PDA

View Full Version : dashboardverlichting en koeling

krisstel
10-12-2011, 12:26
ik heb een vw polo uit 1995..
nu is mijn linker lampje van het dashboard kapot en moet ik hem vervangen.. nu ben ik echt iemand die NO verstand heeft van auto's.. ik ben wel handig maar ik zou dus echt niet weten hoe ik dat lampje zou moeten vervangen.. ik weet het het is heel erg maar zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik dat lampje moet verwisselen?
Ook is mn auto net bij de garage geweest want ik heb hem nog niet zo lang en toen was er een storing met de koeling. hij geeft dus niet aan hoe warm de motor is.. nu is hij bij aflevering weer na gekeken en hebben ze gezegt dat het allemaal werkt.. nu doet de wijzer van de koeling het nog steeds niet.. moet ik er op vertrouwen dat het gemaakt is? of moet ik er naar laten kijken.. en wat kan ik er eventueel zelf aan laten doen door vrienden?

mvg kristel

johan8vplus
11-12-2011, 12:22
zitten bovenin 2 schroefjes in klokkenhuis uitdraaien en paneel naar voren halen.
weet niet zeker of t stuur er af moet.
ik zou ook de andere lampjes in het paneel vervangen je hebt m er toch uit.

koeling..temperatuursensor???(kost de wereld ook niet)

DUBbeltje
12-12-2011, 13:23
stap 1 : stuur eraf.
stap 2 : klokkenhuis eruit halen, 2 schroefies bovenin.
stap 3 : lampjes eruit halen, is een half bajonet lampje (dus gewoon een kwartslag draaien en eruit halen.
stap 4 : stekker van klokkenhuis eruit halen en even controleren op corrosie (deze willen nog wel eens roesten en slecht contact maken)

stap 5 : temperatuur sensor vervangen (kost geen drol) 3 euro ofzo.
deze zit boven het kleppendeksel links naast de bougies ( een blauw doppie/stekkertje, is plug en play )

stap 6 : start auto en kijk naar de lampies en olie meter, als alles het doet, draai je alles weer in elkaar.( het beste kun je nog even een beetje contactreiniger over de stekker heen doen, dat helpt tegen het roesten)

Klaar!

vwpolovw
12-12-2011, 20:21
stuur hoef er niet af kan er zo uit bij mij polo dus

wel even geduld hebben maar het lukt

krisstel
13-12-2011, 12:35
oke, nou met al deze stappen erbij ga ik het maar eens proberen.. thanks allemaal!