View Full Version : vraagje over verlagen van t2 b bus.
vwmk2driver
01-04-2005, 11:12
he vw vrienden.
ik heb mijn stalen velgen laten verbreden , en nu wil ik mijn t2 b busje voor iets laten zakken.
nu heb ik indertijd wel is iets gehoord dat ze dan andere astappen monteren.
is er iemand die mijn hier het fijne over kan vertellen . of eventueel iemand die dit mij kan leveren.
m.vr.g frank
Bussie komt zo
01-04-2005, 15:38
de jongens van Slammed panel (http://www.slammedpanel.com) leveren verlaagde spindels voor een T2B bus.
tevens kun je bij Kruk@b hier op het forum Foksy adjusters kopen om je vooras te verlagen.
vwmk2driver
01-04-2005, 16:14
he alvast bedankt ben van plan om alleen voor te doen dus zal ab even berichten.
gr frank
Maar die jongens van Slammed Panel zijn niet zo heel snel in antwoorden op mail (dinsdag verstuurd), en telefonisch niet bereikbaar... vond ergens een nummer hier op het forum 06 53 922 748, maar dan is de verbinding meteen verbroken? Wilde eigenlijk dit weekend m'n shocks gaan halen maar dat wordt het niet denk ik.
Hier zie je een voorbeeld van een omgezette spindel:
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=7686&mode=normal
de as zat onder deze bus:
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8162&mode=normal
met smartbandjes (175/55R15) en 2 a 3 man in de bus schuurde het toch soms aan in een snelle bocht of hobbel. Verder reed het wel prima.
vwcrewcab
02-04-2005, 11:04
Maar die jongens van Slammed Panel zijn niet zo heel snel in antwoorden op mail (dinsdag verstuurd), en telefonisch niet bereikbaar... vond ergens een nummer hier op het forum 06 53 922 748, maar dan is de verbinding meteen verbroken? Wilde eigenlijk dit weekend m'n shocks gaan halen maar dat wordt het niet denk ik.
Ik heb precies hetzelfde, aan het begin van deze week proberen contact op te nemen voor shoxs, maar nog steeds geen antwoord.
Btw: super gave bus, voral het model :biggrin: (ik heb er ook zo'n model ;) :biggrin: )
vwmk2driver
02-04-2005, 17:58
he mensen bedankt. krukab is bezig met een topic waar er uitgelegt word hoe je alles kan doen enzo. ik wacht hier even op. en dan kijk ik even verder.
ik heb trouwens nu hele hoge banden.
maar bijvoorbeeld 195 50 15 zou dat ook passen?
Bussie komt zo
02-04-2005, 19:22
he mensen bedankt. krukab is bezig met een topic waar er uitgelegt word hoe je alles kan doen enzo. ik wacht hier even op. en dan kijk ik even verder.
Dat gaat beslist passen, alleen kan je dan minder ver verlagen. :(
he mensen bedankt.
krukab is bezig met een topic waar er uitgelegt word hoe je alles kan doen enzo.
ik wacht hier even op. en dan kijk ik even verder.
Hier vast een klein voorproefje van de gemonteerde Foksy adjuster op een spijlbus vooras.
(deze as zit als het goed is nu onder de spijl van Stefan ... toch,vwasteland ??)
http://www.keversite.com/fotoalbum/fotos/01042005115711.jpg
195/50 is wel erg laag ... kilometerteller gaat zo wel erg veel afwijken :(
Ik zou zelf voor een 175/60 of 185/60 gaan ... wat voor velgen ga je "steken" ??
Is dat een eigen gemaakt setje kruk? Heb je ook een foto van het totaal ook binnenwerk? Kost zo'n setje? Monteer je 1 of 2 per as?
Bussie komt zo
05-04-2005, 10:20
Ik spreek voor mijn beurt.
Dit is idd een eigen set van Kruk.
binnenwerk is gewoon het kruisstuk wat origineel in de as zit
En je monteerd er 1 op de bovenste buis van de as.
de prijs moet ie je zelf maar geven.
Mac Gyver en ik lopen al een week of wat te brainstormen over een verbeterde versie hiervan.
eentje die de eigenschappen van de Foksy (veel hoogteverstelling) en de rasterplaatjes
(mooi compact) combineerd ... hopelijk hebben we eerdaags een prototype as klaar !!
En ja,ook aan een zgn Red9 Design ophanging wordt gewerkt !! ... hehehehe ;)
@Bussie,jij mag -bijna- altijd voor je beurt praten hoor :D
Bussie komt zo
05-04-2005, 10:34
Eindelijk een antwoord :D
Ik heb nog wel een toevoeging aan het geheel, mail ik wel even, anders heb ik zo weer iemand in m'n nek. ;)
Gewoon hier, doe ik ook :biggrin:
Eindelijk een antwoord :D
Ja,sorry ... wilde eerst met Mc Gyver ff kijken hoe één en ander uit te voeren ...
en we gaan waarschijnlijk nog een stappie verder ... kompt ervan met al die type3's om je heen :biggrin:
Ik heb nog wel een toevoeging aan het geheel, mail ik wel even, anders heb ik zo weer iemand in m'n nek. ;)
Ja,hij lijkt weer aardig op dreef hé,die Zeeuw :p
Bussie komt zo
05-04-2005, 11:20
Ja,hij lijkt weer aardig op dreef hé,die Zeeuw :p
hehehehe :wink:
vwcrewcab
05-04-2005, 15:47
2 Kruk@b: maak jij ook van die kruisstukjes (die de torie assen op z'n plaats houden in vooras) die je los kan leveren???
Ben namelijk een beetje aan het prutsen geweest bij m'n eigen vooras :redface: :redface: :redface:
Voor de rest wil het ook wel lukken met m'n adjuster die ik zelf aan het maken ben!!!
vwmk2driver
05-04-2005, 16:05
zo ver ik kon zien heb ik maar 1 as.
kan dit kloppen??
en de velgen die er onder komen. zijn de standaard velgen alleen dan 5cm verbreed.
gr frank
zo ver ik kon zien heb ik maar 1 as.
:eek:
kan dit kloppen??
nee,een vooras bestaat altijd uit 2 torsiebuizen,en met de Foksy adjuster
maak je de bovenste draaibaar,waardoor de bus zakt en wat stugger wordt.
zijn de standaard velgen alleen dan 5cm verbreed.
standaard busvelgen zijn 5,5J breed en met 5cm (2J dus) kom je op 7,5J uit.
Als het hart van de velg niet verzet is (et veranderd dan),gaat dit best wel ver uitsteken :(
195/50 is wel erg laag ... kilometerteller gaat zo wel erg veel afwijken :(
Ik zou zelf voor een 175/60 of 185/60 gaan ... wat voor velgen ga je "steken" ??
umm, wat is erg laag? Als je de boel een beetje verlaagd dan kom je al snel verplicht in die maat terecht! Hieronder een foto van m'n bus met 195/50R15, maar dit wordt nog vervangen door een setje 185/60R14, wat vergelijkbaar is qua hoogte aan voorgenoemde maat. O ja, de bus of foto is zo'n 12 - 15cm verlaagd.
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8164&mode=fullsize
vwmk2driver
08-04-2005, 11:48
hee mensen.
we hebben besloten om het net as krukab te doen en jee wee.
alleen leek het ons makkelijker als je die dingen zo kan kopen.
of dat iemand voor ons zon verstel mechanisme kan maken.
zoals kruk ab het heeft is het wel erg prof.
ik hoor het wel gr frank
zoals kruk ab het heeft is het wel erg prof.
Je moet met vering (en zeker torsievering) geen risico's nemen,daarom doen wij het ook zo.
Rij nu zelf al ruim 6jaar met een Foksy adjuster op mijn vooras rond,nog steeds probleemloos.
De voorraad adjusters is nu op,en we zijn ook aan een iets ander type bezig.
Ik weet niet hoeveel haast je hebt,en of je het zelf gaat doen,maar we willen
weer voorassen op een soort ruilbasis systeem gaan maken.
vwmk2driver
08-04-2005, 13:40
hee.
wil er graag zo snel mogelijk aan beginnen heb namelijk er zin in snapje haha.
maar dat verstel ding van die vooras op die torsie staven te verzetten daar kan je hem toch mee verlagen?
dus mijn vraag was of iemand zon systeem te koop heeft en kan maken voor mij.
wou dan alles origineel houden aleen dan zon torsie staaf versteller er op zetten.
of zit ik nu verkeerd te denken dat het helemaal niet zo werkt
gr frank
Bussie komt zo
08-04-2005, 14:08
Kruk heeft er nog 1 liggen via mij, dus als je hem snel wilt moet je maar een brul geven. ben zaterdag in de buurt bij hem.
vwmk2driver
08-04-2005, 19:06
hee. ik heb zeker wel intresse.
maar het gaat dus om dat verstel mechanisme?
waarmee ik de bus kan verlagen. en zo ja wat kost zon dingetje.
kom zelf uit alkmaar ik weet niet of dat ver weg is bij jullie vandaan .
zo niet kunnen we hem wel op halen , kun je hem anders op sturen.
Bussie komt zo
09-04-2005, 09:48
hee. ik heb zeker wel intresse.
maar het gaat dus om dat verstel mechanisme?
waarmee ik de bus kan verlagen. en zo ja wat kost zon dingetje.
kom zelf uit alkmaar ik weet niet of dat ver weg is bij jullie vandaan .
zo niet kunnen we hem wel op halen , kun je hem anders op sturen.
Ik neem even contact op met Kruk@b, je hoort zo snel mogelijk iets.
vwmk2driver
09-04-2005, 10:00
hee.
oke bedankt man.
ik stuur je wel even een persoonlijk bericht met mijn mob nummer dan kan je even bellen als jemeer wet dat is makkelijker .
gr frank
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.