View Full Version : Oliedruk DX
Sinds 2 dagen knippert het olie lampje van de GTI, ik heb de olie en oliefilter al vervangen echter blijft het knipperen. (olie warm of koud, hoge of lage toeren niets helpt het blijft knipperen)
Met de zoek functie kwam ik tegen dat er een zoemer ook in het dashboard zit, maar die zoemt niet (of is kapot natuurlijk)?
Er zouden ook 2 oliedruk schakelaars op een DX zitten? 1 op het blok en 1 bovenop het oliefilter behuizing, vooraan op de oliefilter behuizing (tegen de rad.) zit de olie temp. meter?
(de 2 haynes manuals zijn besteld ondertussen, dan hoef ik niet zoveel meer te vragen hoop ik :redface: )
Allebei die contacten eens vervangen of kan ik die uitmeten? En waar kan ik die bestellen, op volkswarenhaus vind ik daar niet van terug.
Bedankt!
Ken
volkswein-rider
24-12-2011, 14:23
Ik had dit onlangs ook. de sensor op de zijkant van het blok lekte een beetje olie door. Deze sensor vervangen voor een nieuwe en het was bij mij weer in orde.
Zijn gewoon nog nieuw te kopen bij de vw-dealer. Kost ook niet de wereld.
Succes.
Ik had dit onlangs ook. de sensor op de zijkant van het blok lekte een beetje olie door. Deze sensor vervangen voor een nieuwe en het was bij mij weer in orde.
Zijn gewoon nog nieuw te kopen bij de vw-dealer. Kost ook niet de wereld.
Succes.
Ok bedankt, ik ga er maandag om :thumbup:
fijne kerstdagen nog!
Joris_MK1
24-12-2011, 23:53
is de dealer niet dicht dan, wegens diezelfde kerstdagen? :)
roodkapje
25-12-2011, 01:56
als boven genoemde geen resultaat geeft, is misschien een optie om de oliedruk op te laten meten !!
bij mij zat de oliezeef in het carter aardig verstopt, (koolresten) schoongemaakt en oliepomp vervangen, en het probleem was opgelost,
suc6
in NL zijn op 2de kerstdag veel winkels gesloten weet ik, in BE niet, of het moest de feestdag van zondag zijn die ze op maandag opnemen, we zien dat morgen wel
Indien nieuwe contacten niet helpen, zal er inderdaad mechanisch schorten, eerst het makkelijk daarna de moeilijke oplossingen
als mijn garagist terug uit vakantie is meet ik samen met hem de olidruk en compressie na ...
idd oliepomp vervangen...
Je kan op de sloop ze ook even van mk2 mk1 afdraaien en zo vervangen ws goedkoper dan bij de dealer ..
NASH
heeft iemand een idee van de oliedrukken?
bedankt :thumbup:
Ken, werkt de rest van het dashboard zoals het hoort (alle lampjes van knipperlichten, grootlicht, ...)
zit namelijk een draadje van massa aan kleppendeksel he, als dat over is of slecht contact maakt, dan kan het dashboard ook soms raar doen
Hey Wim, alles werkt normaal op het dashboard
Behalve; sinds enkele maanden stijgt de olietemperatuur met ongeveer 6-8°C wanneer ik de lichten aansteek, ik dach eerst aan een zwakke batterij, deze is vervangen door een nieuwe maar dat probleem blijft.
(gisteren dacht ik aan een spanningsregelaar van de alternator? maar bij draaiende motor meet ik 13.8V dacht ik)
Straks meten we de oliedruk na en zoek ik dat kabeltje eens op ;)
Bedankt!
Oliedruk bij stationair moet iets van 0,5 bar zijn. En bij 2000 toeren moet deze 2 bar zijn.
Olie moet rond de 90 graden.
oliedruk contact kapot
olie temp. 60°C -> stationair toerental 2Bar oliedruk, bij 3200tr/min 6Bar oliedruk
als't dat maar is :)
Bedankt voor de replys allemaal :thumbup:
das goed nieuws he!
vond het al raar, is een van de beste gti'kes die ik ooit heb horen draaien en voelen rijden :d
hela da's verkoperspraat :rolleyes:
;) :thumbup:
hela da's verkoperspraat :rolleyes:
;) :thumbup:
das waar :d
maar hij marcheert ook wel serieus goed he. mijne 5deurs nu heeft op de bank gestaan en draait 117pk, maar rijdt toch heel anders als de pirelli hoor, belang niet zo hevig
bij PPE? ik zou er ook eens langs willen gaan
Toen ik eens bij Emmanuel daar was had Stef een Q7 op de bank staan spijtig genoeg :rolleyes:
nee, ergens anders
maar ik ga hem wel eens bij ppe op de bank laten zetten ;)
ik heb iets te snel mijn conclusie getrokken; ook met het nieuwe contact blijft het lampje knipperen :mad:
probleem met bekabeling of tellerunit denk ik dan ...?
bekabeling lijkt me onmogelijk, is nooit geprutst geweest aan die kabelboom van die golf
misschien tellerbak dan misschien?
geen verwijt hé Wim ;)
kan er aan de tellerbak iets hersteld worden of is dat weggooien?
geen verwijt hé Wim ;)
kan er aan de tellerbak iets hersteld worden of is dat weggooien?
neenee, ik weet wel
maar kan je verzekeren dat het geen kabelboom is waar ze ooit de kniptang hebben ingezet
tellerbak kan men altijd herstellen he, maar dan moet je juist weten wat eraan is he
ergens ene op ebay scoren of zo en van 2 dan ene maken?
http://www.ebay.de/itm/Golf-1-Tacho-Gti-16V-VR6-Mfa-Tuning-/330665106426?pt=DE_Autoteile&hash=item4cfd2d1bfa
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.