View Full Version : Chassisnr ingeklopt door rdw ?
samcaddy3
23-11-2011, 21:15
Hey , ik heb net een golf 2 Gti 16v gekocht in nederland . Nu is de originele ch nr in de waterbak overklopt met kruisjes ? En staat er een nieuwe Chassisnr in de rechterkant boven op de veerpootbalk ? Er hangt tevens nog een belgisch type plaatje in vw belgie . Kan er me iemand uitleggen hoe dit alles komt ? HELP ??????
Johan1982MK1
23-11-2011, 21:26
Als het chassisnummer door de rdw is veranderd moet op je kentekenbewijs aangegeven zijn waar die opnieuw is ingeslagen.
Voor APK maakt t tegenwoordig gen reet meer uit waar het staat..
samcaddy3
23-11-2011, 21:47
Waarom slaat de rdw een nieuw chassis nr ? Nu heeft hij bouwjaar '89 volgens het Nederlands ch nr , volgens het Be Chassisnr zou hij ouder zijn gezien de hendels aan het stuur en aan de kleur van de wagen .
Johan1982MK1
23-11-2011, 21:55
Dat met die bouwjaren is wel vreemd..
Soms slaat de RDW een ander nummer in omdat de eigenaar dat zelf wil, maar het kan ook zijn dat het oude nummer slecht leesbaar is geworden, of zelfs door schade op een ander plek aangebracht is.
Het zou in ieder geval op je papieren moeten staan op welk (nieuwe) plek het nummer moet staan.
Dit gaat over de golf van mijn buurjongen(je heb me tevens ook aan de telefoon gehad). Deze is dus weer terug naar belgie,maar op de nederlandse papieren heeft gestaan dat het chnr. op de rechtse veerschotel staat,maar op de oude originele belgiesche papieren is dat niet gewijzicht waarschijnlijk.
samcaddy3
23-11-2011, 23:00
Nu is de vraag welk chassis nr moet ik gebruiken in belgie ? Want het chassis nr op de Nederlandse papieren is in belgie niet gekend : dus moet ik een homologatie keuring laten doen . Indien hij op de Belgische chassisnummer zou staan moet ik enkel een nieuw gva aanvragen , maar de Belgische invoerder van VW zegt dat de nr niet bestaat ???? Zou het kunnen dat die nr word verwijderd in het Belgische bestand als de rdw een nieuw nr slaat ? Kan je aan de Belgische chassisnummer zien van welk jaar hij is ?
Chriskee.
24-11-2011, 11:34
Het chassisnummer aan zich zou niet moeten veranderen als het ergens anders wordt ingeslagen?
Alleen de locatie verandert, die dan ook op de papieren veranderd dient te worden.
Als het goed is, kun je met de Nederlandse papieren de auto gewoon naar Belgiƫ invoeren. Mits de Nederlandse papieren op orde zijn natuurlijk.
samcaddy3
24-11-2011, 21:29
Ben vandaag bij de vw dealer geweest en de auto is op Belgische chassisnummer 2 jaar ouder geworden :) , dus de nl chassisnummer en kenteken bewijs heb ik niet meer nodig .
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.