PDA

View Full Version : Grondlaag

polopower
01-04-2005, 08:14
Ben gisteren driftig bezig geweest wat verdachte plekken aan de derby kaal te schuren. Hier en daar toch nog wat meer rotte plekken als verwacht. Heb de, op het oog, onaangetaste plekken ook dik in de fertan gezet, maar nu?

Wat kan ik het beste als grond laag gebruiken? Op de flacon van fertan staat dat je het metaal na behandeling gerust een maand of 6 bloot mag laten liggen, maar dat knaagt toch aan aan mijn gemoedsrust. Dus waar kan ik het plaatwerk het best mee spuiten? Primer is poreus en 2comp epoxy is niet in spuitbus te krijgen verwacht ik. Welke altervatieven zijn er nog meer?

Dennis@polo86c.nl
02-04-2005, 00:14
Dit boekie misschien wat voor u?

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3079&stc=1

arnus71
06-04-2005, 10:04
Aha - ik heb laatst ook wat plekjes geschuurd en vervolgens met Fertan behandeld, en daarna alleen Hammerite anti-roest primer gebruikt (dus geen laklaag), en het begint weer net zo snel te roesten...

Dus volgens mij moet je:
1 - Schuren/Fertan
2 - Primer (zink-spray schijnt wel goed te zijn)
3 - laklaag om het volledig af te dichten.
4 - evt. blanke lak.

polopower
06-04-2005, 12:33
Boekje is besteld!

Zinkspray is een optie maar een een laklaag weer niet. Ik moet alles door gebrek van een compressor met de hand inspuiten. En moet helaas stukje voor stukje doen aangezien ik alles in de buiten lucht doe.

Ben al wel om me heen aan het kijken voor een compressor zodat ik hem compleet in de epoxy kan zetten.

oldschool_lover
06-04-2005, 13:29
HHMMM....een compressor moet je ook nog met de hand spuiten.........hahaha.....LOL

Dennis@polo86c.nl
06-04-2005, 15:55
De compressor zelf hoeft niet gespoten te worden, maar er moet mbv de compressort gespoten worden... LOL :D

Vag team leusden (kever)
06-04-2005, 16:08
neem dan corondes onder prijmer!