nu golf 2 voorpoten onder.
Misschien moet je ,je oude toplagers? [die dingen die bovenop de veerpoot zit] gebruiken

Jurgen Santana
12-05-2005, 22:04
Voorpoten van een golf 2 moet ook wel passen .
Hb zelf een 35i en had een voor demper lek en heb er nu golf 2 voorpoten onder.
Misschien moet je ,je oude toplagers? [die dingen die bovenop de veerpoot zit] gebruiken

35i is andersss dan 32B

berendd
12-05-2005, 23:40
idd maar ik heb veren van een audi 80 (weitec) en nieuwe dempers liggen nu dus die gaan er een dezer dagen onder.

maar achter passen de weitec veren van een audi 80 volgens mijn niet echt. althans de diameter is anders.

Waldorf
13-05-2005, 06:51
Maar zit de boel achter nou goed vast? en past het ook goed?
Dan ga ik ook eens kijken naar "goeie shit" voor m'n santana.

berendd
14-05-2005, 10:54
zit nog niet echt goed vast, maar daar is denk ik wel wat op te verzinnen.

sowieso moet je voor de onderste bout ook iets bedenken want die is bij een golf dikker.

ik ga van het binnenkort die audi 80 veren eens passen, wordt ook niet 1 2 3 klaar vrees ik. en verlagen zullen ze ook wel niet echt doen aangezien ze net zo lang zijn als de originele veren. maar goed we zien wel wat het wordt.

Gert
14-05-2005, 11:07
zit nog niet echt goed vast, maar daar is denk ik wel wat op te verzinnen.

sowieso moet je voor de onderste bout ook iets bedenken want die is bij een golf dikker.

ik ga van het binnenkort die audi 80 veren eens passen, wordt ook niet 1 2 3 klaar vrees ik. en verlagen zullen ze ook wel niet echt doen aangezien ze net zo lang zijn als de originele veren. maar goed we zien wel wat het wordt.


Veren zijn het probleem niet .
De juiste maat dempers is de bottleneck

berendd
14-05-2005, 11:09
goede dempers heb ik wel, achter is het probleem wel de veren...

audi 80 verlagingsveren verlagen een passat niet omdat die standaard al kortere veren hebben :o

Gert
14-05-2005, 11:11
Diameter opmeten van je standaard veren en Intrax bellen .
Kost je de kop niet denk ik

berendd
14-05-2005, 11:28
kan idd ook, wat kosten die dingen bij intrax ongeveer? (20-50-70 per stuk??)

berendd
21-05-2005, 10:40
ik heb gewoon de audi 80 weitec veren ertussen gezet, hij is iets verlaagd nu, maar de wegligging is behoorlijk verbeterd. ik heb het maar ff gedaan omdat ik morgen met een aanghanger moet rijden, dus dan is het wel lekker als ie achter goed is. Voor moet ook op korte termijn gebeuren, aangezien er al 1 demper lek is...

iemand een idee hoe die ring los te krijgen waarmee de demper vast zit?

Jurgen Santana
21-05-2005, 12:03
iemand een idee hoe die ring los te krijgen waarmee de demper vast zit?

Met een hele grote tang "moordenaar" word ie wel eens genoemd. Wel opletten dat je niet te hard knijpt want dan word de ring ovaal en gaat het alleen maar moeizamer.

berendd
26-05-2005, 10:51
dus nu op zoek naar een hele grote tang....

Dennis@polo86c.nl
28-05-2005, 22:23
Is het bij een passat niet hetzelfde als een polo 1-3?

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-3-62331-veerpootmoer.jpg

Lees hier verder:
86c forum (http://www.polo86c.nl/cgi-bin/forum/ikonboard.cgi?;act=ST;f=3;t=458;)

Marco
29-05-2005, 22:47
Ja zo ziet ie er bij passat ook uit

berendd
02-06-2005, 16:03
maare hoe krijg je die heeele veerpoot er nou af? want das mij nog niet echt gelukt...zit ook allemaal al 20 jaar stevig vast...

vandaag 5 uur aan 1 kant bezig geweest, uiteindelijk de demper en veer vervangen, maar nu krijg ik de stuurstang niet meer goed vast..ik wordt gestoord van dat ding.

aan de andere kant is de inbus bovenop dol, en die moet ik er dus uit gaan boren, zit lekker mee allemaal..

berendd
13-06-2005, 17:24
vandaag weer de hele middag bezig geweest, om de kant van de dolle inbus eraf te krijgen, bovenste moer is er inmiddels af, maar daar onder zat nog een ring....

resultaat is er dus nog niet, en ik begin de moed te verliezen, rijden kan ook niet meer want de bouten onderaan zijn bij het losdraaien ook afgeknapt.

gaat lekker zeg, wat een schijtbende, en nog een anderhalve maand voor apk, moet wel lukken, maar wordt straks wel doorwerken....
en ik heb de komende weken tentamens....

laten doen is ook geen optie want dat kan ik niet betalen..


oftewel welke smerige klootzak heeft dit veer demper systeem bedacht, als ik m nu tegenkom is de kans groot dat ie niet levend weg komt... :mad: het systeem van de golf 2 is 100x beter.