fredje-cupra
03-01-2012, 21:41
Een goede dag. na een seat ibiza cupra, een polo 86c (geen onbekende voor sommige namelijk laag ding met oranje verbreed staal en oranje rolkooi) is het eindelijk tijd voor luchtgekoeld.
Heb namelijk een kever 1200 uit 1973 gekocht.
Natuurlijk moeten er een aantal dingen aan gebeuren zoals:
-een heel eind omlaag.
-leuk uitlaatje.
-en leuke wielen.
Nu zitten er al 15'' mangels onder met 195/60/15 rubber. (kan natuurlijk platter en smaller.)
Maar nu heb ik al flink gezocht op verschillende sites maar zit nog met een paar vragen.
Namelijk.- is een 1300/1600 spagetti uitlaat makkelijk aan te passen voor een 1200 en zo ja hoe?
- wat moet ik allemaal hebben om een verlaagde en versmalde vooras te monteren, en wat zullen ongeveer de kosten zijn en waar kun je deze het beste kopen?
en heb al gelezen dat achter verlagen mogelijk is door de torsie as te verdraaien, nu was ik van plan deze 2 tanden te verdraaien.
Het is mogelijk door de binnenste tanden te verdraaien of door de buitenste. Maar waarmee gaat hij het laagste en wat is het beste?
(eventueel voorbeeld foto's a.u.b. :tongue: )
En hoe laag kan ik met een versmalde verlaagde as? of zou ook nog verlaagde spindels moeten monteren?
Ik moet ook nog de koppeling vervangen. maar zitten hier ook nog veel verschillen in bij een 1200?
Alsvast hartelijk bedankt.
Groeten freddy en sloom kevertje. :thumbup:
Heb namelijk een kever 1200 uit 1973 gekocht.
Natuurlijk moeten er een aantal dingen aan gebeuren zoals:
-een heel eind omlaag.
-leuk uitlaatje.
-en leuke wielen.
Nu zitten er al 15'' mangels onder met 195/60/15 rubber. (kan natuurlijk platter en smaller.)
Maar nu heb ik al flink gezocht op verschillende sites maar zit nog met een paar vragen.
Namelijk.- is een 1300/1600 spagetti uitlaat makkelijk aan te passen voor een 1200 en zo ja hoe?
- wat moet ik allemaal hebben om een verlaagde en versmalde vooras te monteren, en wat zullen ongeveer de kosten zijn en waar kun je deze het beste kopen?
en heb al gelezen dat achter verlagen mogelijk is door de torsie as te verdraaien, nu was ik van plan deze 2 tanden te verdraaien.
Het is mogelijk door de binnenste tanden te verdraaien of door de buitenste. Maar waarmee gaat hij het laagste en wat is het beste?
(eventueel voorbeeld foto's a.u.b. :tongue: )
En hoe laag kan ik met een versmalde verlaagde as? of zou ook nog verlaagde spindels moeten monteren?
Ik moet ook nog de koppeling vervangen. maar zitten hier ook nog veel verschillen in bij een 1200?
Alsvast hartelijk bedankt.
Groeten freddy en sloom kevertje. :thumbup: