Log in

View Full Version : mk 4 golf GTI 1.8 turbo start met warme motor NIET! HOE ?

VincentMK1
10-12-2011, 11:52
Beste Forumleden,

Ik heb een golf 4 gti 1.8t 20v uit 1998 met motorcode AGU. Helaas doet het volgende probleem zich voor en weet niet zo wat het is.

PROBLEEM:

Toen ik de auto net 1 jaar had starte die in 1x niet meer. Toen dacht ik van oke appart maar 30 sec later deed die het wel weer. Toen deed het probleem zich om de 2 weken een x voor. Dit nam gelijdelijk toe. Dus toen werd het 1x per week en op het moment is het wel 5x per week.

Als ik de auto langer als 2 uur laat staan dan start deze wel gewoon normaal maar als ik de auto bijvoorbeeld even parkeer om een boodschap te doen dan start die daarna niet meer. Heel arg appart. dan moet ik ongeveer een half uur wachten en dan start deze gewoon heel normaal weer.

Heeft iemand hier een idee van wat het kan zijn ? Auto is al uitgelezen bij de stealer maar daar kwam uit dat het signaal van contactslot zwak is maar dan zijn er denk ik andere syptonen neem ik aan?

ik hoor graag reacties

Turbo-Variant
10-12-2011, 12:02
Slaat de auto helemaal niet aan of valt die na 2 seconden weer uit?

Eerste duidt echt op een storing in motor of electronica. Dat 2e zou de startonderbreker betekenen.

VincentMK1
10-12-2011, 12:40
de auto slaat helemaal niet aan helaas. erg raar. maar geen idee wat het kan zijn ?

RedBora
10-12-2011, 18:23
je startmotor mss kapot

MartijnCR
10-12-2011, 19:08
Kabels van startmotor controleren op breuken

VincentMK1
10-12-2011, 19:10
Als de startmotor kapot is zou de auto het toch nooit doen? Iedere keer als die koud is start de auto gewoon zonder moeite.

onemirrorman
10-12-2011, 19:14
Ik heb dat probleem een keer gehad bij mijn golf 3 GTI, en toen was er inderdaad een los contact in het contactslot. Nieuw slot erop en golfje startte weer als vanouds.

Succes met je zoektocht!

gti-er
10-12-2011, 22:32
idd contactblokje kost maar een paar tientjes, dus waarom dat niet eerst proberen! :thumbup:

NielsGolf4
11-12-2011, 12:28
Ik ga voor de koelvloeistof temperatuur sensor. Als deze niet goed meer is heb je precies dezelfde problemen. De ECU krijgt dan verkeerde waardes binnen van de sensor waardoor hij de inspuiting verkeerd regelt, waardoor de auto niet start. Na een half uur zijn de bedrijfsomstandigheden goed genoeg om de motor wel te laten starten omdat die dan al meer is afgekoeld.

De sensor kost maar 30 euro (bestel wel een nieuwe o-ring erbij), en ik ben er wel van overtuigd dat dit je probleem zal oplossen (komt regelmatig voor).

Nu zul je misschien zeggen, waarom is er dan geen storing opgeslagen? Maar dit hoeft niet altijd bij deze sensor!

VincentMK1
11-12-2011, 18:01
De startmotor draait altijd mee als de motor zelf niet start. Dus dit is niet het pronleem. De startmotor maakt verder ook geen gek geluid.

Niels golf 4 wa jij zegt heb ik ook al aantal x gevonden op internet.. Als ik dan de stekker er af trek als deze niet start moet die het wel weer doen.? Zag ik staan dit klopt.?

Verder heb ik de laaste week ook 2x iets anders apparts gehad wat misschien met het probleem te maken heeft. Als ik gewoon normaal 50 kmp rij. Happert die in 1x soort stooteren dit is echt 0,5 seconden . Dat heb ik deze week 2x gehad misschien staat dit in verbinding met het start probleem. Hier heb ik ook al na gezocht en kwam ik uit bij de gasklep? Het echte probleem met de gasklep was niet echt te vinden.

Graag reacties hierover :)

VincentMK1
11-12-2011, 18:03
Gti-er een los contactblokje is voor golf 4 niet verkrijgbaar volgens mij de stealer zij dat er meteen een heel nieuw contact in moest de kosten hiervan waren 240 euro excl inleren en excl montage.

Of is dit er wel en zo ja waar zit deze dan want ik heb even gekeken maar ik kan niks vinden waar deze zit.

Martyn
11-12-2011, 23:38
Als ik het zo lees, zou ik je temperatuur voeler eens vervangen komt vaker voor en dan krijg je dezelfde klachten, meestal slaan ze nog wel aan maar na lang doorstarten.
Als je de stekker er af trekt zoals jij zecht geeft hij meestal een waarde van -45 ofso dus dan zou hij ook slecht moeten aanslaan dus dat heeft geen zin.
Sensor is overigens niet duur.

En dat van het rijden, dat lijkt meer op cilinder overslag, slechte bobine of bougie.
Misschien eens je auto uitlezen mogelijk zit er een storing in m.b.t cil overslag en zelfs van je temp voeler kan ook een storing worden opgeslagen. (meestal niet van de sensor)

Dat van de stealer ga ik maar niet op in ;)

WilcoGTI
12-12-2011, 09:48
Dat van die overslag kan ook aan je bougies liggen. Die dingen gaan nog wel eens kapot of worden verrot.

VincentMK1
12-12-2011, 11:52
ja ik denk dat de bougies ook wel een keer vervangen mogen worden ja. Lijkt me wel rij er al 2 jaar mee en de auto heeft op dit moment ook 302 pk.. was ik vergeten er bij te zetten maar is niet echt nuttige informatie :P..

verder moet ik dus gewoon even de tepratuursensor vervangen van het koelwater wel te verstaan?

NielsGolf4
12-12-2011, 17:09
Jep, de sensor heeft als aanduiding G62. Is een sensortje van 30 euro ongeveer en makkelijk te vervangen. Zit aan de rechterkant van je kop als je ervoor staat.

Dat inhouden kan aan meerdere dingen liggen, ik zou hem eens uit laten lezen om te kijken of er een foutcode is opgeslagen in 01-Motorelektronica. Zo ja, print die storing even uit en zet hem hier even neer.

Turbo-Variant
12-12-2011, 17:31
Hmm... 302pk en dan 2jaar oude bougies. Dat zal lang heel blijven.

Je hebt wel een idee wat voor bougie er momenteel in zit? Want 302 is erg veel voor de standaard bougie...

Martyn
12-12-2011, 19:29
Oei ja originele bougies en zoveel vermogen gaan niet samen.

Sensor is makkelijk te vervangen, wel even bij koude motor doen, en nadien koelvloeistof bijvullen.

VincentMK1
13-12-2011, 12:09
ik heb geen flauw idee wat er in zit.. Ik neem aan gewoon standaard want ik heb heel het blok helemaal tot dit aantal pk's gebracht vandaar weet ik wel wat er mee gebeurt is en wat niet. Wat voor advies geven jullie voor bougiekeuze ? Haal ik die meteen ook even nieuw.

Wat betreft de sensor deze zit toch gewoon naast je accu in een koppelstuk van de koelwaterslang verwerkt niet op je kop of iets toch ?

dan ga ik dit eerst even proberen en dan hoop ik dat het probleem weg is. Op het moment geeft de auto het probleem nu niet meer weer. Dus nu doet die het wel perfect.

Martyn
13-12-2011, 18:12
Vwoila !
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1287042

En bougie's zijn vermogen afhankelijk, dus als je weet hoeveel vermogen je motor nu produceert kan je ook uitzoeken welke bougies je nodig hebt.

VincentMK1
14-12-2011, 12:02
aha ik ga dit allemaal even proberen ik ga even 2 tempratuur sensoren vervangen + me termostaat want deze doet af en toe ook een beetje raar. ik laat meer weten zodra ik dit allemaal heb gedaan!

stekkers van de tempratuursensoren er af trekken hielp helaas niet.

Martyn
14-12-2011, 21:32
2 ?

En nee je stekker er af halen helpt zeker niet ! want dan geeft hij iets van -45 graden aan dus start hij juist slecht ;)

En succes !

VincentMK1
27-12-2011, 09:59
Zo daar ben ik weer.. Ik heb 2 tempratuursensoren gehaalt. Deze die in de leidingen zitten van het koelwater.

Ik kom er nu ook achter dat vagcom een foutcode geeft voor 1 van deze sensoren. Dus ik dacht het is het misschien toch echt.

Maar HELAAS, De auto starte weer niet en ik had de sensoren net gehaalt. Dus ik haal ze uit de verpakking. Haal de stekkers van de sensoren af die nog in de leidingen zitten en klik de nieuwe sensoren in de stekker (voor de duidelijkheid niet in de leiding maar er gewoon buiten). Ik dacht dit moet hem zijn! maar nee helaas ook niet..

kan dit komen omdat ze niet in de leiding zitten, neem aan van niet toch omdat als de auto compleet koud is de sensoren ook koud zijn.

ik hoop weer van jullie te horen.

Martyn
27-12-2011, 16:23
Wat was de storing dan ?
En verder geen storingen ?

En ik zou ze wel eerst monteren ja, zeker als je al een stroring hebt ook.

Jetta-G60
29-12-2011, 21:21
Hallo hier even vanaf een andere account:

Slecht nieuws:

thermostaat vervangen, 2 koelwatersensoren vervangen en het is niet voorbij. Wat nu te doen. Laatste 2 weken valt de auto nu ook al uit soms onder het rijden. Niet met 50 kmp maar met maximaal 15 kilometer per uur afremmend voor het stoplicht. Hierna doet de auto het ook niet mee en moet je weer een half uur wachten voor dat de auto weer start.

ik hoop dat iemand mij de goude tip kan geven

MartijnCR
29-12-2011, 21:46
Kan ook een relais zijn of zoals hierboven je contactslot. Maar valt de motor altijd uit als de motor warm is? En start de auto nogsteeds slecht?

Ik zou ook eens kijken of je benzine en vonk heb als hij niet aanslaat

Standaard is dit een 150 pk blok dus lijkt mij sterk dat dit een 300pk opgevoerde auto is tenzij jij of vorige eigenaar flink heeft gesleuteld

Elco
30-12-2011, 12:37
krukassensor?

die klacht komt dan ook vaker voor met warm worden en afslaan, en ook onder het rijden

VincentMK1
02-01-2012, 13:14
De auto krijgt gewoon benzine en altijd lucht. De auto krijgt alleen geen vonk dat is het probleem. Al diverse malen geprobeerd met remreiniger bij gasklephuis.

Ik hoor verschillende dingen krukassensor, toerentalsensor en contactslot. Ik ga vandaag eerst even een krukassensor bestellen bij de brezan. Hopen dat deze niet al te duur zijn.

Bij dieselt is het vaak relais nummer 109. Heeft een gti deze ook of niet ? Heeft iemand hier een antwoordt op ?

iemand toevallig 2de hands contactslot ? dat is het volgende dat ik ga proberen. Verder nog ideeen ?

Ja is 300 pk ik heb zelf dit blok tot dit resultaat gebracht dus weet ook wat er in zit en wat er aan gedaan is. Alleen dit probleem is verschrikkelijk irritant.

MartijnCR
02-01-2012, 19:51
Volgenmij zit er geen relais 109 in

Rallye
03-01-2012, 13:12
Wat als je nou uitleest en welke storing geeft die dan aan ?
Wel eerst alles gewist na het vervangen van de sensoren enz ?

Je moet niet zomaar dingen klakkeloos vervangen.

Waar de 20VT veel last van heeft is het carterontluchting ventilatieklepje wat defect gaat , deze kan voor rare storingen zorgen.
Deze zit in een slang gedrukt aan de voozijde van het blok.

Ook de bovenste carteronluchtingslang op het kleppendeksel willen scheuren waardoor de motor anders reageerd.

Turbo-Variant
03-01-2012, 18:09
En iets meer informatie geven over de wijzigingen aan de motor kan ook geen kwaad... 300pk haal je er tenslotte niet zomaar uit.

VincentMK1
04-01-2012, 19:02
motor is op 302 pk en 377 nm gekomen door de volgende aanpassingen:

Chip op maat 2 TVS
FMIC
forge dumpvalve
3 inch aanzuigbuis
cold air intake
410 cc injectoren
vr6 luchtmassameter behuizing
Garrett gt2860 RS turbo (interne wasegate)
EPS brede kanalen spruistuk

Nog 1 keer het probleem dat zich op dit moment voordoet:

Auto start met koud weer goed. Met het warm worden van de motor kan deze stilvallen dit gebeurt niet altijd. Is op dit moment 3x gebeurt. Als ik 10 km rij en dan de auto een 10 minuten stil zet wil deze een 30 minuten a 45 minuten lang niet meer starten. Als ik dit half uur in de auto zit probeer ik het ongeveer 20x in een half uur om te starten met verschillende tussen pauzes. Op sommige moment lijkt het alsof de motor wel aan wilt gaan. Gister heb ik nog gehad dat de auto stationair liep ongeveer 3 minuten en toen ook spontaan uitviel.

Wat ik zo vreemd vindt aan het uitvallen tijden het rijden is dat het eigenlijk niks met het contactslot kan zijn lijkt mij, aangezien dit niks met het starten te maken heeft.

Nog 1 weder vraag: Wat voor bougies moeten er in deze motorische veranderingen want deze mogen ook wel een x veranderd worden?? (misschien is dit ook wel een veroorzaker)

Om nog even antwoord te geven op de vraag van rallyE:

Vagcom gaf onderstaande foutcodes aan. Hierna ook gewist. Dit was op het moment dat de auto niet wou starten. Ik heb de gratis versie dus ik weet niet of dit redelijke uitlezing is.

00575 Intake manifold pressure. 11-10 control limit not reached

17967 Shareware version to decode all DTC's intermittet

16706 Engine speed sensor (g28) no signal

meer foutcodes geeft de auto niet. met vagcom

VincentMK1
04-01-2012, 19:03
RALLYE: Ik heb geen carterontluchtingklepje meer deze gehele buis heb ik weggehaalt en vervangen voor 1 carterontluchtingsfilter. Als ik het bij het goede eind heb en dit is wat je bedoeld. Anders hoor ik het natuurlijk graag ;)

Turbo-Variant
04-01-2012, 19:08
Die foutstoring van je G28 is al verontrustend. Als die losligt of defect is houdt het feest sowieso al op.

Storing van je manifold pressure weet ik zo snel even niet. Een AGU heeft namelijk geen druksensor.

17967 is een storing in je gasklep. Kan ook een hoop problemen geven.

Voor alle fouten geldt; uitlezen en checken of ze er nog steeds in staan. Zoja, controleren wat er mis zou kunnen zijn. Verder ook even je gasklep in basisstand zetten, hoewel je dat wellicht niet kan met een shareware versie van vag-com. (basic settings en dan groep 060 of 098)

VincentMK1
04-01-2012, 19:30
turbo-variant. Het in basisstand zetten van de gasklep heb ik al geprobeerd maar haalde niks uit helaas. In basisstand laten zetten kan door dealer denk ik ? kosten hiervoor ?

gasklep storing heeft de auto al vanaf dat ik hem kocht en toen was het probleem er nog niet maar dit is misschien een mogelijkheid.

G28 (toerentalsensor) zit deze toevallig in de bak? want deze is reeds vervangen en toen is het probleem iets erger geworden naar mijn mening maar dit kan ook toeval zijn.

zoveel problemen maar wat als eerst! want krukas en nokkenas positie sensor is ook een bekend probleem en deze hoeft de computer niet altijd te vernemen.

frankvr6
04-01-2012, 20:56
motor is op 302 pk en 377 nm gekomen door de volgende aanpassingen:

Chip op maat 2 TVS
FMIC
forge dumpvalve
3 inch aanzuigbuis
cold air intake
410 cc injectoren
vr6 luchtmassameter behuizing
Garrett gt2860 RS turbo (interne wasegate)
EPS brede kanalen spruistuk

Nog 1 keer het probleem dat zich op dit moment voordoet:

Auto start met koud weer goed. Met het warm worden van de motor kan deze stilvallen dit gebeurt niet altijd. Is op dit moment 3x gebeurt. Als ik 10 km rij en dan de auto een 10 minuten stil zet wil deze een 30 minuten a 45 minuten lang niet meer starten. Als ik dit half uur in de auto zit probeer ik het ongeveer 20x in een half uur om te starten met verschillende tussen pauzes. Op sommige moment lijkt het alsof de motor wel aan wilt gaan. Gister heb ik nog gehad dat de auto stationair liep ongeveer 3 minuten en toen ook spontaan uitviel.

Wat ik zo vreemd vindt aan het uitvallen tijden het rijden is dat het eigenlijk niks met het contactslot kan zijn lijkt mij, aangezien dit niks met het starten te maken heeft.

Nog 1 weder vraag: Wat voor bougies moeten er in deze motorische veranderingen want deze mogen ook wel een x veranderd worden?? (misschien is dit ook wel een veroorzaker)

Om nog even antwoord te geven op de vraag van rallyE:

Vagcom gaf onderstaande foutcodes aan. Hierna ook gewist. Dit was op het moment dat de auto niet wou starten. Ik heb de gratis versie dus ik weet niet of dit redelijke uitlezing is.

00575 Intake manifold pressure. 11-10 control limit not reached

17967 Shareware version to decode all DTC's intermittet

16706 Engine speed sensor (g28) no signal

meer foutcodes geeft de auto niet. met vagcom

17967 P1559
nl Brandstofklep regeleenheid (J338) fout in basis instellingen
du Drosselklappensteuereinheit (J338) Fehler in Grundeinstellung
en Throttle Body (J338) Fault in Basic Settings
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke verschijnselen:

Onbekend

Mogelijke oorzaken:

Idle Switch Open or Open Circuit
Throttle Valve sticks and won't close
Speed Impuls from Sensor voor toerental van de motor (G28) recognized

Mogelijke oplossingen:

Perform Throttle Body Adaptation

foutcode: 16706 P0322 (de overeenkomstige 'oude VAG code' is 00513)
nl Sensor voor toerental van de motor (G28) geen signaal
du Geber für Motordrehzahl (G28) kein Signal
en Engine Speed Sensor (G28) No Signal

Motor slaat af
Motor start niet
Motor loopt onregelmatig
Storingslampje brandt
Snelheidsmeter doet het niet

Mogelijke oorzaken:

Onderbreking in bedrading en/of aansluitingen van/naar (G28)
Sensor Toerental Motor (G28) zit los
Sensor Toerental Motor (G28) is kapot

Mogelijke oorzaken:

Check / repareer de bedrading en aansluitingen van/naar (G28)
Zet de Sensor voor toerenteller (G28) goed vast
Check / vervang Sensor Toerental Motor (G28)

Extra info:

De sensor voor toerental van de motor (G28) wordt ook gebruikt als referentiesensor voor de positie van de krukas.
De meeste Bosch ECU's van 1995 en eerder tonen deze fout als je een scan doet terwijl de motor niet draait. De fout gaat vanzelf weg als je de auto start. Als de sensor kapot is dan start de auto niet.

foutcode: 00575 (de overeenkomstige OBD code is 17958)
nl Vuldrukbegrenzing regelgrens niet bereikt / regelgrens overschreden / regelverschil
du Saugrohrdruck Regelgrenze Nicht Erreicht / Regelgrenze Ueberschritten / Regeldifferenz
en Intake Manifold Pressure Control Limit Not Reached / Control Limit Exceeded / Control Difference

Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc.
pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM.
Storingslampje brandt
Noodloop.

Mogelijke oorzaken:

Slangaansluitingen verwisseld
Lekkende slangaansluiting(en)
Lekkende vacuüm leidingen
Turbodrukregelaar (N75) werkt niet (goed) meer
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd.
Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk.

Mogelijke oplossingen:

Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.

Extra info:

er ontstaat een te groot regelverschil, m.a.w. de geleverde turbodruk voldoet niet aan datgene wat gevraagd wordt. De geleverde laaddruk kan dan te hoog, maar ook te laag zijn. Er zijn dus problemen met de laaddruk, misschien met de N75 of de turbo.
turbo met vaste schoepen: bij een te hoge turbodruk moet in 95% van de gevallen de 'schuldige' gezocht worden in een defecte N75 of in een lekke slang(aansluiting).
turbo met variabele schoepen (VNT): een te hoge turbodruk kan niet door lekke slangen komen, dan zijn de verstelbare schoepen de oorzaken.
N75

bron gerrit speek

VincentMK1
06-01-2012, 17:47
uit laten lezen. alle codes x aantal keer gewist. Auto starte op het moment van uitlezen niet. Elke keer kwam code speed sensor (toerentalsensor krukassensor) (G28) naar voren. Dus dit moet hem dan neem ik aan zijn. Morgen meteen bestellen ben benieuwd. Als de auto het probleem dan niet meer vertoont laat ik het uiteraard weten.

Turbo-Variant
06-01-2012, 23:47
Dat is een goede kanshebber. Mag normaal geen storing aangeven. (bij Golf 3 bijvoorbeeld wel, als je uitleest met de motor uit krijg je storing op de hallgever)

Deze zit aan de voorkant op het blok, dichtbij de bak.

MartijnCR
07-01-2012, 01:32
Bij golf 3 geeft deze altijd storing omdat de motor niet loopt en dat ziet die hall gever als storing. Maarhoed toerental sensor kan best de oorzaak geven deze zit denk ik ook tegen vliegwiel aan? Klote plek om te vervangen

Martijn

Turbo-Variant
07-01-2012, 01:56
Bij golf 3 geeft deze altijd storing omdat de motor niet loopt en dat ziet die hall gever als storing.

Martijn

Dat zeg ik. ;)

En de sensor zit gewoon in het onderblok, van buitenaf erin geschroefd rechts naast het oliefilter. Meet op een impulswiel binnenin het blok.

VincentMK1
11-01-2012, 23:10
Toerental sensor vervangen (2de hands gekocht van de sloop). Niet het probleem motor is na montage van de sensor vandaag alweer 3x uitgevallen. Ofterwel of deze sensor was ook kapot of het is een ander probleem. Olie lampje brande vandaag toen de auto uitviel.

Sjeesbeest
12-01-2012, 05:09
Heeeeeel toevallig de sensor die tussen de bak en motor zit defect? Is tevens krukaskering aan koppelingszijde.

VincentMK1
12-01-2012, 12:06
Hmmm wat is de naam van deze sensor? Of sensor code? Dan kan ik eens kijken.

Forumleden de auto is op het punt gekomen dat hij na 5 minuten nu contant uitvalt dus niet meer mee te rijden. Dit is gebeurt nadat ik de andere (g28) toerental sensor had vervangen. Gister heb ik toen de auto het niet deed opnieuw uitgelezen en weer kwam die sensor naar voren terwijl er een ander in zit. Ik ben ten einde raad.

Ik ben tevens wel naar de dealer gereden en deze zagen dat de sleutel een lage spanning geeft. Zij zijden contactslot vervangen. Dit kost excl montage rond de 260,00 Euro. Maar kan dit ook gebeuren onder het rijden dat de auto dan niet start. En alleen met het warm worden. Lijkt me raar. Mensen hier ervaring mee?

Ik wil ook me bougies even vervangen want deze zitten er al een tijd in iemand tips? AGU 1.8 20vt 302 pk en rond de 370 NM.. ? Misschien is dit het probleem bougies zitten er al langer als 1,5 jaar in namelijk.

Ik hoop weer iets te vernemen!

Sjeesbeest
12-01-2012, 16:36
Een sleutel lage spanning? De sleutel heeft een transponder die wordt opgeladen door de ring om je contactslot en als deze is opgeladen stuurt deze een signaal terug naar je ring.

Ik weet zo niet of een AGU deze heeft (krukassensor), maar probeer eens te starten en daarna de stekker van je nokkenassensor eraf. Mocht je motor gewoon blijven lopen op het moment dat je die stekker losneemt dan heb je nog ergens een krukassensor kan haast niet anders. Vaak wordt een nokkenas sensor geplaatst om de 1e cilinder in BDP te signaleren.

Misschien heb je hier iets aan

http://img143.imageshack.us/img143/188/97849261.png

pilsie
12-01-2012, 17:02
Volgens mij als de krukassensor niet werk gaat de auto automatisch op een nood programma lopen en heb je ook geen vermogen meer. Hierdoor valt de motor niet zomaar uit en kan hij ook gewoon gestart worden.

Turbo-Variant
12-01-2012, 17:22
Dacht dat de AGU geen nokkenaspositiesensor heeft, dus zal zonder krukaspositie niet aanslaan.

VincentMK1
12-01-2012, 18:36
Morgen nieuwe bougies ophalen deze moesten sowieso een keer vervangen worden. 1 graad kouder als normaal.

Maar SJEESBEEST probeer je nu te zeggen dat het wel degelijk aan het contactslot kan liggen ?

En de krukaspositie sensor die heb ik vervangen. weet iemand welke de nokkenas sensor is. Is dit ook 1 van de 3 die in een houder onder het inlaatspruistuk zitten bevestigd. Deze heb ik allemaal een keer los gehad en toen starte de auto ook niet.

De ring en transponder die verwerkt zitten in het contactslot kunnen niet los bestelt worden bij de dealer dit heb ik ook nagevraagd daarom moet er een heel nieuw contactslot in als dit hiermee te maken heeft.

Sjeesbeest
12-01-2012, 19:31
Als je een probleem met je sleutel hebt dan moet bij het uitvallen van je motor het icoontje van de de immo (auto met sleutel) op je dash gaan branden. Je Immo zit tenslotte verwerkt in je dash. Als je met vagcom je cluster uitleest op fouten, dan
kun je het misschien zien dat er sporadisch een storing daar optreed.

Heb je al een andere sleutel geprobeerd?

VincentMK1
13-01-2012, 15:00
Vandaag weer aantal dingen gedaan: Nieuwe bougies 1 graad kouder, massa punten nagelopen, accu er af gehaalt straks gezet, stekkers allemaal er af en er weer op, n75 klep slangen aangedraaid en anders gelegd zodat ze minder warmte opvangen, carterontluchtingsfilter schoongemaakt en doorgeblazen.

Maar nog steeds valt de auto uit voordat deze op de 90 graden komt.

contactslot dan maar

VincentMK1
13-01-2012, 15:02
SJEESBEEST ik heb een andere sleutel maar deze is volgens mij niet ingelezen. Het probleem met deze sleutel is als volgt. Als ik deze sleutel in het contactsteek verschijnt het sleutel incoontje als die niet start maar het icoon verschijnt ook al die wel start. Met deze sleutel start de auto af en toe. De ene x valt die na 2 sec weer uit en de andere keer kan je er gewoon mee rijden.

Contactslot maar vervangen? of nog andere suggesties

Sjeesbeest
13-01-2012, 17:34
Kontroleer eens de stekker van de leesring. Misschien dat er daar iets niet lekker zit.

Het is normaal dat je wagen start en daarna weer uitvalt als je sleutel NIET herkent wordt. Als je de ene keer wel kunt rijden met die sleutel en de andere keer niet lijkt
mij voldoende info om eens te kijken of je een storingsmelding krijgt op de immo of cluster in Vag-com.

Als onder het rijden de transponder buiten het leesbereik is dan kan volgens mij de wagen ook uitvallen, maar heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd omdat de transponder in de sleutel zelf zit. Je zou je transponder uit de sleutel kunnen halen
en op de leesring plakken (dus lekker dichtbij de leesring) en kijken of de motor wel blijft lopen.

Ik ben van mening dat als jij geen storing meer hebt op die sensor G28 van je dat je het toch in het startonderbrekers circuit moet gaan zoeken. Deze zal dan ook nooit als een storing worden opgeslagen alleen als een melding.

VincentMK1
13-01-2012, 18:10
ik ga alles eens controleren bedankt voor de informatie.. De stekker van de leesring bedoel je gewoon mee de algemene stekker die naar je contactslot gaat neem ik aan. Die grote dikke. Verder weet ik niet wat immo of cluster zijn kan je me dat uitleggen.

bedankt alvast

Sjeesbeest
13-01-2012, 19:08
CLuster=kombiinstrument=kilometertellerunit

Immo=startonderbreker in de kilometertellerunit

Leesring heeft een aparte kleine stekker, je kunt het zien zitten als je
de boven en onderkap van je stuurkolom eraf heb. Let op dit is fragiel.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQilMMz4bL3XAuXxYci8ziAZGcqxHorBfTbdGCCXAnDJARwkW9w0L2qPgMGHA

ids
13-01-2012, 22:07
ik zit te denken aan een sensor die warm word, uitzet en dan die meer goed werkt...

Bmw heeft hier ook last van met de nokkenas sensors koud goed, warm valt de auto uit.

Sjeesbeest
13-01-2012, 22:23
ik zit te denken aan een sensor die warm word, uitzet en dan die meer goed werkt...

Bmw heeft hier ook last van met de nokkenas sensors koud goed, warm valt de auto uit.

Dat kan maar dan moet je een onlogisch signaal krijgen bij het uitlezen, lijkt mij zo.

Je zou dan al rijdend een log moeten gaan maken.

Edward
14-01-2012, 12:34
Dit klinkt een beetje als mijn probleem...

Beste Forumleden,

Ik heb een golf 4 gti 1.8t 20v uit 1998 met motorcode AGU. Helaas doet het volgende probleem zich voor en weet niet zo wat het is.

PROBLEEM:

Toen ik de auto net 1 jaar had starte die in 1x niet meer. Toen dacht ik van oke appart maar 30 sec later deed die het wel weer. Toen deed het probleem zich om de 2 weken een x voor. Dit nam gelijdelijk toe. Dus toen werd het 1x per week en op het moment is het wel 5x per week.

Als ik de auto langer als 2 uur laat staan dan start deze wel gewoon normaal maar als ik de auto bijvoorbeeld even parkeer om een boodschap te doen dan start die daarna niet meer. Heel arg appart. dan moet ik ongeveer een half uur wachten en dan start deze gewoon heel normaal weer.

Heeft iemand hier een idee van wat het kan zijn ? Auto is al uitgelezen bij de stealer maar daar kwam uit dat het signaal van contactslot zwak is maar dan zijn er denk ik andere syptonen neem ik aan?

ik hoor graag reacties

VincentMK1
19-01-2012, 18:37
relais bestelt en ook contactblok bestelt bij de dealer hierna contactslot vervangen

IEMAND NOG SUGGESTIES VOOR DIT K*T PROBLEEM

Edward
20-01-2012, 05:46
BDP sensor al vervangen? ik heb dat gisteren laten doen en dat lijkt heel aardig te werken.

lambdasonde kapot of vies? Maat van me had hier weer een ervaring mee.....rijden en uitvallen.....

VincentMK1
20-01-2012, 11:31
BDP sensor is toch gewoon krukaspositiesensor ? Die heb ik 2de hands gekocht misschien dat het daar aan ligt. Maar is van een rijdende auto afgekomen met exact dezelfde onderdeelnummers. Lamdasonde kapot zou die foutcode geven neem ik aan. Auto start een half uur tot een uur niet en daarna weer wel.

Edward
23-01-2012, 21:28
ook gedacht aan vervangen van relais 109?

VincentMK1
24-01-2012, 10:16
relais 109 zit alleen in TDI's volgens mij. Ik heb gister nog elektrisch gedeelte van het contactslot vervangen, min er af getrokken terwijl de motor liep voor stroomkring verbreking en aan relais gevoelt of ze warm worden. ben ten einde raad gaat dus morgen naar de specialist.

bij jou wel gelukt met BDP sensor edward ?

VincentMK1
24-01-2012, 10:41
edward is jou probleem trouwens weg?

Jel Golf 2 GTI
24-01-2012, 10:43
Ik weet niet wat het probleem kan zijn maar wel respect voor de moeite die je erin steekt :thumbup:

Ik hoop dat het snel in orde komt voor je.
Ik had hem al in brand gestoken :D :D

Edward
24-01-2012, 12:00
BDP is gelukt maar zelfde probleem nog steeds. Kreeg via via tip van relais 109. Donderdag gaat ie terug om gasklephuis opnieuw in te leren en schoon te maken.

wat een gekut zeg.

VincentMK1
24-01-2012, 22:27
dank je wel Jel golf 2 gti ;) , maar contactslot is opweg naar me huis met sleutels. Komt wellis waar wel van een andere 2de hands golf af maar dat maakt me niet uit. Vrijdag vervangen en dan zaterdag kijken of deze het doet. De dealer zij dat ik hier aan moest beginnen. Er raar want dan zou de auto toch niet uitvallen na 5 minuten. Toch maar proberen waard want weet anders geen andere reden.

Sjeesbeest
24-01-2012, 22:55
nogmaals ........ als je wagen na 5 minuten uitvalt en je tellerunit laat een knipperende gele led met de afbeelding "auto met sleutel" zien dan is het je transponder in de sleutel OF je leesring om je contactslot OF een kabelbreuk van/naar je tellerunit OF je gehele tellerunit is defect.

Als ik bij mij de transponder weghaal tijdens het rijden dan krijg ik de melding
"wegfahrsperre aktiv" en het symbooltje licht op en de motor stopt. Als ik dan
met vag-com ga uit ga lezen krijg in die melding er netjes in te staan TOTDAT
ik de sleutel eruit neem en weer opnieuw start.

Heb een jaar geleden een relais vervangen bij een neef van mij bij zijn Passat 2.0i 20v die verzorgde de spanning naar de ecu voor de ontsteking en dergelijke. dit relais heeft een Golf 4 ook maar ik weet niet welke positie. Tevens meld het brandstofpomp relais ook terug aan de ECU.

Misschien kun je er iets mee.

Edward
25-01-2012, 06:55
dit is relais 109. althans...ik laat het relais vervangen die bovenstaande functie heeft.

VincentMK1
25-01-2012, 22:12
Hallo sjeesbeest het relais van de golf 4 weet ik toevallig welke dat is heeft deze ook een verbinding met ECU etc? dat wist ik niet deze ook maar vervangen dan.

VANDAAG:

Ik kreeg me contactslot binnen met sleutel. Ik dacht laat ik eens proberen dus. Ik klik de grote stekker die naar me contactslot loopt op het nieuwe contactslot en sleutel er in van dat contactslot en ja hoor gewoon starten. En dit zelfs zonder het stekkertje van de leesspoel er op!!!!!!. Is dit normaal ???

Ik ben 1 ding vergeten te vertellen mensen. Ik heb ook een camco alarm er in zitten. Ik dacht dit heeft er niks mee te maken maar begin me er nu wel zorgen over te maken

VincentMK1
25-01-2012, 22:13
En heeft een tellerunit ook met dit probleem te maken? Een nieuwe tellerunit zou dus ook nog een optie kunnen zijn? sjeesbeest ?

VincentMK1
25-01-2012, 22:16
MAAR de auto valt wederom bij de 90 graden gewoon uit dat was ik even te vertellen anders had ik hier nu al 1000 posts gedaan dan het gelukt was. Maar tevergeefs

Sjeesbeest
25-01-2012, 22:16
Camco als in "afstandstarten" ?

Hebben ze de startonderbreker al uitgeprogd?

Een VW kan gewoon starten met een sleutel zonder transponder maar zal na een
paar seconden weer uitvallen en het wagentje met sleutel laten knipperen.

frankvr6
25-01-2012, 22:18
camco er uit flikkeren

Sjeesbeest
25-01-2012, 22:20
En heeft een tellerunit ook met dit probleem te maken? Een nieuwe tellerunit zou dus ook nog een optie kunnen zijn? sjeesbeest ?

Heb nog wel een tellerunit liggen, die zou je kunnen omproggen voor je wagen.

Uit welke regio kom je?

Sjeesbeest
25-01-2012, 22:21
camco er uit flikkeren

:thumbup:

VincentMK1
26-01-2012, 15:11
camco wordt maandag uitgebouwd door erkend bedrijf. Maar ik kom uit apeldoorn. En ja afstand starten zit er ook op ja en werkt ook gewoon alleen moet de sleutel wel in de auto zitten.

VRAAG: Er loopt een stekkertje naar de leesspoel toe op het contactslot hoe krijg ik die er in godsnaam af want ik heb wel een half uur zitten kloten in de kou maar wil er niet af. Voordat ik iets afbreek dacht ik ik vraag het maar.

VincentMK1
26-01-2012, 15:19
En waar zit relais 109 trouwens die heeft een GTI zeker niet ? Bij een GTI is het 409 volgens mij.

alvast bedankt

Edward
26-01-2012, 17:25
ja klopt...benzine heeft geen 109,

100 is secundair air injection supply relais
409 fuel pump.

geen idee hoe ze communiceren

http://mit.edu/dennis/www/vw/relays.html

Edward
26-01-2012, 17:32
volgende op mijn lijst....409

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=184857

Sjeesbeest
26-01-2012, 17:59
Als je Frankvr6 even lief aankijkt dan wil hij er vast wel naar kijken, komt uit de regio Apeldoorn als ik mij niet vergis
Dat stekkertje zit met een klein haakje geblokeerd.

VincentMK1
29-01-2012, 21:22
Morgen wordt alarm er uit gehaalt door erkend bedrijf, Dan ga ik nog even 409 relais vervangen dit is nu het actielijstje.

VincentMK1
30-01-2012, 22:31
Alarm is er uit gehaalt haalt geen verschil uit helaas. Het bedrijf heeft de auto ook uitgelezen opnieuw. Hier kwam toch wel weer de BDP sensor uit. Dit is toch erg vreemd want ik heb deze vervangen. Weet iemand toevallig hoe ik dit kan doormeten? Ik heb de BDP sensor vervangen voor 1 van de sloop misschien is dit dan toch het probleem.

ik hoor weer van iemand

frankvr6
30-01-2012, 22:46
misschien ergens toch een kabel breuk er in

blijft een vaag probleem dit

Edward
31-01-2012, 05:52
durf het niet te zeggen maar die melding is er niet voor niks. ik had niet eens een melding. Imitatie bij Brezan proberen om het te bekijken? Sensor bij dealer is kostbaar...kost je een meijertje ofzo

Sjeesbeest
31-01-2012, 07:24
Als jij je BDP sensor spanningsloos vervangen heb dan zou er geen storing in het systeem mogen komen, heb je dit gedaan met de wagen op contact dan heb je wel een storingsmelding in je ECU.

Als ie na het wissen WEER met BDP sensor komt dan lijkt mij dat je eerst een nieuwe moet plaatsen (waarom 2e hands, ze gaan wel vaker stuk) en anders eerst eens beginnen met het doormeten van de bekabeling. Meestal komt er een breuk aan het begin van een stekker, omdat daar de bekabeling kan wiebelen en onder de motorkap worden de kabels altijd "hard".

ids
31-01-2012, 18:38
Ik had het al eerder vermeld, dat bij warme motor de bdp sensor wel eens storing kan geven...
Als je storing hebt met je contactslot oid dan komt het niet elke keer terug bij een bepaalde motor temperatuur, die it immers ver van de motor vandaan..
Monteer een nieuwe bdp sensor, en controleer de bedrading.

VincentMK1
03-02-2012, 13:42
Vandaag eindtrap geprobeerd, Wasm helaas oook niet.... Morgen naar een vw specialist ;) dus hooop dat het morgen voor melkaar komt.

Edward
03-02-2012, 14:52
H&W vw tuning in alphen.

probeer die eens, ken ik al een tijd en gaat het voor je oplossen.

grt
E

VincentMK1
06-02-2012, 17:58
Probleem Opgelost !!!!!!

VincentMK1
06-02-2012, 17:59
PROBLEEM OPGELOST: BDP sensor die ik er in had gedaan die had ik dus kapot gekocht. Pffff wat stom zeg maar ja.. De auto doet het weer perfect !! Bedankt voor alle reacties forumleden echt top!

frankvr6
06-02-2012, 18:07
:thumbup: :thumbup: :thumbup: