PDA

View Full Version : Motor houdt in.

abeltje57
07-01-2012, 11:30
Hallo,

Ik heb een Golf 2 benzine (1992) 1.3 multipoint injectie. Deze heeft de afgelopen maanden weinig gereden. Sinds een tijdje merk ik dat als de motor een tijdje gedraaid heeft hij met vrij regelmatige tussenpozen inhoudt. Dit gebeurt bij elke snelheid. Soms bij het wachten voor een stoplicht slaat hij bijna af. Als ik dan weer voorzichtig gas geef stottert hij iets en dan is het weer ok voor zolang het duurt.
Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Vast bedankt voor jullie moeite.

pilsie
07-01-2012, 11:42
begin gewoon met het vervangen van de normale dingen luchtfilter benzinefilter rotor verdeelkap bougies bougiekabels. hij zal daar al een stuk beter van gaan rijden.

Nigel
07-01-2012, 11:43
Hallo,

Ik heb een Golf 2 benzine (1992) 1.3 multipoint injectie. Deze heeft de afgelopen maanden weinig gereden. Sinds een tijdje merk ik dat als de motor een tijdje gedraaid heeft hij met vrij regelmatige tussenpozen inhoudt. Dit gebeurt bij elke snelheid. Soms bij het wachten voor een stoplicht slaat hij bijna af. Als ik dan weer voorzichtig gas geef stottert hij iets en dan is het weer ok voor zolang het duurt.
Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Vast bedankt voor jullie moeite.
heb net hetzelfde probleem bij men jetta...
is het ook zo dat hij het meer doet bij koud weer?
die van mij doet het meestal smorgens bij koude temperaturen: start goed, 1ste km gaat goed en dan lijkt hij stil te vallen als ik men gas los, als ik terug gas geef stottert hij even en dan loopt ie terug als voordien...

abeltje57
07-01-2012, 11:52
Ja, het begon wel sinds de herfst maar als de motor koud is heb ik nergens last van....

abeltje57
07-01-2012, 11:53
begin gewoon met het vervangen van de normale dingen luchtfilter benzinefilter rotor verdeelkap bougies bougiekabels. hij zal daar al een stuk beter van gaan rijden.

Waar kan ik het benzinefilter vinden?

tim_j
09-01-2012, 15:51
rechtsachter, voor het achterwiel aan de bodem.

abeltje57
18-01-2012, 23:21
Vandaag APK laten keuren, behalve een stofhoes die vervangen moet worden was het CO dus te hoog, het mengsel was te rijk zei de monteur. Hij heeft een tijdje geprobeerd het bij te stellen maar zonder succes. Volgens hem is waarschijnlijk de koude start sensor (die blauwe) stuk.
Heeft iemand gegevens van die sensor zodat ik hem kan doormeten?