View Full Version : carter
hoe zit dat eigenlijk me de carterpannen van onze golfjes... heb een 1800 blok dus laag carter
ik wil hem verder superlaag leggen dalijk me de (inmiddels bestelde) schroefset, maar zijn er misschien dan ook minder lage carters te koop?
Golfzilla
04-04-2005, 08:15
er zijn wel plattere/hogere carters tekoop van "tune" ;) bedrijven/merken volgens mij, heb hier wellus iets over gelezen. hoe en wat weet ik zo niet
of gewoon een 1300 erin leggen :D heb je sowieso een hoog carter, nergens last van ;)
nja 1300 erin leggen is out of the question... mijn 1800tje loopt super en zit er ook pas net in :P
ja ik heb er ook eens iets over gehoord maar kan nu niks meer vinden...
snellesjaak
04-04-2005, 09:48
Ik ben zelf ook op zoek naar een "plattere" carterpan. Heb ooit weleens iets gelezen over een carterpan van oettinger, maar of deze ook platter is weet ik niet.
Jurgen Santana
04-04-2005, 12:00
Zal je denk ik ook iets aan je oliepomp aanzuigbuis moet wijzigen. Let daar even op!
Je hebt wel van Oettinger een alu carter met MEER inhoud, maar lijkt me dan juist dat die iets groter is..
OakgreenVR6
05-04-2005, 15:17
Die zal dan waarschijnlijk ook schotten hebben onderin het carter en naar ik meen heeft die ook koelvinnen aan de onderkant zitten om e.e.a. wat beter te koelen.
Het beste is om een dry-sump systeem te installeren, bij flink verlagen ideaal ! :)
Euhm :redface:
Ik als Techische NONO zal nu misschien
wel wat doms zeggen, aangezien er anders
al wel over gepraat zou worden, maar
past die van een Golf 2 niet? :redface:
Ach... Heb ik er ook verstand van :tongue:
Heb er wel eens mensen over gehoord
dat ze om die redenen een carterpan van
een Golf 2 onder de Einser pleuren...
Dacht zeg t ff :D
MauSeR35
05-04-2005, 19:07
Die zal dan waarschijnlijk ook schotten hebben onderin het carter en naar ik meen heeft die ook koelvinnen aan de onderkant zitten om e.e.a. wat beter te koelen.
Het beste is om een dry-sump systeem te installeren, bij flink verlagen ideaal ! :)
tja is dan ook gelijk weer een project op zich of kun je die meuk ook kant en klaar kopen voor normale vwtjes?
OakgreenVR6
05-04-2005, 19:52
Ik heb het nog nooit eerder gezien op een 'normaal' vw'tje
ideaal ! :)
Ja precies die bedoelde ik..
Als je er echt vanaf wilt zijn, neem je een drysump systeem. Kan je oliepomp er af en krijg je een super platte carterpan. Wel prijzig overgens.
OakgreenVR6
05-04-2005, 21:34
Weet jij waar ze te krijgen zijn dan voor onze simpele vw'tjes ;) ?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.