Log in

View Full Version : 1.4 tdi AFM met ESP bak in een golf 1.1.1?

dubber
11-12-2011, 10:49
hallo allemaal
ik heb flink lopen zoeken op het net en in diverse fora maar heb nog niks kunnen vinden.
zijn er mensen die een 1.4 tdi in een golf 1 (of jetta 1) gebouwd hebben?
ik heb een arosa 1.4 tdi en aangezien ik deze voor de verkoop bijna niet verkocht krijg voor een normale bedrag (heeft schade gehad wat wel netjes opgelost is en blanke lak bladert).
via via kan ik wellicht een golf 1 overnemen van 1980 met een 4 bak en 1100 motor.
de motor is gaar en de carrosserie behoeft ook werk.
mijn idee was om de golf zo veel mogelijk op te knappen en op het laatst de remmen, blok, bak, ecu etc over te zetten.
ik heb er net 2 nieuwe aandrijfassen onder laten zetten voor een flink bedrag dus het zou mooi zijn als ik die weer kan gebruiken.
de bak is een esp bak en heeft werk nodig en ik heb nog een vnt turbo liggen die 1 op 1 past op dit afm blok.
maar nu de vragen,
past dit zomaar want hoe zit dat met de motorsteunen?
past de bak en aandrijfassen?
ik heb G60 klauwen, met een 238 rembekrachtiger die ik ook weer kan gebruiken neem ik aan?
moet ik de tellerklok overzetten? ik vind een redelijk stock uiterlijk wel mooi eigenlijk dus zou het liefst origineel golf 1 willen.
zo ook de remmen niet groter dan de 256 mm aangezien ik 14 inch originele golf wieltjes eronder wil.
hoeft niet te veel op te vallen allemaal.

Rallyegolf20vt
11-12-2011, 13:54
Alles kan , dus gewoon proberen. ;)
Maar als je dit wilt doen door de kennis hiervoor van diverse fora te vergaren,
en je hebt niet veel gereedschap tot je beschikking en bent (nog) niet heel handig op technisch gebied zou ik zeggen:
niet aan beginnen. :shake:

dubber
11-12-2011, 14:19
het zou een combinatie moeten worden.
ik ben een beetje technisch aangelegd, zoals normale dingen vervangen lukt me wel.
maar een draadboom aanpassen, of laswerk gaat me niet lukken.
dus vandaar dat ik alvast dingen wil weten als moet er een motorsteun omgelast worden.
een kameraad van me is monteur dus die kan de technische dingen wel doen.

Rallyegolf20vt
11-12-2011, 17:11
Zoals je zelf al aangeeft is er niks over te vinden op het net.
De ombouw zal heus niet onmogelijk zijn maar je zult alles zelf / met je kameraad uit moeten vinden en of maken. :cool:
En neem maar van mij aan dat alles wat speciaal gemaakt of aangeschaft moet worden bakken met geld kost. :wow:
Wil je niet ontmoedigen maar wel goed waarschuwen. :thumbup:
Er zijn al heel wat mensen finicieel leeg gelopen op dit soort projecten. :(

René
11-12-2011, 17:15
`t is eigenlijk heel simpel; technisch is alles mogelijk als je maar kennis, geld en tijd hebt :)

bprijs
11-12-2011, 18:17
Plug en play is het niet, dus ga je er veel werk mee hebben.
Wat ik me zelf altijd af vraag of je wel altijd op alle hulp van anderen kunt rekenen.
Heb zelf ook wel kameraden maar uit ervaring weet ik dat je het uiteindelijk wel allemaal zelf moet doen.
Daarbij als je het zelf doet dan doe je het denk ik ook net iets beter dan dat een ander het voor je zal doen.
Ten minste ik ben zelf nogal kritisch.

succes er mee

guusvandevenne
11-12-2011, 18:43
Ik ben heel benieuwd of het idee van een 1.4 tdi in een 1.1tje gaat lukken. Lijkt me ook een mooi plan!

In ieder geval, veel succes!!

dubber
11-12-2011, 20:54
het idee kwam ook omdat ik hier wel al de wereld 1.9 tdi,s zie die redelijk plug and play zijn.
de 1.4 tdi is hetzelfde blok met een cilinder minder, dus de vraag is eigenlijk alleen of de motorsteunen heel anders zijn, en of de bak past samen met de aandrijfassen.
de rest ben ik eigenlijk niet zo bang voor.
een 1.4 tdi is ook een stuk lichter als een 1.9 tdi dus dat zal het weggedrag ook ten goede komen neem ik aan.

guusvandevenne
11-12-2011, 21:53
Maar zo'n 1,9 is een bigblock toch ? Je zou dan sowieso de motorsteun bijrijderskant moeten verzetten.
Hoeveel vermogen heeft zo'n 1.4tdi'tje dan?

Spierings
11-12-2011, 22:39
dus de vraag is eigenlijk alleen of de motorsteunen heel anders zijn, en of de bak past samen met de aandrijfassen.
de rest ben ik eigenlijk niet zo bang voor.
De motorsteunen zijn heel anders als die van een golf 1, er moet zoals aangegeven veel zelf uitgezocht en gemaakt moeten worden.

Denk dat je beter bang kunt zijn voor de rest i.p.v. motorsteunen,bak en aandrijfassen.
De elektro en zo zal je meer kopzorgen geven ;)