View Full Version : Oldtimer stallen in een kas
The Clauw
11-11-2011, 15:43
Ik heb een leuke plek aangeboden gekregen om mijn audi te stallen in een kas
maar waar ik heel angstig om ben is de luchtvochtigheid icm de roest. Het gaat om een audi coupe gt van 85 en kwa body ongeveer vergelijkbaar met een golf 1.
Ben er zojuist wezen kijken en hij komt op harde grond te staan maar het voelde wel wat benauwd aan.
De prijs is 25 euro per maand dus opzich wel interessant.
Graag jullie advies of ik deze stalling moet laten schieten of er juist voor moet gaan...
Hier de advertentie:
http://link.marktplaats.nl/480908181
knarfmk1
11-11-2011, 16:24
in de zomer kan het idd erg warm en vochtig worden, ook lekken de kassen hier en daar nog wel eens. (me pa en ma hebben een rozenkas ;) )
om de roest zou ik me overigens niet zon zorgen maken, meer de bekleding die misschien vochtig kan worden
The Clauw
11-11-2011, 17:11
ik heb leer dus dat maakt me echt niet uit maar ik maak me zorgen omdat beetje onzichtbare roest wat er zit dat dat erger wordt.
Er zit een automatisch systeem in wat de luchtvochtigheid regelt maar dat is ingesteld op planten die trouwens aan de andere kant in diezelfde kas staan.
Ook is het een vrij nieuwe kas en niet een oud hok moet ik zeggen!
Graag jullie verdere meningen!
Als de kas nu al benauwd aanvoelde...en dat hij de luchtvochtigheid daarop stuurt, dan zal er wel veel vocht in de lucht zitten....daar zou ik dus echt geen auto willen stallen :)
The_Maxx
11-11-2011, 17:19
Als er nog planten binnen staan met de bijbehorende luchtvochtigheid zou ik het zeker niet doen. 25 euro per maand vind ik dan ook wel heel veel. gemiddeld betaal je voor zulke plekken rond e 100 euro per jaar.
Oude kas die niet meer wordt gebruikt is een stuk minder vochtig en daardoor beter geschikt als stalruimte. Maar persoonlijk zou ik mijn bezit niet in een kas willen stallen. Blijft een kwetsbaar iets. Leuke hagelbui en de ramen gaan aant diggelen en daarmee je auto ook. En daarbij de luchtvochtigheid. Nja ik vind t geen aanrader.
Dennis-Mash
11-11-2011, 20:21
Als het voor een paar maanden is zou ik mij niet zo druk maken. En misschien is er wel een ruimte in de kas zoals het ketelhuis waar je de auto misschien ook kwijt kunt. En daar is het vaak niet zo vochtig.
Zelf heb ik mijn Corrado ook in een kas gestald en dan in het ketelhuis. Bang voor invallende ruiten ben ik niet. Die dingen kunnen een hoop hebben. Luchtvochtigheid is ook niet hoog in het ketelhuis en aangezien de Corrado hier maar voor enkel de winter staat ben ik niet bang voor wat roest. :thumbup:
The Clauw
02-12-2011, 20:08
Ik heb besloten te investeren in een zeer goede hoes met een zachte binnenkant.
Deze hoes ademt ook nog eens en dan blijft ie lekker voor de deur staan.
Kijken hoe dat bevalt.
Zat er ook over te denken om bij een tentemaker ofzo van die ogen er in te laten slaan zodat ik er een slotje aan kan hangen zodat ze hem niet stelen want tis nogal een investering zo,n hoesje.
Thnx voor de tips heren!
mijn ervaring. NIET DOEN.
ik heb ooit een keer een hele dure hoes gekocht voor mijn motor.
deze kon ik bij aanschaf niet stallen in een schuur of onder een afdakje.
dus zo`n hoes gekocht.
motor netjes gewassen en gepoetst voor ik de hoes er over heen trok.
in het voorjaar de hoes er weer afgehaald en de tranen sprongen me in de ogen.
roest op het chroomwerk, lakwerk hier en daar dof uitgeslagen (waar de hoes contact maakte) en mijn leren tassen verschimmeld.
en het was een hele dure hoes (350,- euro) indertijd.
ook ademenende gevoerd hoes.
die is dus gelijk in de otto beland.
op 1 of andere manier gaat het vocht er toch onderhangen en trekt in de zachte voering.
de 2 jaren daarna heeft de motor zonder enige bescherming buiten gestaan in de winter.
en beide voorjaren zag het er beter uit dan die ene winter onder de hoes.
Helemaal mee eens, is de dood voor je auto, nog vochtiger dan een kas.
Enige hoes die helpt is zo'n bubble die je vacuum kunt zuigen of waarbij de zuurstof kunt filteren, danwel de luchtvochtigheid kunt regelen...
The Clauw
03-12-2011, 12:47
damn. dat is toch wel HEEL erg!
Zijn er nog meer ervaringen met hoezen?
Mister Cool
03-12-2011, 13:04
Voor dat geld kun je wel een tijd stalling betalen! Dan zou 'k hem dus echt niet onder een hoes willen hebben bij huis. Daar er ook geen tocht is word het nooit droog onder een hoes. En waar de hoes op de lak ligt bakken de watervlekken ook lekker in de lak als de zon er op schijnt. Een kas lijkt me gezien de vochtigheid ook niet echt ideaal inderdaad. Zelf heb ik mijn kever gestald in een geïsoleerde en kurkdroge loods voor 150 euro op jaarbasis. En maar 2 minuten van huis :thumbup:
The Clauw
03-12-2011, 19:28
Voor dat geld kun je wel een tijd stalling betalen! Dan zou 'k hem dus echt niet onder een hoes willen hebben bij huis. Daar er ook geen tocht is word het nooit droog onder een hoes. En waar de hoes op de lak ligt bakken de watervlekken ook lekker in de lak als de zon er op schijnt. Een kas lijkt me gezien de vochtigheid ook niet echt ideaal inderdaad. Zelf heb ik mijn kever gestald in een geïsoleerde en kurkdroge loods voor 150 euro op jaarbasis. En maar 2 minuten van huis :thumbup:
Audi staat trouwens wel op straat dus met wind zal het wel goed zitten.
Maare. Die stalling. Is er nog plek voor een zielig coupetje wat anders misschien de hele winter buiten of onder een hoes of in een kas moet? :shake:
ik heb bij huis een stallings loods.
€ 25.- per m² excl. btw. staat dan binnen in een geisoleerde loods. zeer veilig en vorst en vochtvrij. staan al heel wat caravans, boten, camper, en auto's in. maar er kunnen nog een paar bij. indien interesse. pb maar of bel 0654393229
(voor alleen de wintermaanden kunnen we een € 30.- per maand afspreken)
The Clauw
04-12-2011, 12:54
ik heb bij huis een stallings loods.
€ 25.- per m² excl. btw. staat dan binnen in een geisoleerde loods. zeer veilig en vorst en vochtvrij. staan al heel wat caravans, boten, camper, en auto's in. maar er kunnen nog een paar bij. indien interesse. pb maar of bel 0654393229
(voor alleen de wintermaanden kunnen we een € 30.- per maand afspreken)
En in welk gedeelte of welke stad is het ?
En in welk gedeelte of welke stad is het ?
in friesland. Gorredijk. staat ook bij mijn naam toch :thumbup:
Cleveringa
05-12-2011, 19:44
Zo te horen heb ik wel een goede plek voor mijn golf 1 cabrio, in een verwarmde parkeergarage van het hotel waar ik werk. :)
The Clauw
07-12-2011, 19:29
in friesland. Gorredijk. staat ook bij mijn naam toch :thumbup:
Ow jah :)
Maar er is al gepekeld dus zo,n afstand rijden is denk ik slechter voor de auto dan het buiten laten staan deze winter... Toch bedankt voor de tip!
zo'n afstand rijden is 1malig en een max 2,5uur?
de auto een winter buiten laten staan in weet ik veel wat voor elende er nog gaat komen voor hoeveel uur?
zou mij toch logisch lijken wat er beter is voor zo'n autotje..
Mn G60 heeft afgelope jaar 2,5 maand stil gestaan buiten pff wat was ik blij dat het ding binne stond zonde gewoon een zeiknat interieur na alle sneeuw rem vast schijven dik in de roest etc :rolleyes:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.