Log in

View Full Version : 1.6 carb met 1800 monopoint injectie


jorg-maashees
01-12-2011, 22:07
Om die ellendige pierburg te vervangen heb ik de mogelijkeheid om van een kamereaad voor een schijnte het complete inectie systeem van een golf 3 1.8 motor over te kopen ( monopoint ).

Maar de vraag is:

Gaat dit passen? en welke brandstof pomp heb ik nodig?

Kan ik de pomp van een mk2 gti 16v gebruiken, of met het van een golf 2 met monopoint injectie zijn? of kan ik de golf 3 pomp gebruiken?

alvast bedankt :thumbup:

De Pul
01-12-2011, 22:18
Als je een mk2 hebt met nieuw type kabelboom is het aansluiten een eitje.tank of tankunit van die mk3 erbij en lambdasonde plaatsen. Is over het algemeen prima te doen,ook als je een oud type boom hebt.

jorg-maashees
01-12-2011, 22:20
Ik heb denk ik het oude type draadboom nog ( 88 er ) ik kan dus de pomp (tankunit ) van de mk3 in de mk2 tank zetten, of is het beter de mk3 tank eronder te hangen? Maar ik dacht al dat het niet heel moeilijk kon zijn.

Ontsteking ook omzetten neem ik aan?

De Pul
01-12-2011, 22:28
Sorry ontsteking ook idd;)als je de mk3 boom uitpluist met een schema naast je wijst het zichzelf.enige wat beroerd is is die 2 extra draadjes naar de tank toe trekken.en de mk 3 tank zou ik compleet wisselen is het makkelijkst.vlotters zijn 2 maten in dus dan zit je zeker goed.lasmoer voor lambdasomde haal je bij de brezan.

jorg-maashees
02-12-2011, 21:43
Oke, super bedankt al tot zover :thumbup:

Vandeweek ga ik de injectie van de mk3 demonteren, dus even een lijstje wat ik moet hebben ( denk ik ), graag correctie indien nodig.

- complete ontsteking
- injectie
- tank inlcusief pomp
- Kabelboom

Als iemand een schema heeft van de mk3 draadboom, zou ik die heel graag hebben.

:thumbup:

jorg-maashees
03-12-2011, 17:48
De brandstof pomp, moet die straks gewoon constante spanning krijgen ( uiteraard op het contact geschakeld ) ?

:thumbup:

jorg-maashees
06-12-2011, 18:31
Nog een vraagje:

De brandstofleidingen onder de auto, kan ik die behouden? ik zag wel dat de mk3 ( de donor ) 3 brandstofleidingen heeft. Kan iemand mij dit verklaren? :thumbup:

joostvw
06-12-2011, 20:25
meestal een aanvoer en een retour ;). Andere buisje zal waarschijnlijk zn stroomdraadje doorlopen gok ik.
Vergeet ook niet luchtfilter en lambda sonde mee te pikken.

Audi1981
06-12-2011, 20:31
De brandstof pomp, moet die straks gewoon constante spanning krijgen ( uiteraard op het contact geschakeld ) ?

Lijkt me dat die door je computer en een relais geschakeld wordt :thumbup:
(wel zo fijn als je op je kop ligt en de motor stopt, dat je pomp dan ook stopt)

levis
07-12-2011, 08:11
Ga je de ombouw hier ook posten? ben eigenlijk wel benieuwd naar deze ombouw.

jorg-maashees
07-12-2011, 18:31
Oke, dankje voor de info tot zover.

Ik moet even kijken hoe ik de aansturing van de pomp ga regelen, aangezien ik nu carburateur heb dus liggen er geen draden voor een pomp. Zal nog een heel gepuzel worden al met al. Onderdelen heb ik in iedergeval al compleet. Ga de 2 weken kerstvakantie besteden aan de ombouw en zal het hier ook posten.

De brandstofleidingen, kan ik die zo bij de automaterialenzaak kopen? Of kan ik ook kopereren leiding 6 of 8mm gebruiken? ( heb ik zo liggen op het werk )

En heeft iemand toevallig een bedradingsschema van een golf 2/3 1800 monopoint? ( heb al het web afgezocht maar niks bruikbaars gevonden)

:thumbup:

jorg-maashees
08-12-2011, 18:29
Heeft iemand antwoord op bovestaande vragen? :thumbup:

flipje
16-12-2011, 15:19
mijn advies is om zoveel mogelijk originele onderdelen te kopen dan hoef je ook niks te verleggen met benzine leidingen enz, en jah naar carburateur gaan kan wel maar dan zou zelf gaan voor een dellorto weber heb je zuiniger weber en meer vermogen, je hebt namelijk niet alleen de race webers maar ook mooie vervangings webers zie hier http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=91807 als je iets naar onder gat zie je hem een weber met openair filter en jij hebt er dan eentje nodig voor een 1800cc denk ik.En jah de tank zou ik gewoon mk3 houden die er standaard onder zat, ombouw naar mk2 kan montage problemen geven.