View Full Version : wielstand mk1 golf l +r voor verschil?
vento tdi
29-12-2011, 11:37
Bij mijn mk1 staan het linker en rechter voorwiel niet gelijk in de wielkast?????
Meende dit bij mijn ex cabrio mk1 ook te hebben en die kwam rechtstreeks van familie die em nieuw gekocht hebben?!?!?!?!
Wel al vaker gehoord maar zou het graag op willen lossen>
oettinger_18
29-12-2011, 11:46
Laten uitlijnen en dan is het goed:)
vento tdi
29-12-2011, 11:48
nee hoor weet nog wel iets.....
Wiel staat aan de ene kant verder naar voren dan andere kant...
Moet je eigenlijk een vast punt nemen, en dan vanaf een paar punten meten of alles nog recht is. Zoals draagarm enzo.
vento tdi
29-12-2011, 12:00
zou jij bij jouw mk1 een keer willen/kunnen meten voor mij dan heb ik een keer vergelijkingsmateriaal.....
Is by myn 1 ook, meerdre keren laten uitlynen en blyf t probleem houden.
Stak by t ene wiel 2,5 cm uit en aan de andere kant 3cm...
Heb nu wel wielen die binnen de kas vallen en dan vant t niet zo op ;)
Het rechterwiel staat iets verder naar buiten. ;)
vento tdi
29-12-2011, 12:20
ja en iets verder naar voren?
Maar rijd nu op 15 g60 staal en plat maar het stoort me enorm.....
ding heeft pas 60000 km gelopen en komt ook van eerste eigenaar die ik persoonlijk ken grrrr................
ja en iets verder naar voren?.
Dat is mij nog niet eerder opgevallen.
vento tdi
29-12-2011, 12:38
denk eerst maar andere draagarmen proberen.....
De achterste pen aan de draagarm van een golf 1 wil wel krom trouwens (in het verleden in de autocross veel meegemaakt)
Dit heeft veel invloed op de wielstand.
vento tdi
29-12-2011, 12:47
bedankt voor de info jan ga ff 2 draagarmpjes regelen en kijken hoe of wat.I'll keep you posted
vento tdi
29-12-2011, 12:57
slotje svp
Zou m ff open laten, ben wel benieuwd of je t goed krygt nl ;)
vento tdi
29-12-2011, 13:07
dan komt er een nieuw topic, voordat hij aangepakt word moet er eerst een passat klaar zijn voor worthersee..............
vento tdi
29-12-2011, 13:08
maarre hetzelfde probleem dus?
Rooney GTI 83
29-12-2011, 19:13
misschien schade gehad???
vento tdi
29-12-2011, 19:15
nope aantoonbaar van niet
Jelle-Mk1G60
29-12-2011, 19:16
hetzelfde hier, recht steekt een goeie halve centimeter verder uit en geen schade en alles is praktisch nieuw wat erop zit...
vento tdi
29-12-2011, 19:39
ook draagarmen?
Ik weet zeker een tiental Mk1 cabrio's die dit ook hebben. Was mij ook al opgevallen en ben er op gaan letten.
vento tdi
29-12-2011, 19:44
Ja was ik er maar nooit op gaan letten......
Op een Golfcabrio.com meeting komen zeker altijd een stuk of 30 of meer mk1jes. Dan is het makkelijk vergelijken.
vento tdi
29-12-2011, 19:49
geloof me jeff lang genoeg cabrio gereden en vaak genoeg met je gesproken bij jeroen.....
geloof me jeff lang genoeg cabrio gereden en vaak genoeg met je gesproken bij jeroen.....
En weet je dat ik geen idee heb wie jij bent. :confused:
Onze cabrio heeft het "probleem" ook.
vento tdi
29-12-2011, 20:08
dacht ik al.........................
naar mijn weten is dat bijna altijd zo.
ook met de achteras, die staat er ook bijna nooit op de mm naukeurig onder. waarom dat is weet ik ook niet maar bij alle golfjes die ik gehad heb zat er altijd wel iets verschil in
hmmm grappig ik heb dit probleem +/- 22 jaar geleden ook ondekt met mijn golf gti mk1,
en ik had ook alles goed nagemeten en kon het ook niet vinden waar het probleem in zat ,ik ging er van uit dat hij misschien schade had gehad.
Rétrokroezer
19-03-2012, 21:12
naar mijn weten is dat bijna altijd zo.
ook met de achteras, die staat er ook bijna nooit op de mm naukeurig onder. waarom dat is weet ik ook niet maar bij alle golfjes die ik gehad heb zat er altijd wel iets verschil in
Kan er eigenlijk iets geregeld worden bij een golf 1 om dit probleem op te lossen? M'n ene achter velg komt ook iets breder dan de andere. Astappen gewisseld van kant (dacht dat hier mss eventueel wat slag op zat), blijft hetzelfde...
ik ken t, bij mij is t t zelfde.
passatje2
20-03-2012, 07:29
je kunt de achteras een beetje verstellen bij de 2 grote bouten in de chassibalk li en re maar ja dat heb je em ook weer niet altijd goed uitgelijnt iig,heb t probleem vroeger bij mijn scirocco's ook gehad en ook veel aan liggen te knutselen,mischien ook met tank te maken,qua gewicht aan een kant
Ik heb het voor nu ook. Heb de draagarm los gehad en het wiel staat met een te positief camber (dat is wel op te lossen met uitlijnen denk ik) nu. Maar ook verder naar buiten als aan de andere kant. Zal de achterste pen van de triangel nog eens checken...
Christiaan
20-03-2012, 11:36
Ik weet zeker een tiental Mk1 cabrio's die dit ook hebben. Was mij ook al opgevallen en ben er op gaan letten.
Ben wel benieuwd of er ook exemplaren zijn die er geen last van hebben? De mijne heeft 't ook...
Rétrokroezer
20-03-2012, 20:06
je kunt de achteras een beetje verstellen bij de 2 grote bouten in de chassibalk li en re maar ja dat heb je em ook weer niet altijd goed uitgelijnt iig,heb t probleem vroeger bij mijn scirocco's ook gehad en ook veel aan liggen te knutselen,mischien ook met tank te maken,qua gewicht aan een kant
Interessant! Ik laat hem best eerst even volledig uitlijnen. Dan weet ik teminste al of de wielen nu voor & achter correct staan, das het belangrijkste. Tis niet de bedoeling dat het er goed uitziet & slecht rijdt. Natuurlijk wel wat minder voor het oog... zeker met brede velgen :rolleyes: .
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.