Log in

View Full Version : benzinepomp 16v

peerke112
20-12-2011, 15:09
pas reed ik met mijn golf 16v KR.
ineenkeer stotterde hij een keer, reed weer door en sloeg meteen af.
toen ik hem opnieuw wilde startte hoorde ik eigenlijk al meteen dat de benzinepomp niet draaide. Wel nog ff gestart maar dat heeft natuurlijk weinig zin.
thuis even het relais nagekeken maar ook deze is gewoon goed.
kan iemand mij vertellen of deze benzinepompen vaak kapot gaan?
en moet ik een specifieke pomp van een 16v hebben of kan der ook een ander pomp op die ik zo op de sloop kan halen?
want een nieuwe zal wel erg duur zijn ben ik bang :(

gooigolf
20-12-2011, 16:26
pas reed ik met mijn golf 16v KR.
ineenkeer stotterde hij een keer, reed weer door en sloeg meteen af.
toen ik hem opnieuw wilde startte hoorde ik eigenlijk al meteen dat de benzinepomp niet draaide. Wel nog ff gestart maar dat heeft natuurlijk weinig zin.
thuis even het relais nagekeken maar ook deze is gewoon goed.
kan iemand mij vertellen of deze benzinepompen vaak kapot gaan?
en moet ik een specifieke pomp van een 16v hebben of kan der ook een ander pomp op die ik zo op de sloop kan halen?
want een nieuwe zal wel erg duur zijn ben ik bang :(
HALLO ..

zekering niet stuk ..
pomp gaan vaker kapot ..nieuw ook vrij prijsig .
ik zou wel weer voor de 16v pomp gaan .. is wat dikker en geeft meer druk dan anderen ,heb eventuweel wel 1 voor je liggen .
maar wet niet hoe die verder is .. motor was al gedemonteerd..
mag je eventuweel wel proberen ..das losse pomp zonder behuising ..
maar daar zitten ook 2 types in geloof ik .
vrgr gooigolf

peerke112
20-12-2011, 17:38
HALLO ..

zekering niet stuk ..
pomp gaan vaker kapot ..nieuw ook vrij prijsig .
ik zou wel weer voor de 16v pomp gaan .. is wat dikker en geeft meer druk dan anderen ,heb eventuweel wel 1 voor je liggen .
maar wet niet hoe die verder is .. motor was al gedemonteerd..
mag je eventuweel wel proberen ..das losse pomp zonder behuising ..
maar daar zitten ook 2 types in geloof ik .
vrgr gooigolf

nee zekering is niet kapot, das het eerste wat ik heb nagekeken;)
ik zet hem van het weekend op de brug dan kan ik goed zien wat er aan de hand is. ik weet niet welk type pomp ik dan heb, maar de auto is van '86.

RamonR
20-12-2011, 21:58
Naar voor je!
Ik heb het ook wel eens gehad dat is gelukkig weer gefixt.
Maar 1 goeie tip!
Let goed op dat je de zelfde pomp er in doet want anders ga je dat echt merken met rijden. (ze zijn er voor 8v en 16v en dan van allebij 2 typpes dacht ik).

Gr, Ramon

J-9A-N
20-12-2011, 22:09
Het beste is om de pomp gewoon te demonteren en even het boschnummer op te schrijven wat er op staat.
En ze zijn er iig in 2 diameters.

gooigolf
21-12-2011, 07:56
hallo ..

kr is dikker dan een pl ..
heb mischien wel 1 liggen voor jou ,,,mag je wel proberen als werkt .
heb je spanning gemeten ..kabel gaat via je vlotterkamer onder achterbak na je pomp ..dan kun je dat uitsluiten ..
vrgr gooigolf

RamonR
21-12-2011, 19:31
hallo ..

kr is dikker dan een pl ..
heb mischien wel 1 liggen voor jou ,,,mag je wel proberen als werkt .
heb je spanning gemeten ..kabel gaat via je vlotterkamer onder achterbak na je pomp ..dan kun je dat uitsluiten ..
vrgr gooigolf

Ja komt ook omdat de pl de opvolger is van de kr, de kr had natuurlijk maar een simpel mechanische brandstof en lucht toevoer, dus slurpt ietsje meer dan de meer electronische pl variant

peerke112
25-12-2011, 15:02
Heb hem gister weer kunnen maken :D
ben begonnen met meten in mun koffer bij de opvoerpomp.
kwam erachter dat daar geen spanning op kwam dus dan kan de pomp natuurlijk niet gaan draaien;)
ben toen weer terug gaan kijken naar mijn zekeringkast. relais doorgemeten en dat was goed. daarna gemeten of er spanning op het relais kwam bij het inschakelen, en hier kwam ook spanning op. maar het relais kwam dus niet in. Het moest dus liggen aan de massa. Toen ik onder mijn motorkap aan het kijken was naar mijn massakabels zag ik ineenkeer een massakabel loshangen, deze was van de massa van de zekeringkast.
Deze heb ik weer aangesloten en nu loopt hij weer als een zonnetje :D
bedankt voor de hulp!