PDA

View Full Version : probleem koelvloeistofniveau/temperatuur


VW, Das Auto
24-11-2011, 12:20
Als ik mijn auto aanzet gaan na ongeveer 5 sec het lampje van mijn koelvloeistof branden samen met gepiep. Dit gebeurd alleen als de motor koud staat. Het lampje gaat uit nadat ik een scherpe bocht neem (oprit autostrade) of als motor beetje op temperatuur komt.

Ook gebeurd dit als ik mijn motor helemaal niet start en gewoon mijn sleutelcontact omdraai.

Het gaat over een golf IV 1.6 75kW motorcode AVU

Ik vermoed dat het bij de koelvloeistoftemperatuursensor ligt aangezien die wel eens stuk kunnen gaan..

De wagen heeft wel nog maar 50 000 km en de temperatuur wordt wel nooit te hoog.

Graag had ik jullie mening gehoord :thumbup:

Yannick

René
24-11-2011, 12:53
is je koelvloeistof op peil?

VW, Das Auto
24-11-2011, 14:40
is je koelvloeistof op peil?

Ja mijn koelvloeistof is perfect op peil

ids
24-11-2011, 17:08
het lampje van het niveau gaat branden als ik het zo op maak ut je tekst.
Als je de dop van het potje af haalt zie je daar 2 pennetjes in, schraap daar maar eens met een schroevendraaier over. dan is het probleem wel over.
Als er iets met de Temp. sensor is gaat het motorstoringslampje meestal branden.

Martyn
24-11-2011, 18:35
Als ik je beschrijving lees is het net of hij niet op peil staat, dat doen ze meestal bij koude start met een piep geluid.
Maar als jij zeker weet dat hij op max staat bij koude motor dan kan het nog in je reservoir zelf zitten daar zit een voeler in voor het niveau.

Check even goed of je peil dus op max staat bij koud, zo ja zou ik het reservoir vervangen ;)

VW, Das Auto
27-11-2011, 20:30
Probleem is opgelost door met een schroevendraaier is over die 2 pennen te schrapen! Bedankt voor de typ!

Beetlefreak
27-11-2011, 22:25
Hier hetzelfde probleem, zo nu en dan. Zal deze oplossing ook eens proberen.