View Full Version : Golf1 16v cv carbs
Golf1 16v. 40mm cv carb ombouw
:postpics:
http://94.100.120.23/1447450001-1447500000/1447454301-1447454400/1447454348_6_Ggxu.jpeg
http://94.100.114.173/1447450001-1447500000/1447454301-1447454400/1447454398_6_mPl4.jpeg
http://94.100.121.68/1447450001-1447500000/1447454201-1447454300/1447454228_6_Nr1P.jpeg
http://94.100.115.179/1447450001-1447500000/1447454401-1447454500/1447454405_6_PIt0.jpeg
http://94.100.122.105/1447450001-1447500000/1447454401-1447454500/1447454418_6_qyVu.jpeg
http://94.100.123.9/1447450001-1447500000/1447454301-1447454400/1447454336_6_LTSl.jpeg
http://94.100.124.42/1447450001-1447500000/1447454301-1447454400/1447454393_6_Wz0a.jpeg
http://94.100.118.133/1447450001-1447500000/1447454401-1447454500/1447454449_6_I6DV_2.jpeg
Begin is er, dacht ik zo... ;)
ferryfast
09-12-2011, 04:47
WOW!
echt heel strak gedaan en een mooie oplossing voor de injectorgaten!!
Hoe kom je aan de ovaal> ronde buizen??
Ben ook bezig met een 16v op carbs maar zit nog in het verzamelstadium zeg maar :)
succes verder!
knarfmk1
09-12-2011, 10:01
mooi spruitstukkie!
zeker een mooi spruitstuk!
Jel Golf 2 GTI
09-12-2011, 11:43
Das idd netjes gedaan, wel leuk dat je een freesbank ter beschikking hebt. :thumbup:
Ik heb de mijne met de hand moeten uitslijpen.
Wat voor rubbers ga je gebruiken om je carbs op je spruitstuk te monteren??
grtz Jel
Ik heb ook alles met de hand uitgeslepen! Best wel een werkie..
Eerst een inlaat pakking overgetrokken
Toen alle gaten geboord. Plus de gaten voor de buiten rondingen
Daarna uitgeslepen/schoongeslepen
Heb gewoon ronde buizen in een bankschroef ovaal geknepen
Extra pijpjes gezaagd voor de injectoren
Sleuven uit de (grote) pijpjes geslepen, en de kleintjes erop gelast
Toen ik de carbs had lengte/vorm bepaald
Toen alles afgelast ( met argon als backinggas)
Daarna het hele spruitstuk op een zaakbank recht gezaagd
4 pijpjes in een draaibank gedraaid ( randje eruit )
Die weer aan het spruitstuk " door gelast ,
Toen de lassen binnenin weer weggeslepen en de boel gepolijst
Kortom: VEEL werk! Maar ik doe alles gewoon op me gemak op me werk :)
Volgende stap: voetplaat vlakken en het spruitstuk uitbijtsen zodat het weer 1 mooie egale kleur heeft
richard-polo
09-12-2011, 13:31
mooi om te zien die creativiteit van andere :thumbup:
Jel Golf 2 GTI
09-12-2011, 14:03
Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die het met de hand heeft gedaan :D
Je inlaatplaat ziet er wel heel netjes uit. :thumbup:
Merci! Ben al lang bezig hoor doe elke keer ff 5 of 10 min voor de pauze..
Bedankt voor de reacties! Leuk om te horen dat je werk gewaardeerd wordt :)
Heb em net uitgebeitst. En 4 blokjes met M4 schroefdraad erop gebouwd ( voor t beitsen ) die dienen later voor de bekende 4gas meter!!!
Ik zit nu via me iphone te resposen zal zo thuis ff nieuwe foto's ect plaatsen ook van hoe ne golf erbij staat..
@ knarf mk1 : weet je nog wie k ben? Oud collega van dynaseal..
Tot laters!
knarfmk1
09-12-2011, 15:45
jazeker :D, je mag voor mij ook wel een spruitstuk maken ;)
Dub-Detail
09-12-2011, 16:24
Ziet er netjes uit hoor.
Gr, Pim
Zo staat arme rolf er al een tijdje bij.. Facelift gehad. En in de foundation gezet. Van het voorjaar maar weer ff kijken welke kleurnmakeup die krijgt :jacks:
Morgen ff kijken of de boel past :rolleyes:
Ohja! Ff fototje van het gebijtste werk.. Imand ideetje hoe ik die binnenkant van de runners mooi kan polijsten?!
http://94.100.115.134/1447600001-1447650000/1447614901-1447615000/1447614940_6_F-F-.jpeg
http://94.100.114.1/1447600001-1447650000/1447614801-1447614900/1447614878_6_18yc.jpeg
http://94.100.122.228/1447600001-1447650000/1447614801-1447614900/1447614849_6_BP2P.jpeg
http://94.100.115.103/1447450001-1447500000/1447453601-1447453700/1447453630_6_Vw2W.jpeg
http://94.100.122.182/1447600001-1447650000/1447611001-1447611100/1447611099_6_8JMH.jpeg
http://94.100.114.88/1447600001-1447650000/1447610501-1447610600/1447610572_6_17Kp.jpeg
:spankit: :ass:
Jel Golf 2 GTI
09-12-2011, 18:18
ik heb mijn binnekanten gepolijst met zo een ding
http://www.technolit.de/xs_db/BILD_DB/6/www/500/667064_Kleinschleifmop_Topf.jpg
Gewoon op de boormachine gezet en in de buisjes geramd :D
Dub-Detail
09-12-2011, 19:58
ik heb mijn binnekanten gepolijst met zo een ding
http://www.technolit.de/xs_db/BILD_DB/6/www/500/667064_Kleinschleifmop_Topf.jpg
Gewoon op de boormachine gezet en in de buisjes geramd :D
Dit gebruiken wij ook. Ik zou alleen een stifttol gebruiken ipv. een boormachine.
Gr, Pim
Black Devil
09-12-2011, 21:47
Jij bent verrekte lekker bezig man, ziet er retestrak uit!! Ik kom wel eens langs als hij loopt/draait
Ja s goed man! S het trouwens mogelijk om straks op bio ethanol te gaan rijden? Icm die cv carbs dan he.. Rijker afstellen en ontsteking toch?! Heb wel is gelezen dat je dan pk's kunt winnen.. Of is dit bullshit, 3keer kut, en kan ik gewoon beter op eur98 blijven rond hobbelen?!:drive:
Jel Golf 2 GTI
09-12-2011, 23:27
Ja s goed man! S het trouwens mogelijk om straks op bio ethanol te gaan rijden? Icm die cv carbs dan he.. Rijker afstellen en ontsteking toch?! Heb wel is gelezen dat je dan pk's kunt winnen.. Of is dit bullshit, 3keer kut, en kan ik gewoon beter op eur98 blijven rond hobbelen?!:drive:
Geen flauw idee van, ik gebruik gewoon euro95.
Maar ben wel benieuwd naar het antwoord :D
eddyvwone
11-12-2011, 16:49
Dit ziet er wel heel goed uit.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Grtz Eddy
Heel mooi inlaatspruitstuk!
Ja s goed man! S het trouwens mogelijk om straks op bio ethanol te gaan rijden? Icm die cv carbs dan he.. Rijker afstellen en ontsteking toch?! Heb wel is gelezen dat je dan pk's kunt winnen.. Of is dit bullshit, 3keer kut, en kan ik gewoon beter op eur98 blijven rond hobbelen?!
Iemand bekend met bio ethanol icm met carbs?!
En nog een vraagje over de verbouwing, ik ben TIG rvs fotolasser van beroep.. Dus spruitstukkie is voor mij geen probleem..
Heb de ontsteking van een kr.. Maar waarom moet ik die gebruiken ipv mijn onsteking die van de PL afkomt?
En kan ik gewoon met mijn kabelboom blijven rijden van de PL?! (uiteraard alle computers E.D weggelaten)
De sproeier bezetting is 140 volgens mij kan ik eerdaags wel proberen op te starten of is 140 te klein?!
Dynamo, watermondje ect is bekend en is al aangepast..
Alle tips tricks zijn welkom.. Groeten!!!
Eehmmm wie o wie kan mij helpen
Sjeesbeest
15-12-2011, 06:17
je sproeiers zou je moeten vergroten, 140 is veel te klein. Ik heb een KR en rij nu met 182,5 met de gasnaalden op de middenstand. Op deze manier blijft mijn motor in elk toerengebied rond 14,6 air/fuel (bijna lambda 1) dus is aardig goed.
Dub-Detail
16-12-2011, 21:16
Bio ethanol is behoorlijk schraal. Dit houd in de al je kunststof en rubber uitdroogd/hard wordt. De zaak zal onvermijdelijk gaan lekken na verloop van tijd.
Gr, Pim
MM Designs MK1
24-12-2011, 12:30
Ziet er erg goed uit :thumbup: maar ff 1 vraagje als je naar foto 4 kijkt zie je dat de diameter van je spruitstuk runners veel groter is dan de diameter van de inlaat zijde van je carbs hoe ga je dat verschil opvangen?
:thumbup:
Golf1 16v. 40mm cv carb ombouw
:postpics:
http://94.100.120.23/1447450001-1447500000/1447454301-1447454400/1447454348_6_Ggxu.jpeg
http://94.100.114.173/1447450001-1447500000/1447454301-1447454400/1447454398_6_mPl4.jpeg
http://94.100.121.68/1447450001-1447500000/1447454201-1447454300/1447454228_6_Nr1P.jpeg
http://94.100.115.179/1447450001-1447500000/1447454401-1447454500/1447454405_6_PIt0.jpeg
http://94.100.122.105/1447450001-1447500000/1447454401-1447454500/1447454418_6_qyVu.jpeg
http://94.100.123.9/1447450001-1447500000/1447454301-1447454400/1447454336_6_LTSl.jpeg
http://94.100.124.42/1447450001-1447500000/1447454301-1447454400/1447454393_6_Wz0a.jpeg
http://94.100.118.133/1447450001-1447500000/1447454401-1447454500/1447454449_6_I6DV_2.jpeg
Begin is er, dacht ik zo... ;)
Ehm.... De diameters van de runners en carbs zijn op een tiende nauwkeurig gelijk.. Hebb ze precies afgedraaid zodat ik straks met 4 stukjes slang. En 8 klemmetjes de boel kan monteren.. Misschien optisch bedrog?!(van foto 4)
bert3660
29-12-2011, 11:22
Ziet er heel strak uit!
Mijn Complimenten voor het werk!
grts
ferryfast
15-02-2012, 16:00
Hoi man,
nog vorderingen? heb al even niks meer gezien en ben wel benieuwd!
groeten
Ferry
ik had dit nog niet eerder gezien zo, maar donders wat een leuk project zo. pracht van een spruitstuk !
Thanks! Heb er ook erg me best op gedaan.. Project staat even on hold door het koude weer.. Vrijdag schaf ik een golf 3,5 cabby aan voor daily. Die heeft dan ook wat aandacht nodig.. Zodra ik verder ga volgen meer foto's + updates. See you all soon.. Gr dion
mechfreak
07-03-2012, 11:46
Hoi,ik ben Roman en kan jou verder helpen met de carbs,kwa afstelling.ik heb zelf en 2.3 Liter 5 cilinder 10V audi motor op 5 Yamaha R1 carburateurs omgebouwd.ik rij er al 2 jaar mee en ben al ardig opgeschoten kleine problemen te verhelpen.
de e85 ombouw is mogelijk,wil ik ook doen,maar ik ga wel een losse carburateur uit elkaar halen en alle plastic en rubber deelen in e85 laten liggen om te kijken of iets gaat gebeuren met deze deelen.wat is cilinderinhoud van jou motor per cilinder en wat is de cilinderinhoud van de motorfiets war de carbs vandaan komen per cilinder?Heb jij en AFR meter monteerd?
Beetje offtopic ..maar heb je een foto van die 5x carb op die v5?
Want dat lijkt mij een heerlijk plaatje!
Audi1981
08-03-2012, 12:23
Tis een L5, geen V5; klik! (http://youtu.be/tBfGC9EYOd4)
mechfreak
09-03-2012, 08:05
Ik mag hier geen fotos posten,maar kijk eens op youtube naar de kanal van wurstbroto daar vind je en paar filmpjes van de heuvelklim in Duitsland en van de rollenbank.
Tis een L5, geen V5; klik! (http://youtu.be/tBfGC9EYOd4)
Haha ja natuurlijk. Was een gewoonte.
Klinkt super!!
mechfreak
14-03-2012, 07:08
http://youtu.be/eiv-g2K4xyM
deze audi staat niet alleen maar op de Parkeerplaats.
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/526028_144605329001728_100003567842192_160571_664538255_n.jpg
In opbouw!
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/539334_144605089001752_100003567842192_160570_1705238104_n.jpg
2
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/402547_102427189886209_100003567842192_7348_154571892_n.jpg
En de carbs
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/399189_133893000072961_100003567842192_126567_269131932_n.jpg
De cabby
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/488096_133893116739616_100003567842192_126568_1006031767_n.jpg
:thumbup:
Audi1981
17-04-2012, 11:22
Mooi werk :thumbup:
Al wat opgeschoten met je ontsteking?
Je hebt een KR unit nodig omdat de PL ontsteking geintregreerd in de ECU zit, KR heeft een stand alone ontsteking.
Oke oke.. Nou eigenlijk ben ik vooral bezig geweest met het opbouwen van de auto zelf.. Heb het ook erg druk qua werk ect. Zit nu ook tm zaterdag in wenen oostenrijk. Dus dan word het beetje moeilijk sleutelen aan de golf. Maar ik kan dus niet gewoon me computer van de pl met de vacuumslang aansluiten straks? Die vervroegd dan toch ook gewoon m'n onsteking?
iemand ? verder nog tips zoals: Basismaat sproeiers
Afstelling gasnaalden
Is het pompje die bij een golf 2 16v in de tank zit, I.C.M T stuk met retour leiding genoeg om de vlotters te vullen?
Wat te doen met de stekkers die normaal op het gaskleppenhuis zitten, lambda zonde, koudestart sproeier, en koelvloeistof sensor die voor het motor management is?
Is zo'n schuiftonnetje die je op de gaskabel kan schroeven sterk genoeg om de gaskabel te monteren?
Ik weet dat ik daarna alles nog moet finetunen en syngroon stellen dat laat ik bij een kennis doen bij een motorzaak. Het gaat mij vooral om te kunnen starten
Verdere tips altijd welkom! :thumbup: :cool: het mooie weer komt er aan heb even een zetje nodig om het lopend te krijgen.. :D
Sjeesbeest
28-04-2012, 09:06
Het beste is een dotterpomp monteren.
Begin sproeier zou ik op 180 zetten, de hoogte van de naald is afhankelijk van je setup. Hoe hoger de naald hoe meer brandstof bij lage toeren en waarschijnlijk te veel bij hoge toeren.
Alle sensoren heb je niet meer nodig, maar zo te lezen heb je een PL met klopsensor en lambda sonde. Het beste is dat je een KR computer erachter zet, deze heeft alleen het vacuum nodig en een tempsensor om je vervroeging te regelen.
Je kunt ook zonder comp rijden, maar dan heb je totaal geen vervroeging met dus verkeerde vervroeging op hogere toeren, en ook start problemen (slecht ronddraaiende startmotor).
Ik heb mijn motor een tijdje op alleen de TCI laten draaien, maar ik miste gewoon vermogen in de hogere toeren.
Synchroonstellen is wel heel belangrijk !
De golf heeft gestart met sproeirs 170. En de brandstofpomp uit de tank van de donor golf 2 gti 16v, ICM met een retour leiding.
Echter liep de motor alleen stationair met de choke erop. En de ontsteking heb ik totaal verddraaid om een soort vervroegging te proberen voor dat ik de goeie computer achter heb hangen.
Maar met een beetje gas geven gingen alleen de vacuum schuiven van de eerste 2 cilinders open?! ( test start was ook zonder luchtfilter box )
Als de computer van de KR er op zit zal ik met de juist afgestelde ontsteking nog een keer proberen.
Is de pomp die ik gebruikt heb voldoende of trek ik dan de vlotterbakjes te snel leeg?
Ohja! En welke (kleur temp sensor en welke stekker hoort daarbij?)
Ik probeer zo veel mogelijk zelf te maken. Gewoon omdat ik dat leuk vind om te doen, maar ook om de kosten te drukken. En je dan lekker kunt improviseren.. En ook nog is oude vw onderdelen een 2de leven schenkt..
Maar als bijv die pomp niet goed is voor deze setup, dan hoor ik het graag. Ik ben best een tijdje gestopt met dit project.. Maar ga nu weer lekker verder! Aangezien vagvest er weer aan komt .
Iemand die een keer zin heeft om te komen kijken/helpen? Kan me contacten via facebook : dion nicolaas hofman. BVD!
:thumbup:
Sjeesbeest
20-05-2012, 08:45
Alle vacuumschuiven moeten openen, anders heb je een lek aan de verbindingskant van het inlaatspruitstuk (pakking of de verbinding met de carbs).
Als je motor erg schommeld dan heeft dat met synchroonstellen te maken, je kunt hiervoor een debietmeter gebruiken.
De motor moet gewoon normaal draaien ook al heb je er geen luchtfilter opzitten.
filmpjes tijd :) (http://youtu.be/kGb6Gf52DDU)
ik betaalde destijds 70 euro voor een goeie opvoerpomp, gewoon bij de motorsloop een goed werkende gehaald. Met retouren en T-stukjes kreeg ik never een goed resultaat... Mooi werk!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.