PDA

View Full Version : Deuren helemaal slotlos en zonder grepen


Golf freak
26-01-2004, 22:23
Heeft iemand ervaring met slotloos en greeploze deuren, en wat er allemaal voor nodig is ?

Stijn
26-01-2004, 22:29
Een centrale deurvergrendeling op afstandsbediening, een lasapparaat en wat plamuur :)

Marco
26-01-2004, 22:39
Bij jou werkte dat toen idd prima stijn, deur ging netjes open :)

Golf Freak, keline tip, maak ergens een of andere nood voorziening, voor het geval de bat van je handzender leeg is, zodat je er altijd in kunt.

Had jij ook of niet stijn?

Stijn
26-01-2004, 22:50
Yep, klopt!

Ik had het zo gemaakt (ik ga verder niet in op het dichtmaken zelf, dat spreekt voor zich).

Als je je handgreep van de deur haalt zie je 2 palletjes uit het slot komen. 1tje zet de deur op slot en de ander doet de deur open. Ik heb een servo van mijn centralevergrendeling onderdin de deur gemonteerd, fietsremkabel naar boven, gaatje in de 'deur open doe' pal en hieraanvast. Als je nu op je CV knopje drukt trekt de servo even de pal naar beneden en springt je deur uit het slot (spanning van de rubbers is genoeg om hem een paar cm uit het slot te laten springen. Als je nog een keer op de knop drukt gaat de servo de andere kant op, maar dat doet dus niks.

Heleen
27-01-2004, 12:02
Wel grappig.. maar is het niet ontzettend onhandig?

Stijn
27-01-2004, 12:35
nee hoor, je hoeft niet eens je deur meer op en te doen, gaat vanzelf :D

Tommy
27-01-2004, 12:44
http://www.metrodesign.nl/~gti/data/media/5/super_strakke_golf.jpg

Dit was de jouwe toch Stijn??

Heeft eeuwen als achtergrond gestaan.... 1 van de redenen dat ik beslist een Golf II wou altijd.... (en nog wel :P maar de Jetta gaat niet zomaar weg!)

Stijn
27-01-2004, 15:06
Yep dat was ik....

Tjaap
27-01-2004, 15:53
welke spiegels waren dat stijn? meegenomen uit de US? want hier zie ik ze nooit

Heleen
27-01-2004, 17:27
Nee okee, maar toch lijkt het me niet handig... Tjee Stijn, hoe lui ben jij nou helemaal? :P Maar ik moet toegeven dat het er wel heel erg mooi uitziet.

Golf freak
27-01-2004, 18:10
Ben je gewoon een normaal cv nodig of een andere ?

Marco
27-01-2004, 18:28
Weet nog in valkenswaard, we rijden daar weg met een paar auto's stijn voorop, bleef er een steen kleven tussen de weg en zn carter :) hele kras op de weg :)

niels_g60-power
27-01-2004, 18:51
lijkt mij idd ook onhandig maar ik vind het helemaal weg ook niet mooi maar dat is persoonlijk. Ik zou dan voor audi handgrepen gaan.

Conan
27-01-2004, 18:55
lijkt mij idd ook onhandig maar ik vind het helemaal weg ook niet mooi maar dat is persoonlijk. Ik zou dan voor audi handgrepen gaan.

A6 handgrepen vind ik het mooiste :oops:

Golfzilla
27-01-2004, 18:56
denk dat ik ze ook dicht ga lassen ofzo, heb het altijd al mooi gevonden en audi handgrepen lijkt me te moeilijk om erin te maken, en gaat me denk ik teveel kosten op den duur

heb deze week als het goed is toch 2 setjes deuren, dus kan wat gaan goochelen ermee ;)

Golf freak
27-01-2004, 19:28
lijkt mij idd ook onhandig maar ik vind het helemaal weg ook niet mooi maar dat is persoonlijk. Ik zou dan voor audi handgrepen gaan.

A6 handgrepen vind ik het mooiste :oops:

A6 zijn ook mooie grepen

Marco
27-01-2004, 23:04
Dat staat niet echt op een Golf 2, de vorm past niet bij de auto. ZOu dan gaan voor het oude model audi klinken (audi 80 etc)

Stijn
30-01-2004, 14:40
welke spiegels waren dat stijn? meegenomen uit de US? want hier zie ik ze nooit

Uit de USA inderdaad!

Pedaalemmer
10-02-2004, 15:46
Yep, klopt!

Ik had het zo gemaakt (ik ga verder niet in op het dichtmaken zelf, dat spreekt voor zich).

Als je je handgreep van de deur haalt zie je 2 palletjes uit het slot komen. 1tje zet de deur op slot en de ander doet de deur open. Ik heb een servo van mijn centralevergrendeling onderdin de deur gemonteerd, fietsremkabel naar boven, gaatje in de 'deur open doe' pal en hieraanvast. Als je nu op je CV knopje drukt trekt de servo even de pal naar beneden en springt je deur uit het slot (spanning van de rubbers is genoeg om hem een paar cm uit het slot te laten springen. Als je nog een keer op de knop drukt gaat de servo de andere kant op, maar dat doet dus niks.

Heb je hier een tekeningtje van zodat ik het niet fout doe?

Pedaalemmer
11-02-2004, 12:00
laat amar ik snap het al...dus in princiepe zitten je deuren nooit echt opslot je hebt gewoonweg geen klink meer. en het kastje vervangt de klink doordat de elektrische moter van de centrale vergrendeling de deur dus uit het slot wipt.

heb ik het zo goed gezegd?

mooi zo dan ga ik ook aan de gang. :o

Marco
11-02-2004, 18:53
Precies, zo is het eigenlijk ook met een slot loze achterklep. Staat in principe nooit echt op slot, je krijgt em toch niet open :)

Golfzilla
11-02-2004, 19:35
komt er bij mij straks ook in.......:D

zal wel fotos maken als het zover is, komen dan wel in mijn topic te staan ;)

http://kilo.messageboard.nl/5349/viewtopic.php?t=1178

Edward
11-02-2004, 20:51
http://www.metrodesign.nl/~gti/data/media/5/super_strakke_golf.jpg

Dit was de jouwe toch Stijn??

Heeft eeuwen als achtergrond gestaan.... 1 van de redenen dat ik beslist een Golf II wou altijd.... (en nog wel :P maar de Jetta gaat niet zomaar weg!)

een van de mooiere inderdaad

Tom-Mk2Vr6
11-02-2004, 21:55
ben ook bezig met handgreep-loze deuren en ik doe het op dezelfde manier als stijn zei.
Als je een cv koopt zit er wel een tekening bij hoe je het moet aansluiten, alleen moet je het nu op de hendel om de deur open te maken aansluiten denk ik.

Pedaalemmer
12-02-2004, 14:38
Wat wel een probleem is als je het op de cv aansluit is als je de deuren open doet ze ook allemaal opent.... dus moet je die eerst weer dicht maken..

ik heb een kastje met maar 1 knop erop.. open en nog een keer is op slot.

Dus dat betekent dat ik een andere CV moet kopen of kan het met een ander kastje??

Tom-Mk2Vr6
12-02-2004, 17:23
Als je de cv alleen op de linker deur aansluit en niet op de rechter, gaat ook alleen de linker deur los. de rechter deur moet je dan van binnen los maken

Golfzilla
12-02-2004, 18:34
ja kunt ook binnenin de auto een schakelaar maken (van electrischeramen ofzo, ik noem maar iets) waarmee je dan de rechter deur mee open maakt.

zelfde principe als de linker met afstandbediening alleen dan via een schakelaar (eventueel doorverbonden via het contact, dus dat ie het pas doet als ie op contact staat)

scheelt weer elke keer door de auto liggen als je die deur open wilt hebben, schakelaar in het bereik is misschien handiger ;):D

Marco
12-02-2004, 20:47
Of 2 kanaals handzender gebruiken, dan heb je dus 1 knopje voor linker deur en 1 knopje voor de rechter, nog makkelijker :)

Golfzilla
12-02-2004, 22:44
is helemaal een idee (ook voor mijn deuren straks), goeie tip !!

ErrupVW
12-02-2004, 23:05
Zijn der ook 4 kanaals, of 5¿ Zodat je alles van buiten kan openen (6kanaals, met de motorklep derbij zal wel teveel gevraagd zijn :P)

vwleusden
12-02-2004, 23:49
en dan nog 1tje voor de airride....

Pedaalemmer
13-02-2004, 10:23
mm ff kijken of ik er nog eentje op de schietstoel kan krijgen dan heb ik
6 zenders :D

kan ik zo`n kastje zo kopen of moet er dan weer een nieuwe cv in??

Marco
13-02-2004, 16:48
Moet je even navragen Jetta GTX, bij nieuwe bmw kun je ook via de ATB de kofferbak openen en volgens mij ook iets van de verlichting inschakelen.

Er was in vroeger tijden een gele golf 2 die starte zijn auto met de afstandbediening (nee hij liet em niet in de versnellings staan)