PDA

View Full Version : Airco laten vullen?

Sven-GTI
23-11-2011, 17:02
Mijn golf 3 GTI 16v staat sinds 2 weken eindelijk weer helemaal in elkaar. De motor is ook uit geweest voor een complete revisie, dus de airco is eraf geweest.

Nu is mijn auto uitgevoerd met climatronic, en deze staat nu in storing als ik m'n contact aanzet omdat dit helemaal systeem natuurlijk leeg is nu.

Mijn vraag is dus of ik deze perse bij de vw dealer moet laten vullen?
Of kan dit ook bij bijvoorbeeld de kwik-fit? ik weet namelijk niet of m'n systeem ook weer gereset moet worden?

Ik woon in omgeving Roosendaal (noord-brabant) dus misschien heeft iemand ook nog adresjes voor mij? waar ik m'n airco opnieuw kan laten vullen?

Johan1982MK1
23-11-2011, 17:06
Kan bij elke garage.
Wel ff vullen laten, want er zit naast koude vloeistof ook olie in voor je airco compressor. Dus beter niet inschakelen als ie niet gevuld is.

Sven-GTI
23-11-2011, 21:48
nee, ik heb m'n clima nu in eco stand, dus dan is de airco pomp (als t goed is) volledig uitgeschakeld.

maar ik heb eens zitten rondzoeken, en ik kom overal zo rond de 100 euro uit, is dit dus een beetje gangbare prijs?

want denk dat ik bij de vw dealer hier veel meer voor kwijt ben

Christiaan
23-11-2011, 22:01
Moet je even een paar maanden wachten. Voor de zomer heb je bij sommige garages (vakgarage, bosch e.d.) wel eens acties, maar een tientje of 8 a 9 ben je toch wel kwijt...

Sven-GTI
23-11-2011, 23:33
maar dat is beetje kut, want m'n clima staat dus telkens in storing
en als ik gewoon op de eco stand rijd, dan beslaan me ramen met mistig weer :P

maar ik wilde gewoon ff weten of er toevallig goedkope garage's hierin zijn, of dat het speciaal bij de vw moest gebeuren ;)

patjetta
24-11-2011, 19:50
Als je je airco leidingen lang open hebt laten liggen is er ook vocht in gekomen.
Dat is ook niet echt goed voor je systeem omdat er toch ijzeren delen in het systeem zitten die gaan roesten.
Maar 100 euro is wel een goede prijs.
Het is overal ongeveer 100 euro.

Dexter
27-11-2011, 14:49
Als je nou even de stekker van de pomp loshaalt hoef je niet constant de eco-stand te gebruiken.

En die € 100,- is wel een gangbare prijs ja.

Yellowbug
27-11-2011, 15:12
ECO stand wil alleen zeggen dat je airco compressor niet continu meedraait, maar alleen als het systeem dat vraagt, dus dat kan nu evengoed nog. Beste is idd het kabeltje losmaken bij de compressor (heb ik ook gedaan, volgend jaar checken en bijvullen)

Sven-GTI
27-11-2011, 18:19
Alles werkt weer naar behoren, ik heb m'n airco laten bijvullen en ook nieuwe compressor olie enz.

Ik heb btw, amper gereden met het lege airco systeem, en daarbij had ik gewoon maar heel m'n kachel syteem uitgeschakeld (lekker met open raampje rijden zodat de ramen niet beslaan:P)