View Full Version : Golf 4 verlaging: Cardan
Hallo,
ik heb zelf een golf 4 (1999) ik heb een verlaginsset van Vmaxx maar ik kan deze vanvoor niet volledig omlaag leggen omdat ik dan rechtsvoor met de cardan op het carrosserie raak. Zijn hier oplossingen voor? ik heb al gehoord van het notchen maar is het waar dat als ze dit zien op de keuring (Belgiƫ) dat je sowieso verbod tot verkeer krijgt?
is het mogelijk een dunnere cardan te steken of andere oplossingen?
Alvast bedankt !
patjetta
11-12-2011, 14:42
Je kan hem ook hoger schroeven maar dunnere assen heb je volgens mij niet.
En dan zou dit ook niet echt veel helpen lijkt mij.
Er is maar 1 oplossing als je goed plat wil, NOTCH!
Wil je dat niet om wat voor reden dan ook...jammer houd het op, dunne assen zullen er best zijn custom made of voor race doeleinden maar die zijn vaak heel prijzig en of het echt zo veel uitmaakt ik denk het niet.
v6 stabistang monteren
__________________
Vw Golf 1.6 Automaat 1985 ----> TDI
Reply With Quote
Of niet lager gaan dan 4 cm..
patjetta
12-12-2011, 10:54
maar ik kan deze vanvoor niet volledig omlaag leggen omdat ik dan rechtsvoor met de cardan op het carrosserie raak.
Dat heeft dus niets met de stabilisatie stang te maken
Beetlefreak
12-12-2011, 12:44
Je raakt juist niet de carosserie, maar de stabilisatorstang.
Een stabi van een Mk4 (benz, diesel) gaat over de aandrijfas heen, en die van een Mk4 V6 gaat tussen de aandrijfas en draagarm door.
Als je dan lager gaat raak je dus niet meer de stabi, je 'laagte' zal dan idd bepaald worden door de carosserie.
Als je dat ook nog wilt voorkomen ontkom je niet aan een framenotch.
Stabi van een benz./diesel:
http://img60.imageshack.us/img60/6777/13mn1.jpg
Te lang doorrijden (Joentje :D) :
http://img.photobucket.com/albums/v65/Gerk83/Volkswagen/Wheels%20-%20Parts/iee79z1.jpg
Stabi van een V6 :
http://img60.imageshack.us/img60/1994/20lf.jpg
Geloof mij dan raak je nog steeds je carrosserie :D:D
Als je echt laag moet zal je echt moeten notchen dan is die hele stabi niet eens voldoende, want vrij snel na de stabi komt al je carrosserie ;)
Geloof mij dan raak je nog steeds je carrosserie :D:D
Als je echt laag moet zal je echt moeten notchen dan is die hele stabi niet eens voldoende, want vrij snel na de stabi komt al je carrosserie ;)
http://cdn.overclock.net/9/93/93a29064_Slow-Clap.gif
sorry voor de off-topic maar als ik voor een klap een euro kreeg was ik nu stinkend rijk! :D
Moet je maar is blijven kijken, op een gegeven moment stopt hij en steekt hij z'n tong uit .. echt heel grappig :D
Moet je maar is blijven kijken, op een gegeven moment stopt hij en steekt hij z'n tong uit .. echt heel grappig :D
Haha idd! Grappig
markDEmark
29-12-2011, 10:26
Hoe zit dat met notchen en apk? niet echt een probleem lijkt mij omdat veel mensen dit hebben?
Theoretisch, apk afkeur.
Je mag niet aan je chassis/kokerbalken etc lassen/slijpen etc.
Of ze het zien ? Als het netjes gedaan word en het bijna niet van origineel te onderscheiden is nee.
Dat is een gok die je zult moeten durven nemen.
Theoretisch, apk afkeur.
Je mag niet aan je chassis/kokerbalken etc lassen/slijpen etc.
Of ze het zien ? Als het netjes gedaan word en het bijna niet van origineel te onderscheiden is nee.
Dat is een gok die je zult moeten durven nemen.
hoezo niet? roestschade mag je toch ook lassen, en dan heeft het ook niet dezelfde vorm, bij het oplassen van een plaat moet dan volgens de apk wel dezelfde dikte gebruiken
VAGKonzept
30-12-2011, 13:43
Qua verlaging is in de voorgaande posts duidelijk geantwoord.
Wat betreft Belgische keuring : ALS ze het zien idd verboden tot verkeer.
Volgens de letter van de wet mag je dan zelfs niet meer naar huis rijden.
Om hem dan nog gekeurd te krijgen... zeker niet simpel... maar het blijft natuurlijk gaan over "ALS ze het zien..."
Geluk of pech... :)
grts
hoezo niet? roestschade mag je toch ook lassen, en dan heeft het ook niet dezelfde vorm, bij het oplassen van een plaat moet dan volgens de apk wel dezelfde dikte gebruiken
Dat mag inderdaad, als je maar de originele constructie vorm etc in takt houd of terug brengt.
Maar een half maatje uit je balk halen met een diameter van 10 cm of meer en dus de originele constructie aanpast mag niet.
markDEmark
30-12-2011, 16:55
Klinkt logisch wat je zegt Boss, maarja voor goed verlagen is altijd al een portie lef nodig geweest.
Inderdaad ! Dat is het ook gewoon, als je het heel netjes laat doen en er geen lasnaden etc meer zichtbaar zijn en het netjes in de kleur laat spuiten, lekker rijden word het weer net zo vies als normaal denk ik niet dat iemand het zal opmerken.
Gokje op zijn tijd :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.