PDA

View Full Version : (SPOED) Mk3 GTI Remmerij op een GT-TDI past dat?


kaantjee
27-12-2011, 17:52
Hey mede forummers,

Ik heb een Golf Mk2 met een Golf Mk3 GT-TDI (110PK AFN) Motor.
Ook de remmerij voor is van een Golf Mk3, incl. de naven etc..

Nou wil ik mijn remmen upgraden naar GTI met steek van 5x100, past dit zomaar? Kan ik gewoon de remmen, klauwen, naven en schijven overzetten van de GTI naar mijn TDI?

De Aandrijfas diameter moet 22mm zijn, zowel van de GTI als de TDI, maar de spiebanen en lengte, komen deze ook uit?

Met andere woorden: Als ik de complete voornaaf pak, past mijn aandrijfas gewoon in de naafgat?

Groeten,
en alvast harstikke bedankt, voordat ik er zelf achter ga komen.. :thumbup:
Kaantjee..

Fastboelm
09-01-2013, 17:48
Hey mede forummers,

Ik heb een Golf Mk2 met een Golf Mk3 GT-TDI (110PK AFN) Motor.
Ook de remmerij voor is van een Golf Mk3, incl. de naven etc..

Nou wil ik mijn remmen upgraden naar GTI met steek van 5x100, past dit zomaar? Kan ik gewoon de remmen, klauwen, naven en schijven overzetten van de GTI naar mijn TDI?

De Aandrijfas diameter moet 22mm zijn, zowel van de GTI als de TDI, maar de spiebanen en lengte, komen deze ook uit?

Met andere woorden: Als ik de complete voornaaf pak, past mijn aandrijfas gewoon in de naafgat?

Groeten,
en alvast harstikke bedankt, voordat ik er zelf achter ga komen.. :thumbup:
Kaantjee..


kort gezegt NEE past niet
Fusee's , splains van de buitenste homokineten is anders

neem VR6 eerste generatie klauwen + blokken( 280mm )
schijven van een golf 2 G60 280mmx22mm 4x100
past plug en play

Gijs
09-01-2013, 23:15
schijven van een golf 2 G60 280mmx22mm 4x100
past plug en play
Dan blijft ie bij 4x100 ;) Golf 3 GTI/VR6 schijven monteren dus :)

Fastboelm
10-01-2013, 17:26
Dan blijft ie bij 4x100 ;) Golf 3 GTI/VR6 schijven monteren dus :)

dan moet je de hele vooras aanpassen ( voor 5 x 100 )

draagarmen die zijn anders + de fuseekogels ook
fusee's incl naven
aandrijfassen ( van een GTI/VR6 passen dan gewoon )
schijven
klauwen + blokken
stabilisator

golf mkII 16v
10-01-2013, 21:57
Fussee van de latere 16v of de G60 gebruiken
Dan de wielnaaf van de golf 3 [5x100]daar in zetten met een nieuw lager
De buitenste homokineet ook over zetten
Remklauwen en rembloksteun

kaantjee
11-01-2013, 15:19
Ondertussen allang voorzien van Mk3 GT remmerij rondom.. :P

4x100 rondom met 9jx16 velgen en schijven achter.. ;)

indewarre
13-01-2013, 00:59
haha beetje laat idd jammer voor je het past nl. wel rijd met 288er op g3 normaal onderstel dus ook passend op g2. alleen plaatje aan fuseekogel iets opboren. :thumbup:

kaantjee
13-01-2013, 16:32
haha beetje laat idd jammer voor je het past nl. wel rijd met 288er op g3 normaal onderstel dus ook passend op g2. alleen plaatje aan fuseekogel iets opboren. :thumbup:
Hoefde niet, ik heb ook mk3 draagarmen er ondergehad toen en nu de complete subframe :tongue:

indewarre
19-01-2013, 23:13
plus onderstel? en 288!

kaantjee
08-02-2013, 01:50
plus onderstel? en 288!
Ietsjes groter staat nu in de planning.. :screwy:
http://www.imgur.com/5UnsUqa.jpeg
http://www.imgur.com/pKzu6Ek.jpeg
http://www.imgur.com/TnH1UMR.jpeg

Maar voorlopig eventjes op de Mk3 GT remmerijtjes door kachelen tot de auto gespoten is etc.. :D
http://www.imgur.com/3RG6cnl.jpeg

indewarre
08-02-2013, 09:06
wat zij dat voor klauwen?

kaantjee
08-02-2013, 14:53
wat zij dat voor klauwen?
Audi A8 3.7 V8, 2Pots & 4 blokken per klauw :thumbup:

indewarre
08-02-2013, 15:13
Hoe maak je die pas?

kaantjee
09-02-2013, 01:20
Hoe maak je die pas?
Met tie-wraps :cool:

kaantjee
09-02-2013, 01:21
lol, nee grapje..

Ben ik nog niet over uit, heb jij een advies oid misschien?

EelcoB
11-02-2013, 17:58
zal wel adapter op maat worden. en leidingen op maat etc..

kaantjee
12-02-2013, 23:03
zal wel adapter op maat worden. en leidingen op maat etc..

Vandaar mijn vraag om advies: Adapters op maat laten maken? Of kijken naar andere klauwen die wel plug&play zijn, maar wel per se 314mm.

Hoe veel kosten custom adapters en waar kan ik ze laten maken?l

En welke remmen zijn allemaal tussen 315~305mm? Die plug&play zijn op Mk3 naven.. Steek is altijd wel omboorbaar.

indewarre
13-02-2013, 12:35
je kunt naven/fusees nemen van 288'er vr6 syncro/gti tdi en hier met een adapter voor 312 schijven en klauwen van een audi s3. adapter is te bestellen op http://www.ebay.de/itm/Golf-Vr6-16V-Bremsen-Adapter-Bremse-S3-TT-1-8T-/221168775710?pt=DE_Autoteile&hash=item337eafb21e

kaantjee
13-02-2013, 13:50
je kunt naven/fusees nemen van 288'er vr6 syncro/gti tdi en hier met een adapter voor 312 schijven en klauwen van een audi s3. adapter is te bestellen op http://www.ebay.de/itm/Golf-Vr6-16V-Bremsen-Adapter-Bremse-S3-TT-1-8T-/221168775710?pt=DE_Autoteile&hash=item337eafb21e
Waarom de Naven/Fusees van een 288'er?

Voldoen de 256mm GT naven niet? Want ten eerste kom ik niet uit met de aandrijfas en ten tweede veranderd mijn steek, op beide gevallen zit ik niet te wachten eigenlijk.. :confused:

indewarre
13-02-2013, 14:50
je hebt toch aandrijfassen van de gti tdi? en de steek blijft 5*100 de s3 heeft dit ook (eerste types)

kaantjee
17-02-2013, 12:44
je hebt toch aandrijfassen van de gti tdi? en de steek blijft 5*100 de s3 heeft dit ook (eerste types)
Ik heb geen GTI TDI, maar een TDI mk2 met GT remmen/naven rondom, maar toen had ik maar iets van 180PK ofzo, plan is nu richting de 280 te gaan en dus heb wel serieuzere remmetjes nodig dan dit.. :D

indewarre
17-02-2013, 13:20
je hebt dus nu 4*100? hmmzzz denk als je groter wilt moet je sowiezo andere velgen hebben 288er klauwen passen net in 15 inch heb je nog een milimeter of 2 over ( heb ik ook met de wintervelgen). waarom dan geen naven van 288? deze zitten op de gti/tdi en vr6 syncro dan kun je naar 312 en dan 16 inch 5*100

kaantjee
18-02-2013, 16:31
je hebt dus nu 4*100? hmmzzz denk als je groter wilt moet je sowiezo andere velgen hebben 288er klauwen passen net in 15 inch heb je nog een milimeter of 2 over ( heb ik ook met de wintervelgen). waarom dan geen naven van 288? deze zitten op de gti/tdi en vr6 syncro dan kun je naar 312 en dan 16 inch 5*100
Nee, ik wil per se 4*100 behouden, voorlopig igg.

Dus naven van 288 gaat 'm niet worden jammer genoeg. Dat is 5*100.

More advice? De A8 remmen gaan dan maar de bingo in, ik wil iets wat een stuk meer en eerder plug & play zijn.. :thumbup:

indewarre
18-02-2013, 17:30
hiermee kun je naar porsche klauwen en 280er schijven 4x100
http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-Corrado-Passat-G60-Porsche-Bremsanlage-Bremssattel-Adapter-Bremse-/221174843541?pt=DE_Autoteile&hash=item337f0c4895

kaantjee
20-02-2013, 00:07
hiermee kun je naar porsche klauwen en 280er schijven 4x100
http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-Corrado-Passat-G60-Porsche-Bremsanlage-Bremssattel-Adapter-Bremse-/221174843541?pt=DE_Autoteile&hash=item337f0c4895
Is net te klein, ik wil toch echt een schijf wat 315~305mm in diameter is.
Dat het niet de steek heeft, kan nog omgeboord worden, mij gaat het er om dat ik een klauw vind wat ik er bwv op kan schroeven of dmv adapters

kaantjee
01-03-2013, 01:42
Okee, ik heb nu Seat Leon Cupra remmerij gevonden op Marktplaats waar ik interesse in heb en contact met de verkoper:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/seat-onderdelen/m649723908-seat-leon-cupra-remmen-upgrade-312mm-schijven.html

Passen deze zonder al te veel problemen op mijn Mk3 GT Fusees? En dan bedoel ik mee dat de schijf niet te diep komt zoals de A8 schijven waardoor hij tegen de bevestiging v.d. klauw komt? En komen de bevestigingen v.d. klauw overeen met de bevestigingen op de fusee?

Dat de steek 5x100 is op de vooras is niet zo'n groot probleem, dat is omboorbaar, maar hoe zit het met de achterschijven?

Kan ik de achterschijven ook laten omboren of moet ik andere schijven nemen? En de achterrem klauwen; passen deze gewoon 1 op 1 op de originele bevestiging punten? De aansluitingen doet me minder, er komen sowieso nieuwe leidingen onder.

Thanks!

indewarre
01-03-2013, 09:11
volgens mij dit is het zelfde verhaal als ik je eerst al verteld had. met die adapters en naar s3 klauwen. volgens mij past dit niet op je fusee's, alleen met 288er fusee's

heb je nog gevraagd waar de klauwen orgineel afkomen?

Spierings
01-03-2013, 19:21
Okee, ik heb nu Seat Leon Cupra remmerij gevonden op Marktplaats waar ik interesse in heb en contact met de verkoper:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/seat-onderdelen/m649723908-seat-leon-cupra-remmen-upgrade-312mm-schijven.html

Passen deze zonder al te veel problemen op mijn Mk3 GT Fusees? En dan bedoel ik mee dat de schijf niet te diep komt zoals de A8 schijven waardoor hij tegen de bevestiging v.d. klauw komt? En komen de bevestigingen v.d. klauw overeen met de bevestigingen op de fusee?

Dat de steek 5x100 is op de vooras is niet zo'n groot probleem, dat is omboorbaar, maar hoe zit het met de achterschijven?

Kan ik de achterschijven ook laten omboren of moet ik andere schijven nemen? En de achterrem klauwen; passen deze gewoon 1 op 1 op de originele bevestiging punten? De aansluitingen doet me minder, er komen sowieso nieuwe leidingen onder.

Thanks!
Fusees van een leon zijn heel anders dan een golf 3,

Achterschijven kun je omboren, de vraag is --> hoe wil je ze monteren ;)
Bij een golf 3 zitten de wiellagers in de remschijven en een golf 4 heeft een losse naaf welke niet op je golf 3 past.
Hier is het dus ook makkelijk om gewoon schijven/remmen van een golf 3 te pakken.

indewarre
01-03-2013, 19:50
klauwen en schijven passen wel op 288er van een golf 3 met een adapterplaatje zie eerder in toppic ik heb ook al eens ergens een duitse anleitung gelezen naar ombouw van golf 4 remmen achter

kaantjee
01-03-2013, 19:52
Fusees van een leon zijn heel anders dan een golf 3,

Achterschijven kun je omboren, de vraag is --> hoe wil je ze monteren ;)
Bij een golf 3 zitten de wiellagers in de remschijven en een golf 4 heeft een losse naaf welke niet op je golf 3 past.
Hier is het dus ook makkelijk om gewoon schijven/remmen van een golf 3 te pakken.
Schijven/remmen van een Mk3 zijn te klein, dat heb ik al een paar keer vermeld.. :rolleyes:

Ik ga zometeen met pak 'm beet 300PK rondrijden en ongeveer het dubbele aan koppel, dit zijn pure speculaties, voor het zelfde is het maar 250PK, maar dannog 500nm koppel @ 1000kg. Ik wil het liefst zo groot mogelijke remmen op mijn auto met behoud van 4x100 en en MAX 315mm schijven.

Schijven zijn omboorbaar, op de achterschijven na, maar voor alles is er wel een oplossing. Eventueel van een Seat Ibiza Cupra? :)

kaantjee
01-03-2013, 19:56
klauwen en schijven passen wel op 288er van een golf 3 met een adapterplaatje zie eerder in toppic ik heb ook al eens ergens een duitse anleitung gelezen naar ombouw van golf 4 remmen achter
Kun je dit meer toelichten? En hoe zit het met de naven dan? Ik kan namelijk geen TDI assen door GTI fusees stoppen ivm. de naven. Dit heb ik namelijk al eens een keer geprobeerd.. :mad:
http://i227.photobucket.com/albums/dd15/Kaantjee/Volkswagen%20Golf%202%20TDI/Foto1123.jpg
http://i227.photobucket.com/albums/dd15/Kaantjee/Volkswagen%20Golf%202%20TDI/Foto1122.jpg

Spierings
01-03-2013, 20:26
Schijven/remmen van een Mk3 zijn te klein, dat heb ik al een paar keer vermeld.. :rolleyes:

:screwy: Heb alleen gezegd dat de fusees totaal anders zijn voor de voorzijde.
Remmen van zo'n leon cupra zijn bovendien ook niks bijzonders.
Voor is het belangrijkste.
Als je grote 4x100 schijven wilt hebben moetje opzoek naar cupra R remmen, deze zijn 305 en passen meen ik zo. Maken gebruik van 4 pots brembo.
Collega van mij had deze op zijn ibiza tdi met stalen remleidingen en kon deze perfect gedoseert remmen (tot blokkeren als hij wou)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m650633662-brembo-big-brake-kit-golf-2-g60-corrado-etc.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr


Achter zijn er niet zoveel opties voor plug en play.
Denk dat een setje sport schijven en blokken achter ruim voldoende is.
Achter wil je je wagen zeker niet over beremmen.
Kijk naar de wagen van dutchbuild, heeft achter ook nog gewoon ongeventileerde remmen en heeft nog veel meer vermogen dan de 300pk die jij in gedachten hebt.

En als je toch geventileerde remmen achter wilt en omboren naar 4x100, maar zit ook weer het nadeel aan dat de spoorbreedte iets oploopt.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66788&page=1&pp=20


remschijven van een ibiza cupra zijn ook ongeventileerd 232mm

indewarre
02-03-2013, 00:07
[QUOTE=kaantjee]Kun je dit meer toelichten? En hoe zit het met de naven dan? Ik kan namelijk geen TDI assen door GTI fusees stoppen ivm. de naven. Dit heb ik namelijk al eens een keer geprobeerd.. :mad:

Oke bestel ff op ebay.de voor 18 euro per kant ff een nieuwe homokineet van een vr6 die schuif je zo op de assen.

wat een gezeik als het niks mag kosten haal je ook geen 300 pk of 600n wat je graag wilt.

en een paar andere velgen zijn dan ook de kosten niet meer.

oke geloof je me niet kom maar ff langs trek ik ff de klauwen van een s3 en plak ik die ff op men golf.............................................................. met 288er schijven, dan kun je zien dat er een klein plaatje tussen moet en het past. (zie adapter ebay)

ik zal morgen nog ff dat topic opzoeken van die remmen achter hier op het forum.

oja ik bedenk mij net dat de volvo t5 (240 pk +-1500 kg), (men pa heb zon ding) dezelfde remmen heeft als een 2.9 syncro. Die volvo doet ( volgens tv reclame in het verleden 0/100 7 seconden 100/0 5 sec).

je hangt vast in de gordel geloof me maar.
ik zou jou was zou ik met deze remmerij maar goed in je spiegel kijken, ik heb vaker mensen die zich verremmen achter mij, gisteren nog een mk3 gti 8v achter mij die bijna in de kofferbak zat. en die hebben 280er.

size doesn't always matter.

zie verder maar wat je ermee doet.

Mtdi
02-03-2013, 00:12
Is dit wat voor je?

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=111469

jettaracing
02-03-2013, 09:02
Nu heb ik ook een vraagje wat betreft de remmerij van een Mk3 gti :thumbup: .

Ik heb zelf een Golf Mk3 variant 110 pk tdi , en nu heb ik de vraag of er remmerij van een Mk3 gti 16v op gaat passen aan de voorzijde . Dan zou het gaan of de klauwen van deze mk3 Gti zo op mijn eigen naven passen , de schijven kan ik wel omboren naart 4x100 eventueel .

indewarre
02-03-2013, 09:46
is eigenlijk het zelfde verhaal je bent ook de fusee's nodig. De vento 2 liter heeft volgens mij ook 4x100 met 280er remmerij. dan zou je die kunnen nemen incl fusee's.

Fastboelm
02-03-2013, 20:10
Nu heb ik ook een vraagje wat betreft de remmerij van een Mk3 gti :thumbup: .

Ik heb zelf een Golf Mk3 variant 110 pk tdi , en nu heb ik de vraag of er remmerij van een Mk3 gti 16v op gaat passen aan de voorzijde . Dan zou het gaan of de klauwen van deze mk3 Gti zo op mijn eigen naven passen , de schijven kan ik wel omboren naart 4x100 eventueel .


Remklauwen van een Golf 3 VR6 (1e type de 280 remmen )
2 remslangen van een Golf 3 VR6
set remschijven van een Golf 2 G60

dit is plug en play , en remt goed !

MK2-VRT
02-03-2013, 22:21
Ben wel benieuwt naar je setup als je het dubbele aan vermogen / koppel wilt hebben..:)

kaantjee
03-03-2013, 16:30
Is dit wat voor je?

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=111469
Is pak 'm beet 300 euro boven mijn budget :P

kaantjee
03-03-2013, 16:38
[QUOTE=kaantjee]Kun je dit meer toelichten? En hoe zit het met de naven dan? Ik kan namelijk geen TDI assen door GTI fusees stoppen ivm. de naven. Dit heb ik namelijk al eens een keer geprobeerd.. :mad:

Oke bestel ff op ebay.de voor 18 euro per kant ff een nieuwe homokineet van een vr6 die schuif je zo op de assen.

wat een gezeik als het niks mag kosten haal je ook geen 300 pk of 600n wat je graag wilt.

en een paar andere velgen zijn dan ook de kosten niet meer.

oke geloof je me niet kom maar ff langs trek ik ff de klauwen van een s3 en plak ik die ff op men golf.............................................................. met 288er schijven, dan kun je zien dat er een klein plaatje tussen moet en het past. (zie adapter ebay)

ik zal morgen nog ff dat topic opzoeken van die remmen achter hier op het forum.

oja ik bedenk mij net dat de volvo t5 (240 pk +-1500 kg), (men pa heb zon ding) dezelfde remmen heeft als een 2.9 syncro. Die volvo doet ( volgens tv reclame in het verleden 0/100 7 seconden 100/0 5 sec).

je hangt vast in de gordel geloof me maar.
ik zou jou was zou ik met deze remmerij maar goed in je spiegel kijken, ik heb vaker mensen die zich verremmen achter mij, gisteren nog een mk3 gti 8v achter mij die bijna in de kofferbak zat. en die hebben 280er.

size doesn't always matter.

zie verder maar wat je ermee doet.
Sky is not the limit bij mij, ik heb ondertussen zoveel uitgegeven voor de restauratie van mijn Mk2 dat ik nu nog maar een klein budget over heb voor de remmerij.
Ik wil daarom ook niet alweer mijn velgen aanpassen vanwege andere remmen..
Ik heb max 350 a 400 te spenderen aan remmerij voor en achter. Ik kan het eventueel wel oprekken, maar dan moet het spuiten wachten v.d. auto en dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten.

kaantjee
03-03-2013, 16:41
Ben wel benieuwt naar je setup als je het dubbele aan vermogen / koppel wilt hebben..:)
Ja speculaties, +/- ongeveer het dubbele ;)
Het setup wil ik niet openbaar gooien, maar kan je wel melden dat er een turbo op zit van een Q7 en dat de uiteindelijke vermogen tussen de 250 en de 280PK moet uitkomen :rolleyes: :)

kaantjee
03-03-2013, 16:49
Het gekke is dat ik de klauwen v.d. GTI v.d. vorige pagina wel op mijn fusees kon monteren? Wilt dat zeggen dat ik 288er fusees heb dan ofzo?
(was een 8v GTI-Edition)

Fastboelm
03-03-2013, 20:10
Ja speculaties, +/- ongeveer het dubbele ;)
Het setup wil ik niet openbaar gooien, maar kan je wel melden dat er een turbo op zit van een Q7 en dat de uiteindelijke vermogen tussen de 250 en de 280PK moet uitkomen :rolleyes: :)

Q7 gebruikt GTB1756v of GTB2056v

met de 2056 is 250pk wel de max wat de turbo kan doen .
en dan is veel nog van de rest afhankelijk , van hoe de motor gebouw is .
en je moet al bij een goede chipper zijn voor dat vermogen

en waarom de setup niet openbaar .
bij de TDI kenner is het meeste wat er mogelijk is en wat evt. goed werkt
wel bekend ,
goed opgebouwd blok , en de chipper maakt het verschil .

Domi
03-03-2013, 22:01
Met dat vermogen en koppel heb ik liever goede remmen dan een mooi lakwerkje op de buitenkant ;)

kaantjee
04-03-2013, 23:34
Q7 gebruikt GTB1756v of GTB2056v

met de 2056 is 250pk wel de max wat de turbo kan doen .
en dan is veel nog van de rest afhankelijk , van hoe de motor gebouw is .
en je moet al bij een goede chipper zijn voor dat vermogen

en waarom de setup niet openbaar .
bij de TDI kenner is het meeste wat er mogelijk is en wat evt. goed werkt
wel bekend ,
goed opgebouwd blok , en de chipper maakt het verschil .
GTB2260VK :thumbup:
Mijn excuses, ik wou voor de GTB2056vk gaan, maar bleek idd iets te klein te zijn, vandaar dat ik bij de Q7 bleef hangen :D

kaantjee
04-03-2013, 23:36
Met dat vermogen en koppel heb ik liever goede remmen dan een mooi lakwerkje op de buitenkant ;)
Vandaar dat mijn spuitwerk maar 700 euro gaat kosten.. :thumbup:
Maar de grootte v.d. schijven hebben ook een deel mee te maken met looks. Ik heb mijn hele velg het liefst gevuld namelijk :thumbup:

Domi
05-03-2013, 21:28
Beetje knappe remmerij ben je al meer dan €700 kwijt aan alleen voorzijde.

Fastboelm
05-03-2013, 21:54
GTB2260VK :thumbup:
Mijn excuses, ik wou voor de GTB2056vk gaan, maar bleek idd iets te klein te zijn, vandaar dat ik bij de Q7 bleef hangen :D

GTB2260vk is nice :D

moet je hem nog wel (laten) ombouwen van electrisch naar vacuum
aansturing voor de VNT regeling .

kaantjee
06-03-2013, 16:28
Beetje knappe remmerij ben je al meer dan €700 kwijt aan alleen voorzijde.
Dat komt nog wel :thumbup: