View Full Version : Hulp veren schroefset verwijderen
Archiebald
25-11-2011, 08:18
Ik heb m'n Jetta gister voor de APK weggebracht en nu is hij afgekeurd op 2 (beide kanten dus) gebroken veren in mn schroefset (achterkant)... Een TA-Technixs, dus niet een al te grote verrassing, maar op dit moment budgetair niet heel fijn.
Het gaat nu om die kleine onderste veren, kun je deze verwijderen, de set omhoog schroeven en er dan gewoon weer vrolijk mee rond rijden?
of wordt de auto hier heel stug van? Veranderd het weggedrag erg? Is het juist erg onveilig?
Hulpveer doet kwa weggedrag natuurlijk niets, dient enkel om de hoofdveer onder spanning te houden bij compleet uitveren. Als de auto stationair op zijn wielen staat is de hulpveer dan ook compleet ingedrukt. Hulpveer verwijderen kan in principe dus geen kwaad.
Ik kan eventueel nog wel aan een paar hulpveren komen denk ik, mocht je ze willen vervangen. Hoeft niets te kosten verwacht ik.
Archiebald
25-11-2011, 08:38
Wat kost zo'n setje hulpveren via jou?
Vind het wel fijner als ze tzt er weer gewoon op zitten... :)
Niets.. volgens mij liggen er nog een paar vergane schroefsetjes in de schuur, haal ik daar wel een setje af hoor. Pin me er nog niet op vast, moet eerst wel even gaan zoeken.
Archiebald
25-11-2011, 08:49
Dat zou wel super zijn! Als de woonplaats op je profiel klopt zou ik je alleen wel willen verzoeken ze naar me op te sturen (aangezien in uit Weesp kom is dat voordeliger voor me dan heen & weer rijden)
Maar in het kort, als ik die veren eraf haal kan ik er wel gewoon mee rijden dus zodat die auto gekeurd kan worden en ik naar mn werk kan :)
Spierings
25-11-2011, 12:31
Maar in het kort, als ik die veren eraf haal kan ik er wel gewoon mee rijden dus zodat die auto gekeurd kan worden en ik naar mn werk kan :)
Zolang de hoofdveren bij uitveren vast zitten, zou deze goedkeurd moeten worden.
Archiebald
26-11-2011, 09:31
Matheo weet jij toevallig al of je die hulpveren hebt liggen? :) ik kan mn set niet hoog genoeg schroeven voor Apk goedkeur namelijk :(
Ik heb gisteravond nog even gezocht. We hebben nog wel een oude schroefset liggen, echter werkt deze blijkbaar niet met hulpveren (hoofdveer is langer) jammer genoeg. Verder kon ik niets meer vinden, ben bang dat dat allemaal richting stort is gegaan.. Als laatste redmiddel zou je misschien de langere veren die ik heb liggen over kunnen zetten, maar er zal vast nog wel iemand een paar hulpveren over hebben denk ik.
Archiebald
28-11-2011, 12:20
Matheo, dank je wel voor je moeite in ieder geval! Ik ga even verder zoeken...
Hier mag trouwens een slotje op, ik weet genoeg :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.