PDA

View Full Version : Versmalde Vooras Ovaal


Jasper Ovaal
30-03-2005, 18:58
Zo gister ff met micheal en Robin bezig geweest om een gedeelte van de versmalde vooras in elkaar te zetten. de opzet is er nu. Hij word 9 cm smaller totaal. dis is toch wel een beetje het maximale ( zie foto)
http://www.bugardi.com/Fotoalbums/vooras/smal%20genoeg.jpg

zo ziet ie er nu uit. nu nog Uretaan bussen erin. besvestiging, en schokbrekers. .

http://www.bugardi.com/Fotoalbums/vooras/9%20cm%20versmald.jpg hij zit er goed strak tegen zo.,

een goed begin is het halve werk.. :D

ik laat het wel ff weten als we weer wat verder zijn.

groeten jasper

50c
31-03-2005, 10:32
wicked,wicked...call me next time, I would like to learn something!! ;)

Oskar
31-03-2005, 15:02
Mijn as is ook bijna klaar. 5 cm per kant met aangepaste schokbrekertorens. Ben benieuwd hoe het zal staan.

Jasper Ovaal
31-03-2005, 18:20
oke dan, welke aangepaste schokbrekertorens ga je gebruiken, ben beneiuwd.

Succes

volksaddiction
31-03-2005, 22:48
Ziet er goed uit gozer!!!
Klaar voor de ACN ??
:D :D
Wel heel errug smal hoor, echt super !!!

Rico
01-04-2005, 07:52
oke dan, welke aangepaste schokbrekertorens ga je gebruiken, ben beneiuwd.

Succes

ben vooral benieuwd hoe het geheel er uit gaat zien.
ga je bredere banden gebruiken en valt het dan iet op of ga je het echt zien dat hij smaller is? waarom doe je het eigenlijk?

Oskar
01-04-2005, 07:54
oke dan, welke aangepaste schokbrekertorens ga je gebruiken, ben beneiuwd.

Succes

Hey Jasper,

Ik maak de as niet zelf. Hij wordt voor me gemaakt door iemand die wel vaker assen versmald. Kreeg toevallig gisteren te horen dat de as nu versmald was en de torens er bijna op zitten. Mocht ik meer weten zal ik het hier wel ff posten.

volksaddiction
01-04-2005, 08:20
ben vooral benieuwd hoe het geheel er uit gaat zien.
ga je bredere banden gebruiken en valt het dan iet op of ga je het echt zien dat hij smaller is? waarom doe je het eigenlijk?
geen bredere banden monteren......dat kan niet eens als je zo smal gaat ivm met je stuurslag :)
Ovaal komt op .......SMARTBANDEN ;)
Had jij nou 135's of 145's Jasper ??
En waarom ???
Dat moet je nooit vragen Rico......t is namelijk compleet nutteloos, een versmalde as !
Het "smoelt" gewoon goed !

Beetlefreak
01-04-2005, 08:27
...t is namelijk compleet nutteloos, een versmalde as!Of je heet Kruk en kunt vervolgens bepaalde remmerij en velgen in je wielkasten kwijt!! :D:D

Rico
01-04-2005, 08:59
.......... ........ geen bredere banden monteren......dat kan niet eens als je zo smal gaat ivm met je stuurslag :)
Ovaal komt op .......SMARTBANDEN ;)
Had jij nou 135's of 145's Jasper ?? ...........

En waarom ???
Dat moet je nooit vragen Rico......t is namelijk compleet nutteloos, een versmalde as !
Het "smoelt" gewoon goed !

kijk dat is een echt antwoord. het is dus NUTTELOOS.

maar ik ben heel benieuwd hoe dat "SMOELT"
(voorbeeld foto?)

Oskar
01-04-2005, 09:23
Het is dus helemaal niet nutteloos. Ik geef toe dat het een stuk beter smoelt, maar het bespaart ook banden en voorschermen. Als je je kever verlaagd (ja Rico, verlaagd!), komen je banden tegen de schermen.(fenderbrakes). Door je as te versmallen, komt je wiel meer naar binnen te staan en heb je weer een beetje ruimte om te zakken.

Voorbeeldfoto:

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3069&stc=1

Racelook
01-04-2005, 09:38
Je moet dan wel alleen 6 keer heen en weer steken voordat je in een straat gedraait bent. :D

Beetlefreak
01-04-2005, 09:57
Je moet dan wel alleen 6 keer heen en weer steken voordat je in een straat gedraait bent. :D
Ofje 'cruised' een extra rondje zodat je niet hoeft te draaien :D

Jasper Ovaal
01-04-2005, 11:17
kijk jullie hebben het helemaal door. de LOOKS. :D
en die smartbandjes moet ik ff nakijken liggen in de schuur.

Ik hoop de volgende ACn een stuk verder te zijn. hoop dat ie dan klaar is.

hou jullie op de hoogte.

groeten.


nu ff geen looks, ben zo ziek als een hond. kuch kuch. braak braak. spetter spetter.. :mad: moet voor de acn wel weer 100 % zijn, :rolleyes:

volksaddiction
01-04-2005, 12:06
nu ff geen looks, ben zo ziek als een hond.....braak braak.....spetter spetter.. :mad:
ALWEER ??
:D :D

http://www.volksaddiction.nl/gif/puke.gif jasper

volksfahrer.nl
01-04-2005, 16:57
ALWEER ??
:D :D

http://www.volksaddiction.nl/gif/puke.gif jasper

Goed bezig Jasper! Hahaha.
Als je er niet tegen kan moet je het niet doen ;)

En cool zo'n vooras.
WIL IK OOK!!

Jasper Ovaal
01-04-2005, 18:05
Goed bezig Jasper! Hahaha.
Als je er niet tegen kan moet je het niet doen ;)

En cool zo'n vooras.
WIL IK OOK!!
de tering, nou zeg, ik denk dat de paus zich nog beter voelt.. :frown:

Tiki Madness
01-04-2005, 20:12
Je moet dan wel alleen 6 keer heen en weer steken voordat je in een straat gedraait bent. :D


NIET DUS!!!!!!!!!!!!! mijn mexico met versmalde vooras heeft een kortere draaicirkel dan een onversmalde vooras en draait 2 maal krapper als mijn 86 met 17 inch eronder

volksaddiction
01-04-2005, 20:12
de tering, nou zeg, ik denk dat de paus zich nog beter voelt.. :frown:
hahaha, dat ken niet...die is dood :rolleyes:

Racelook
01-04-2005, 23:04
NIET DUS!!!!!!!!!!!!! mijn mexico met versmalde vooras heeft een kortere draaicirkel dan een onversmalde vooras en draait 2 maal krapper als mijn 86 met 17 inch eronder Liggen er ook niet wat smallere velgjes onder dan op je 86-er??..

EN anders.. Goed zo

ovaalie55
03-04-2005, 12:03
als jullie intresse hebben in die as, wil ik wel kijken of ik er een bouw schema en tekening van kan maken kan je t zelf doen. de zijplaten hebben we alleen laten snijden bij een staalboer.
ik ben trouwen ook bezig om voor jaspers en mijn as een airide systeem te regelen kost waarschijnlijk niet zo veel wordt speciaal voor onze assen gemaakt.
hebben we het torsie systeem niet meer nodig kan je m op een meeting helemaal op z'n bek gooien

Jasper Ovaal
03-04-2005, 12:05
zit er geen NBC copyright op die tekeningen...? :biggrin:

cindy666
04-04-2005, 18:31
als jullie intresse hebben in die as, wil ik wel kijken of ik er een bouw schema en tekening van kan maken kan je t zelf doen. de zijplaten hebben we alleen laten snijden bij een staalboer.
ik ben trouwen ook bezig om voor jaspers en mijn as een airide systeem te regelen kost waarschijnlijk niet zo veel wordt speciaal voor onze assen gemaakt.
hebben we het torsie systeem niet meer nodig kan je m op een meeting helemaal op z'n bek gooien


cool wat voor airbags gaan jullie gebruiken?
ben zelf ook bezig op de vooras werkt het al ben nu bezig met de achteras

cindy666
04-04-2005, 18:36
Liggen er ook niet wat smallere velgjes onder dan op je 86-er??..

EN anders.. Goed zo

nee racelook het is niet mijn 86-er die rooie is mijn 83-er en 86 is mijn andere kever beter bekent als the sequel of wel deze

Tiki Madness
04-04-2005, 18:38
dank je Cindy 666 ik had het zelf niet beter uit kunnen leggen.

lowghia
05-04-2005, 18:44
als jullie intresse hebben in die as, wil ik wel kijken of ik er een bouw schema en tekening van kan maken kan je t zelf doen. de zijplaten hebben we alleen laten snijden bij een staalboer.
ik ben trouwen ook bezig om voor jaspers en mijn as een airide systeem te regelen kost waarschijnlijk niet zo veel wordt speciaal voor onze assen gemaakt.
hebben we het torsie systeem niet meer nodig kan je m op een meeting helemaal op z'n bek gooien
als je een bouwschema en een tekening kunt bemachtigen heb ik er zeker belang bij!! vooras van m'n ghia zal zeker smaller moeten als ik hem plat gooi...dus als je wat weet ,wil ik het graag horen...

ovaalie55
12-04-2005, 08:50
Ik heb zelf de maten genomen en zelf de tekening gemaakt
je kan met deze tekening naar een staal handel en twee platen op maat laten snijden dit is overigens voor een kever maat van 53 t/m 66 dus als je er een onder een later type wil moet je me de breedte geven van je carosserie en de hart op hart afstand van de buizen van je ghia

Tiki Madness
13-04-2005, 19:01
hee ovaalie55 hoe ben jij van plan om met losse buizen een versmalde as te maken voor een kever/karmann van na 1966??

ovaalie55
14-04-2005, 08:40
ik heb geen idee maar als je me foto's en maten geeft kan ik zo een c&c machine tekening voor je maken,
ik weet dat de as anders is maar alles kan je aanpassen als je wil en de tijd er voor neemt

je moet bijna alles een keer geprobeerd hebben.

lowghia
15-04-2005, 16:48
Ik heb zelf de maten genomen en zelf de tekening gemaakt
je kan met deze tekening naar een staal handel en twee platen op maat laten snijden dit is overigens voor een kever maat van 53 t/m 66 dus als je er een onder een later type wil moet je me de breedte geven van je carosserie en de hart op hart afstand van de buizen van je ghia
die van mij is van 63 dus hoef je geen nieuwe tekening te maken :)

ovaalie55
16-04-2005, 23:28
om eerlijk te zijn heb ik geen idee van de vooras verschillen van een karmann ghia
ik bedoel is het het zelfde als een ponton vooras?
als het het zelfde is als een kever moet je alleen de braadte meten van je carosserie

en mail me maar als je de tekening wil hebben, dan mail ik m en die zet je dan op flopie en geef je af bij een staal handel het laten snijden van twee platen kost ongeveer 60 euro

de hele as heeft tot nu toe ongeveer 200 euro gekost en dan is hij rijd klaar

Jasper Ovaal
17-04-2005, 03:20
michiel ga slapen, je moet morgen weer vroeg op om naar Asten te rijden met henny, zie je zo, groeten :wink:

Tiki Madness
17-04-2005, 13:59
een karmann as is het zelfde als een keveras.

Ik vind het wel een hoop geld voor een versmalde as.heb zelf de as van mijn projekt versmald en dat kostte in totaal 10 euro voor twee stukken buis die ik in mijn as heb geschoven voor het uitlijnen en verstevigen van de asbuizen.

ovaalie55
20-04-2005, 22:22
een karmann as is het zelfde als een keveras.

Ik vind het wel een hoop geld voor een versmalde as.heb zelf de as van mijn projekt versmald en dat kostte in totaal 10 euro voor twee stukken buis die ik in mijn as heb geschoven voor het uitlijnen en verstevigen van de asbuizen.

klopt dat t wat prijzig is maar ik heb nog steeds mijn orginele as voor het geval ze m afkeuren op spoorbreedte ze zijn gek genoeg hier met keuren, plus alles aan deze as is nieuw en steviger als orgineel het hele pakket voor dit geld houd in:
zijplaten, buizen, u profiel, verlagings adjusters (voor de binnenblokjes), uhretaan bussen, nieuwe stuurkogels, nieuwe spoorstangen, las en slijpspullen en bier

dus eigenlijk een koopje

ghulst
04-05-2005, 07:17
Jasper, en waar blijven dan de foto's met de nieuwe as ;) Ben heel benieuwd.

Arne

Jasper Ovaal
04-05-2005, 07:23
Jasper, en waar blijven dan de foto's met de nieuwe as ;) Ben heel benieuwd.

Arne

ik ook :biggrin: fototoestel had het begeven, maar heb nu een nieuwe, dus die komen er spoedig aan. geduld is een schone zaak :biggrin:

ghulst
05-05-2005, 00:15
Ja, een gewassen auto ook ;)
Ik wacht in spanning af....

Arne

Jasper Ovaal
06-06-2005, 10:30
zo mensen, eindelijk weer wat nieuws over de as. We zijn er lekekr mee opgeschoten.
hier weer wat foto's
http://www.bugardi.com/Fotoalbums/vooras/stukje%20smaller.jpg
de versmalde en orginele as.

http://www.bugardi.com/Fotoalbums/vooras/de%20gleufjes.jpg
de adjusters er weer gedeeltelijk erop, nadat we ze eerst uit elkaar ahadden geslepen. deze as wordt natuurlijk niet door de midden gehaald. :p

http://www.bugardi.com/Fotoalbums/vooras/en%20de%20adjuster%20kan%20zijn%20werk%20gaan%20doen.jpg
plaatjes om het stuurhuis op te sluiten. en de adjsuter er netjes opgelast.

http://www.bugardi.com/Fotoalbums/vooras/stuurstang.jpg
ook de stuurstang moet natuurlijk worden aangepast.


http://www.bugardi.com/Fotoalbums/vooras/mooie%20set%20zo.jpg
zo en nu zijn we hier aan beland. het is nog ff minder dan 2 weken voor BUDEL. dus daar is ie weer, Budel Stressss :confused:

maar het ziet er alemaal nog erg goed uit, we houden jullie op de hoogte.

groeten

oja, en natuurlijk meer foto's op www.Bugardi.com

ovaalie55
06-06-2005, 10:37
vooras versmallen was een eitje! ze zijn eindelijk bijna af (90%) alleen er nog onderzetten en uitleinen
kijk ff op www.bugardi.com voor foto's

Tiki Madness
06-06-2005, 13:23
hee Jasper ziet er goed uit.

ik zie dat je nieuwe spoorstangen hebt gemaakt maar je had ook je oude kunnen gebruiken

Jasper Ovaal
06-06-2005, 13:34
hee Jasper ziet er goed uit.

ik zie dat je nieuwe spoorstangen hebt gemaakt maar je had ook je oude kunnen gebruiken
is dat zo??? moeten die niet korter worden gemaakt dan, we zitten toch op het eind met een verschil van 9,5 cm??

alvast bedankt

volksaddiction
06-06-2005, 17:17
Dat ziet er gelikt uit gozer !
die ovaal word echt kicke :D :cool:

lowghia
06-06-2005, 18:10
ziet er super netjes uit, nu nog het eind resultaat :)

ingrob
06-06-2005, 19:10
ziet er zeker strak uit,jasper
maar kom je je straat nog wel uit als je nog lager gaat?

Jasper Ovaal
06-06-2005, 23:00
ziet er zeker strak uit,jasper
maar kom je je straat nog wel uit als je nog lager gaat?

Als ik via het begin van de cronje naar me huis toe rij, , kom ik een drempel tegen. en die kan ik nog voor de helft onwijken via de stoep ;) en verder gewoon heel zachtjes een stukje rijden.. moet goedkomen,,

ga ik weer de straat op, dan kom ik er 2 tegen :mad:
heerlijk die eenrichting straatjes, maar ja, je moet iets over heben voor de LOOKS.

zal eind deze week weer wat meer vorderingen laten zien..

Airtime
07-06-2005, 07:25
Voorbeeldfoto:

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3069&stc=1

Is dat niet....?

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=4320&stc=1

Ik dacht al, hij komt me zo bekend voor!

Jasper Ovaal
07-06-2005, 08:31
heel scherp bob, je bent alweer goed wakker.. :D

Oskar
07-06-2005, 08:41
Idd Bob, dat is dezelfde. Alleen vind ik 'm zonder Erwin mooier....

Airtime
07-06-2005, 08:45
Idd Bob, dat is dezelfde. Alleen vind ik 'm zonder Erwin mooier....

:biggrin: :biggrin: :biggrin:

ovaalie55
07-06-2005, 10:14
hobbels en slecht weg dek maakt niet meet uit met deze smalle as, lekkere dikke zijplaten voor het opvangen van de klap mischien gaat hij wel vonken als je de weg raakt, cool/hot geen idee maar wel mooi

in iedergeval blijven mijn spatborden nu een keer heel

trouwens weet iemand mischien nog een set spatborden voor een ovaal (orgineel of nos)

Jasper Ovaal
07-06-2005, 12:22
Idd Bob, dat is dezelfde. Alleen vind ik 'm zonder Erwin mooier....
je weet wat het gezegde is hé?!?!

al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding :p :D

ovaalie55
07-06-2005, 12:38
dat zeg jij mijn lelijk ding RIJ ik al 5 jaar zonder problemen, dat lelijke ding van jou hebben we gister weer voor de zoveelste keer aan de praat moeten krijgen.

je zal alle bouten van je vooras ook wel weer niet los krijgen door de roest :tongue:

Jasper Ovaal
07-06-2005, 13:24
michiel, ik had het eigelijk over erwin in die vette bril :D
maar als jij je voelt aangesproken. lol :tongue:

zie je zo..

Richard
07-06-2005, 13:27
dat zeg jij mijn lelijk ding RIJ ik al 5 jaar zonder problemen, dat lelijke ding van jou hebben we gister weer voor de zoveelste keer aan de praat moeten krijgen.

je zal alle bouten van je vooras ook wel weer niet los krijgen door de roest :tongue:


kopje koffie?...... :eek: :biggrin:

ovaalie55
09-06-2005, 10:47
okee t was vroeg voel me snel aangesproken met dat lelijke hok waar ik in rij
koffie was inderdaad lekker

Jasper Ovaal
10-06-2005, 16:54
zo, heel ff terug van het hok.
Me ovaal vanochtend naar de APK en hij was goed gekeurd, dus die gargeman wou hem afmelden, krijgt ie in beeld dat het gewicht van de auto niet bekend is. dus RDW bellen, staat ie gotver niet meer in het systeem., na 8 jaar en 4 maanden :D geen APK gaat er ergens een bestandje weg ofzo. onzin.

dus alle shit weer kopieren en faxen naar de RDW. en nu moeten ze met spoed alles weer in die computer dumpen.

Nou ja, terug naar het hok, en gelijk de vooras eronder vandaan gehaald. maar dat was nog nooit gebeurd dus het zat erg vast.. daarom ook een van me vooras bouten afgebroken. net weer nieuwe gehaald. dus dat moet goedkomen. en over een half uiurtje weer terug om meer vorderingen te maken.
michiel zijn ovaal is wel gekeurd ook al werd ie eerst afgekeurd op een achterwiellager. ff wat vet her en der bij de trommel doen en wat vette vieze handen maken, en zeggen dat je hem hebt vervangen, oke, alles goed, en goedgekeurd. :D

mensen ik hou jullie weer op de hoogte. eetse

volksaddiction
10-06-2005, 18:06
michiel zijn ovaal is wel gekeurd ook al werd ie eerst afgekeurd op een achterwiellager. ff wat vet her en der bij de trommel doen en wat vette vieze handen maken, en zeggen dat je hem hebt vervangen, oke, alles goed, en goedgekeurd. :D

mensen ik hou jullie weer op de hoogte. eetse
hahah, wat zijn dat voor "Beetlecenter" praktijken ?? :tongue: :D
Hoop dat het goed komt met je bout van de vooras, kan zomaar flink tegenzitten...(wil je niet ontmoedigen hoor ;))
Suc6 gozer, hoor nog wel ff of t gelukt is !!

Jasper Ovaal
12-06-2005, 22:32
hallo mensen, zo deze week lekekr opgeschoten met de vooras. bij michiel zit ie er al onder en rijdt er al mee :eek: ik ben natuurlijk weer wat trager. Me as zit er wel onder en hij staat ook weer op zijn wielen. Ik zit nog in Dubio hoeveel tandjes hij omlaag moet acher , 2 is gewoon goed laag achter. en bij 3 staan de banden goed naar binnen. we gaan gewoon ff kijken hoe makkelijk het gaat en dan kunnen we altijd even kijken wat het best staat. hier wat foto's

hier is de as van michiel helemaal in elkaar, klaar voor de montage.
http://www.bugardi.com/Fotoalbums/vooras/as%20michiel%20klaar%20voor%20montage.jpg

wat staan ze er schattig bij he zo, wachtend op een lager leven :lol:
http://www.bugardi.com/Fotoalbums/vooras/2%20osmalle%20ovalen.jpg

zo die van michiel staat op zijn centerliners.
http://www.bugardi.com/Fotoalbums/vooras/met%20de%20centerliners.jpg

mijne staat er ook prima bij, de voorkant is zondag dus ff 13 cm dichter bij de weg gekomen.
http://www.bugardi.com/Fotoalbums/vooras/5%20cm%20per%20kant.jpg
Over 2 dagen gaan we dus de achterkant van me ovaal verlagen.

meer foto's op me site.
See you

ff nog een foto. omdat ie zo lekekr is :)
http://www.bugardi.com/Fotoalbums/vooras/nr%20plaat%20ff%20verplaatsen.jpg

Oskar
13-06-2005, 07:31
Ziet er goed uit jongens. Zier er naar uit dat het dit jaar de Budel van de smalle voorassen wordt.

Jasper, ga je de achterkant ook nog verlagen?

Airtime
13-06-2005, 07:47
Sow Jasper, ziet er goed uit, man! Ook met die rooie velgjes! :cool:

danielle
13-06-2005, 07:51
Sow Jasper, ziet er goed uit, man! Ook met die rooie velgjes! :cool:

Helemaal mee eens! Top man!

Jasper Ovaal
13-06-2005, 08:01
Ziet er goed uit jongens. Zier er naar uit dat het dit jaar de Budel van de smalle voorassen wordt.

Jasper, ga je de achterkant ook nog verlagen?
he Oskar, is het nog gelukt met jou as.?, de achterkant gaan we dinsdag verlagen. gaat goedkomen.

alles weer mooi op tijd voor budel// Het word heerlijk weer !!! :cool:

VolksKai
13-06-2005, 08:37
Ziet er goed uit jongens. Zier er naar uit dat het dit jaar de Budel van de smalle voorassen wordt.
Ik ben gek op smalle voorassen!! :cool: Staat echt supervett!!

Het word heerlijk weer !!! :cool:
JOEPIE!!!!!!!!! :biggrin:

Oskar
13-06-2005, 10:19
he Oskar, is het nog gelukt met jou as.?, de achterkant gaan we dinsdag verlagen. gaat goedkomen.

alles weer mooi op tijd voor budel// Het word heerlijk weer !!! :cool:


Ja het is bijna zover. Ga 'm dinsdagavond ophalen. Kan haast niet wachten, zo benieuwd ben ik ernaar.

volksaddiction
13-06-2005, 12:11
Ziet er goed uit jongens. Zier er naar uit dat het dit jaar de Budel van de smalle voorassen wordt.

Jasper, ga je de achterkant ook nog verlagen?
Eerst lezen Oskar....niet alleen plaatjes kijken ;)
hahaha, ik weet t, was nog vroeg voor je :tongue:

Quote Jasper: Ik zit nog in Dubio hoeveel tandjes hij omlaag moet acher , 2 is gewoon goed laag achter. en bij 3 staan de banden goed naar binnen.

Oskar
13-06-2005, 12:28
Eerst lezen Oskar....niet alleen plaatjes kijken ;)
hahaha, ik weet t, was nog vroeg voor je :tongue:

Quote Jasper: Ik zit nog in Dubio hoeveel tandjes hij omlaag moet acher , 2 is gewoon goed laag achter. en bij 3 staan de banden goed naar binnen.

Seau, het was wel maandagochtend hoor! En ik ben er niet helemaal bij. Zal dinsdagavond wel over zijn. :wink:

volksaddiction
13-06-2005, 12:38
Seau, het was wel maandagochtend hoor! En ik ben er niet helemaal bij. Zal dinsdagavond wel over zijn. :wink:
whaha, als het donderdagavond maar over is, dan moet je wel een beetje helder zijn !!
;) :)

Oskar
13-06-2005, 13:45
whaha, als het donderdagavond maar over is, dan moet je wel een beetje helder zijn !!
;) :)

Nou, ik heb nieuws voor je. Na vanavond 21:00uur zal het wel over zijn. Kreeg net een telefoontje dat het niet dinsdagavond, maar vanavond wordt. :biggrin:

Jasper Ovaal
13-06-2005, 16:12
whaha, als het donderdagavond maar over is, dan moet je wel een beetje helder zijn !!
;) :)

en iedereen is vrijdag avond die helderheid weer kwijt :p

volksaddiction
13-06-2005, 16:27
en iedereen is vrijdag avond die helderheid weer kwijt :p
donderdagnacht al denk ik.......dan hebben een kleine preparty :D :D

ovaalie55
13-06-2005, 22:29
!fuck! vooras beschadigd kan mijn parkeer terrein niet opkomen ik maakte een bocht wielen liepen vast op koplamppotten en liep vast op klinkers, buurman moest m optillen kwam toen los.
TWEE grote krassen in de lak van de as nou ziet hij er net zo uitgeleeft uit als de rest van de auto @#$%^**%^$#

Jasper Ovaal
13-06-2005, 22:36
dat wordt smartbandjes michiel. wel weer een goede test dat je as tegen een stootje kan. kijken hoe mij as rijdt morgen.. :rolleyes:

komt allemaal wel weer goed/. tot morgen

volksaddiction
13-06-2005, 22:38
!fuck! vooras beschadigd kan mijn parkeer terrein niet opkomen ik maakte een bocht wielen liepen vast op koplamppotten en liep vast op klinkers, buurman moest m optillen kwam toen los.
TWEE grote krassen in de lak van de as nou ziet hij er net zo uitgeleeft uit als de rest van de auto @#$%^**%^$#
hahaha, wie laag wil zijn moet pijn lijden :D
Heeft Bussie komt zo ook even ervaren afgelopen zondag....na een ritje in mijn kever !
T is meer "grinden" dan rijden hier in de wijk !!
The lower the better !

Bussie komt zo
14-06-2005, 07:21
hahaha, wie laag wil zijn moet pijn lijden :D
Heeft Bussie komt zo ook even ervaren afgelopen zondag....na een ritje in mijn kever !
T is meer "grinden" dan rijden hier in de wijk !!
The lower the better !

Idd was me een vet ritje tering he...
Kan niet wachten tot de kubel ook zo laag ligt.
gaan we samen sporen trekken door rotterdam..

ovaalie55
14-06-2005, 22:11
de buurman was wel verbaast dat ik stond te lage.
nou ik weet dat ik los kan komen kan hij nog lager

ze zouden eens iets moeten na denken die gemeentes er zijn steeds meer lage kevers dus de drempels ook verlagen (alles verlagen dus)

Beetlefreak
14-06-2005, 22:18
Maaruh, hoest met de Oval van Jasper??? does he make it to Budel??? en pix natuurlijk :D:D

ovaalie55
14-06-2005, 23:06
weet niet hebben vandaag achterzijde verlaagd van jasper zijn ovaale ging zwaar (@#&$$#piep@$@$#&&) maar is eindelijk gelukt nu nog remmen ontluchten en klaar (zit ook al tegen)

Jasper Ovaal
15-06-2005, 07:23
kut kever. wou hem gister echt door de wc spoelen dat kolereding.wat wordt je dat zat zeg als echt alles tegen zit. :mad:
hoop vanmiddag weer fris en fruitig en met nieuwe energie er tegen aan te gaan.

ik hoop budel te redden. we zullen het vrijdag zien

Airtime
15-06-2005, 07:31
Hmmm, that sucks! :(

Hoop echt dat je Budel redt, man!

volksaddiction
15-06-2005, 10:00
kut kever. wou hem gister echt door de wc spoelen dat kolereding.wat wordt je dat zat zeg als echt alles tegen zit. :mad:
hoop vanmiddag weer fris en fruitig en met nieuwe energie er tegen aan te gaan.

ik hoop budel te redden. we zullen het vrijdag zien
ANDERS GA JE MAAR DOOR VANNACHT !!
We willen m nu echt wel zien op Budel....DUHH !!
Keep your head up ! :rolleyes:

Jasper Ovaal
15-06-2005, 22:36
Hij doet het !!!!!!!!!!!!!!

Bedankt MICHIEL , robin en de rest met een expert look :biggrin: :biggrin:
kom net terug met het hok met de Ovaal. hij trekt nog een heel klein tikkie naar links, maar dat is minimaal. nu waarschijnlijk nog tijd om de Pop outs erin te schroeven :biggrin: :biggrin:

Ik ben blij als een klein kind ( gewoon mezelf dus) :biggrin:


Budel ik kom eraannnnnnnnnnn

Beetlefreak
15-06-2005, 23:23
Super Jasper, geweldig!! Haha, mooi zo'n sleutelteam :)

We zullen es inspecteren a.s. weekend :D

Airtime
16-06-2005, 07:21
Ik ben blij als een klein kind ( gewoon mezelf dus) :biggrin:

Ik dacht al... what's the difference? :p Maarre... Gefeliciteerd, man! Nou ff de popouts erin, helemaal klaar voor Buuuudel! :cool:

Jasper Ovaal
16-06-2005, 10:25
o o o, het gaat je niet in de koude kleren zitten zeg,. als ik in Budel aankom, luchtbedje opblazen, en slapen maar ;) gaaaaaaaaap. zit bijna te slapen op me werk.

misschien één borreltje voor het slapen gaan :wink:

nog ff me white walls weer wit maken, iemand nog ideeen, zit erg veel vet op enzo. afwas middel heeft totaal geen nut.

bedankt voor de reacties weer. :biggrin:

michiel had eergister ff een foto van me gemaakt dat ik het het ff gehad had met die kever, wat een kop joh. :mad: , post hem wel ff een keer. :mad:

SplitBien
16-06-2005, 10:29
Je kan het even met jif proberen, werkte bij de ponton heel goed. ;)

volksaddiction
16-06-2005, 10:41
nog ff me white walls weer wit maken, iemand nog ideeen, zit erg veel vet op enzo. afwas middel heeft totaal geen nut.
Remmenreiniger !!




michiel had eergister ff een foto van me gemaakt dat ik het het ff gehad had met die kever, wat een kop joh. :mad: , post hem wel ff een keer. :mad:
ZIEN ZIEN ZIEN !!!
:D :D

Airtime
16-06-2005, 11:14
ZIEN ZIEN ZIEN !!!
:D :D
ZIENZIENZIENZIENZIENZIENZIENZIENZIENZIEN

:D

50c
16-06-2005, 21:48
Yesterday evening I went to see Jasper and the rest of the crew. Now it was gezelig. I guess I showed up on the good part of the evening... People I can say only one thing, pay attention on Budel where are Natural Born Cruisers and Haarlem KK because they have some seriouse shit!

Jasper Ovaal
16-06-2005, 23:25
bedankt dushan, jij succes dit weekend met Moniek en de eventuele kleine. :biggrin:

Zo, hij rijd , vanavond nog ff de carb, omgezet want de andere lekte. dus die moest ff omgebouwd worden, en wat bleek, in een keer deed ie het, wouw. voor het eerst dat ik iets deed deze 2 weken en het zat niet tegen. :eek:

Ff een proefritje naar schiphol gemaakt waar Johnny werd opgehaald door sven oscar en leon. dus dat was ff gezellig. gelijk ff wat foto's gemaakt, zie hieronder het resultaat.
Ik ben blij !!!! en ben klaar voor BUDEL!!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/0/3/ovaalfulllaag.jpg
zo stond ie vanmiddag bij me werk.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/0/3/ovaalenoscar.jpg
erg kicke zo..

http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/0/3/ovaalenoscarschiphol.jpg ook zo'n kicke gezicht :D

hier stapt Johnny bij leon in oscar zijn kever...
rustig aan met de drank he gasten..
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/0/3/Johnnyoscarovaal.jpg

mensen tot morgen, proost, en ik neem ervast een.

Jasper Ovaal
16-06-2005, 23:36
oja, deze wouden jullie ook nog ziennnnnnnnnnnn

zo ga je kijken als je 12 uur aan het kutten bant aan een kever.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/0/3/jasperzat.jpg

ook zo'n kicke ding.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/0/3/kubelrobin.jpg
groeten



hij smaakte naar meer, proost weer. :D

volksfahrer.nl
16-06-2005, 23:40
Hahaha, goed bezig!
Je ovaal ziet er dik uit gozer!
Zie hem wel op Budel.
En ik zie dat Johnny in style word opgehaald! Goed zo! Hahahaha

Jasper Ovaal
17-06-2005, 00:06
thanks erwin, in het echt ziet ie er nog beter uit.. :p

VeWo heeft het ook erg naar zijn zin.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/0/3/vewopiranha.jpg

volksaddiction
17-06-2005, 04:33
Dude ,ziet er geoed uit !!
:D
We gaan u zlapemnnnn
ghehehe
L8erssssssssssssssssssssss

Airtime
17-06-2005, 07:31
Jasper, 1 woord: GAAF! :cool:

Enne... die foto van jezelf... :eek:

ovaalie55
17-06-2005, 08:14
hahahaha

Jasper Ovaal
23-06-2005, 22:45
zo weer ff zitten cruizen, ff naar zandvoort ff een paar baantjes trekken en ff een terrasje gepakt, heerlijk. op de terug weg ff wat fototjes gemaakt.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/0/3/zandvoort1.jpg


hier was ik ff uitgestapt
http://www.volksforum.com/albums/files/1/0/0/3/zandvoort2.jpg

volgende week maar weer ff naar zandvoort.

ovaalie55
27-06-2005, 08:52
zijn er nog mensen die intresse hebben in het maken van een eigen versmalde vooras
ik heb de bestanden en gegevens dus als iemand het leuk vindt moet hij of zij mij of jasper maar ff mailen.

alleen vw's van voor 1967

Split52
27-06-2005, 17:48
hier was ik ff uitgestapt.

Dit was op de heenreis?


volgende week maar weer ff naar zandvoort.

Ben je betrapt?

P.S. Ziet er leuk uit zo die ovaal..heb em op budel even bekeken.. erg rodstyle :D

vwfreaks.nl
27-06-2005, 18:01
Ik ben wel geïnteresseerd in de bestanden over de vooras!! :D

Jasper Ovaal
27-06-2005, 22:09
moet je ff michiel een berichtje sturen, die heeft al die troep op zijn computer staan.

Bazzaa (bas) is nu een schilderij aan het maken van me kever, die wordt zo gaaf :eek: hou jullie nog ff in spanning.. :tongue:

René
27-06-2005, 22:14
moet je ff michiel een berichtje sturen, die heeft al die troep op zijn computer staan.

Bazzaa (bas) is nu een schilderij aan het maken van me kever, die wordt zo gaaf :eek: hou jullie nog ff in spanning.. :tongue:


ghehehehe....wordt idd erg cool :cool: ;)

Brazen
14-07-2005, 12:45
"Auto te koop 01/07/2005 Schilderij van je auto!
Ik maak een schilderij van je auto op elke gewenste maat, in kleur of zwart-wit.
Meestal werk ik op doek maar op papier kan ook.
Prijs in overleg.

Bas Verburgh
banckertstaat 4
Amersfoort
033 4563737 n.d.verburgh@planet.nl

naam Bas Verburgh
tel 033 4563739
email n.d.verburgh@planet.nl"

http://www.lvwcn.nl/prikbord/fileupload/6017.jpg?1120254012

HIJS GAAAAAFFFF!!!!

flat4ever
18-07-2005, 22:10
heeeeee jasper! hij is echt VET je ovaal!!!

enkelt wat probleemps die ik nu heb met keuzes maken!

Heb nu ongeveer 8cm vermsald... originele as!! maar hoe ga ik dat fixen met een stabi!??? Zijn deze dingen een beetje normaal vast te bakken??? of niet???

het verenpakket had ik begrepen dat dat wel te lassen wass das al prettig, spoorstangen moek nog aan beginnne, maar het begin is der!

hij wordt smal.. en laag :D

flat4ever
18-07-2005, 22:11
Sorry voor die extreme typfouten :D

Jasper Ovaal
01-06-2006, 12:23
zo me kever is weer bijna klaar voor budel, zal vanavond ff een foto plaatsen, :eek: :rock: :woowoo:

Airtime
01-06-2006, 12:28
:postpics:














Grapje, natuurlijk! Ben benieuwd! Heb je er veel aan veranderd, dan? :confused:

Beetlefreak
01-06-2006, 12:54
Is dus weer een hoop nieuws te zien op Budel, de meesten hebben niet stil gezeten in de schuur afgelopen winter / voorjaar :)

Bussie komt zo
01-06-2006, 13:41
Is dus weer een hoop nieuws te zien op Budel, de meesten hebben niet stil gezeten in de schuur afgelopen winter / voorjaar :)
Beetje koud Friekje stil zitten in de schuur in de winter ;)

Ben benieuwd Jasper!!! :woowoo:

Jasper Ovaal
01-06-2006, 15:43
veranderingen minimaal, alleen een ander kleurtje, en het een en ander weer een beetje opgepoets. ook weer wat dingen hard/strak gemaakt.

heeft allemaal langer geduurd dan dat in de planning was, maar als het meezit kan ie er weer even tegenaan.

Budel kom ik pas helaas begin van zaterdagavond aan. moet helaas werken.

hij is nog niet helemaal opgebouwd. ik hoop hem vrijdagavond af te krijgen,

vanavond alvast een fototje.

Jasper Ovaal
01-06-2006, 20:45
hier dan de beloofde foto
http://www.bugardi.com/Fotoalbums/Mat%20bruin/imgp1669.jpg

http://www.bugardi.com/Fotoalbums/Mat%20bruin/imgp1672.jpg

http://www.bugardi.com/Fotoalbums/Mat%20bruin/imgp1668.jpg

Mooi bruin is niet lelijk, maar dat is mening, wat vinden jullie ervan ;-)


oja, ff om bij het WK te blijven..
http://www.bugardi.com/Fotoalbums/Mat%20bruin/imgp1603.jpg :woowoo:

René
01-06-2006, 21:33
ik vind het een hele lekkere kleur...maar dat wist je al ;)

Beetlefreak
01-06-2006, 22:09
Choco ovali!! Nice :cool:

levis
02-06-2006, 08:30
jasper, waarom, was de lak niet mooi?
ziet er strak uit!! mooie kleur

Melvin
02-06-2006, 09:25
vet!! gamma lak? gerold?

50c
07-06-2006, 19:50
"chocholate cup cake"

Jasper Ovaal
20-07-2006, 00:40
nou mensen, hij doet het hoor, ik ben weer blij en ik ben een klein kind. of als..

hier alvast een voorproefje, wordt nu weer tijd om te gaan zweten in me bed,

groeten

http://video.google.com/videoplay?docid=-7405908170111635309

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
filmpje beetje Crap. maarja, vind het nu wel weer mooi geweest voor vandaag,

:wink:

danielle
20-07-2006, 06:16
Hey eindelijk weer! Geniet ervan! Ziet er goed uit in de choco kleur!

Airtime
20-07-2006, 06:18
Top filmpje! :rock: Niks mis mee!

Ovaal is ook wel erg goed geworden. Had je nou ook een ander blok erin zitten?

flat 4 freak
20-07-2006, 07:06
hee pik

mooi geworden je ovaal
echt cool die kleur

blokkie loopt best zo te zien

Beetlefreak
20-07-2006, 11:27
Mooi Jasper!! Blokje ziet er ook erg fraai uit!!

Niels - AirMighty.com
20-07-2006, 16:32
Goed besug!!! Kleur is UBER... maar dat wist u al.
Spreek je... trouwens met de volgende ACN neem je dat ding maar weer eens ff mee ;)
Greetingz, Niels

Jasper Ovaal
20-07-2006, 18:10
Ik heb natuurlijk alleen 1 probleem, als ik een tijdje heb gereden, en ik zet de motor af, dan start hij niet meer op, de startmotor draait dan heel langzaam. ff aanduwen dan doet ie het zo weer, maar ik vind het niet ideaal zo.
eenmaal afgekoeld, strat ie weer in een keer. :confused:

Waar kan het aan liggen. bobine?

alles is juist afgesteld. maar toch wordt ie flink heet de motor.bedankt mensen voor de positieve reacties.


@ niels. als ie het gewoon doet kom ik natuurlijk bij de acn langs..