View Full Version : 1.9d in golf2, dieselpomp aansluiten hoe??
Hallo wie kan mij helpen??
Ik heb een golf diesel uit 86 gekocht met een gare 1.6d motor.
Ik ben vol goede moed naar de sloop gegaan en heb daar een 1.9d ('95) motorcode 1y meegenomen in inmiddels ingebouwd.
Maar er zitten maar liefst 6 aansluitingen aan de dieselpomp hoe sluit ik deze aan?? of hoort er een regelapparaat bij?(die heb ik niet).
Alvast bedankt
Marnie
volkswagens@home.nl
golf mkII 16v
28-11-2011, 21:36
Is wss een pomp zonder gashevel!!
Dan heb je het gaspendaal ook nodig van de 95er en de bedrading
Is gewoon met gashevel geen sdi
Is wss een pomp zonder gashevel!!
Dan heb je het gaspendaal ook nodig van de 95er en de bedrading
https://lh4.googleusercontent.com/-FRS-l3tmpAk/TtP7j0MlUdI/AAAAAAAAAlw/G6weOf7X1u4/s640/IMG_6107.JPG
Niemand ??? Ik wil graag rijden
Kun je de stopklep zien zitten of zit er op die een soort van zwartplastic gegoten ding?
Plaats anders een foto van de pomp dan kunnen we meer zien en vertellen.
Mvgr Niels
Bedankt niels voor je reactie
Hierboven staat een foto even de link aanklikken.
Ik heb nog ff gekeken maar er zitten in totaal 8 draden aan maar wellicht hoeven ze niet allemaal aangesloten te worden.
Ik lees overal dat deze motoren (1y) plug en play zijn, dus niet...... :shake:
Alvast bedankt
Marnie
gooigolf
30-11-2011, 06:16
hallo kijk hier ma even na ..
volges mij staan je andwoorden erin ,
vrgr gooigolf
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=104501
Ok bedankt hier kan ik dan wel uitkomen, maar dan blijven er nog 6 draden (aansluitingen) over iemand een idee waar die dan aan moeten.
Marnie
Het hele zwarte plastic gebeuren waar die stekker met twee draden aanzit er af slaan met hamer en beitel. Daaronder zit de stopklep, hier even spanning opzetten en klaar is kees. Dit kastje is van de startblokkering die je dus niet nodig hebt. Dit heb ik veel gedaan bij t4 en caddy 1.9d. werkt altijd.
Ga ik morgen avond doen.
Vandaag 1,5uur geklooit :eek: om uit een sloop golf 3 de regel unit met kabelboom te verwijderen,nu nog aansluiten en kijken of het blok goed loopt.
Ik hou jullie op de hoogte
Marnie
JohanHilverda
30-11-2011, 23:49
De startblokkering is redelijk makkelijk te verwijderen. Gewoon de zwarte behuizing kapotslaan met hamer en beitel. Als je bij de schroefjes van de startblokkering bent aangekomen dan kun je hier een sleufje in maken met de dremel, stop je hier een schroevendraaier in en dan draai je de schroeven er zo uit.
Als er op de dieselpomp in het midden van de dieselleidingen ook twee draden (http://i182.photobucket.com/albums/x91/markb_1303/DSCF1772.jpg) komen en uit de onderkant ook twee (http://i182.photobucket.com/albums/x91/markb_1303/DSCF1773.jpg) (wit en bruin geloof ik) dan kun je beter op zoek naar een andere dieselpomp. Zie deze link (http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=18350.0) op vwdiesel.net. Ik heb ook met dit probleem gezeten met mijn 1.9TD.
Ik heb niet zo'n zin om er ook nog een andere dieselpomp op te zetten,we hebben de kabelboom aangesloten en hij start :) morgen even kijken of hij ook goed rijdt.
Is het mogelijk de automatische koudstarter af te sluiten (demonteren) en er vervolgens gewoon de kabel aan de zetten ??
gooigolf
08-12-2011, 08:00
Is het mogelijk de automatische koudstarter af te sluiten (demonteren) en er vervolgens gewoon de kabel aan de zetten ??
hallo volges mij ..
kun je die electrise aandrijfing eraf halen ..
en gewoon kabel erop plaatsen dat je hem zelf bedient ..
even na aansluiting kijken ..
vrgr gooigolf
Zal ik eens proberen,gister een paar km gereden rijd goed zoon 1.9 in een golf2 je kunt de 10pk verschil wel merken.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.