casss
26-11-2011, 14:26
Bij het afstellen van de kleppen is mijn auto nou niet bepaald mooier gaan lopen... Ik doe ongetwijfeld wat verkeerd.
Het op tuimelen zetten van cilinder 4, en dan cilinder 1 afstellen, dat lukt..
dan 2 op tuimelen, 3 afstellen enzovoorts...
Dan het volgende, het daadwerkelijke afstellen. Bij de meeste kleppen heb ik het volgende probleem: als ik het voelermaatje er tussen steek gaat het prima, maar aan de zijkanten loopt ie vast... Wat is nu maatgevend? Moet ik afstellen dat ie in het midden goed is, maar aan de zijkanten "krapper", of dat de zijkanten goed zijn, maar "het midden ruimer" ?
Zijn er nog voordelen van warme of koude motor? Tot nu toe telkens bij koude motor gesteld.
Het op tuimelen zetten van cilinder 4, en dan cilinder 1 afstellen, dat lukt..
dan 2 op tuimelen, 3 afstellen enzovoorts...
Dan het volgende, het daadwerkelijke afstellen. Bij de meeste kleppen heb ik het volgende probleem: als ik het voelermaatje er tussen steek gaat het prima, maar aan de zijkanten loopt ie vast... Wat is nu maatgevend? Moet ik afstellen dat ie in het midden goed is, maar aan de zijkanten "krapper", of dat de zijkanten goed zijn, maar "het midden ruimer" ?
Zijn er nog voordelen van warme of koude motor? Tot nu toe telkens bij koude motor gesteld.