PDA

View Full Version : Vraagje mbt Conti's


LuNaTiK
05-04-2005, 08:49
Heren... Ik heb een setje Conti SportContact onder de Jetta liggen en het lijkt alsof bij de linker banden het profiel de verkeerde kant op draait... Toch staat het "OUTSIDE" embleem aan de goede kant... Klopt dit?

http://www.vwforum.nl/photopost/data/500/2467PHTO0016.jpg

LuNaTiK
05-04-2005, 09:45
Niemand? Iedereen rijdt toch op conti'z? :P

Split52
05-04-2005, 09:48
Ben geen bandenkennert, maar er zijn toch banden met een rijrichting, ivm het profiel? Als je namelijk links op rechts zou zetten draaien die dingen de andere kant uit...

SplitBien
05-04-2005, 09:49
Een pijl geeft dat meestal toch aan??

LuNaTiK
05-04-2005, 09:50
Jah en dat is juist het probleem... volgens de band zit ie er goed om, maar het profiel LIJKT de verkeerde kant op te draaien aan de linkerkant...

Melvin
05-04-2005, 11:12
oke er staat outside op, dat heb je iig al goed zitten dan... maar staat er geen pijl op?

Golfzilla
05-04-2005, 13:37
ik meen dat bij conti's het woord "outside" in de pijl staat gedrukt

..../ ------------------------------
../...................OUTSIDE.............|
..\ ...........................................|
....\ ------------------------------

zoiets dus :D:D

*edit*: de puntjes is ipv de spaties die worden weggehaald

LuNaTiK
05-04-2005, 13:37
Nee, bij jullie wel? en dan bedoel ik de Conti coureurs!

Golfzilla
05-04-2005, 13:38
hmmz het forum haalt mijn spaties weg in de stekst Tssssssssssssss :mad:

SplitBien
05-04-2005, 13:44
ik meen dat bij conti's het woord "outside" in de pijl staat gedrukt

..../ ------------------------------
../...................OUTSIDE.............|
..\ ...........................................|
....\ ------------------------------

zoiets dus :D:D

*edit*: de puntjes is ipv de spaties die worden weggehaald

JUISTUM! Je hebt helemaal gelijk!

Golfzilla
05-04-2005, 13:44
okeej ik ben ff naar buiten gelopen en ff naar mijn contis gekeken want nu wil ik ook weten ook, maar ze zitten bij mij hetzelfde als bij jou, dus de profielen links en rechts staan hetzelfde, terwijl je dit niet zou verwachten. de richting van het profiel van linker banden hebben dus dezelfde richting als op jou foto hier helemaal bovenaan, wel vaag

outside staat btw niet in een pijl maar in zo'n ding:

..../------------------------/
../.........outside.............../
./------------------------/

LuNaTiK
05-04-2005, 13:45
JUISTEM!! Maar er is dus nog eentje met een achteruitdraaiend profiel... Waar zijn de Conti experts?!

SplitBien
05-04-2005, 13:46
Bij mij staat het volgens mij wel in een pijl!

volksaddiction
05-04-2005, 15:34
Op conti's eco contact staat geen pijl..........
Alleen inside en outside.
Heb al een x een setje niet verkocht aan iemand omdat het profiel niet klopte volgens de koper.....
Graag of niet, ik heb het ook niet verzonnen, ik verkoop ze alleen maar :tongue:
Maar je verhaal kan dus kloppen Lunatik !

Golfzilla
05-04-2005, 15:40
achja, nu ik dit weet ga ik het niet minder fijn vinden om mee te rijden. en met regen nog nooit het idee gehad dat ik grip moest inleveren of dat de auto onstabiel werd.

altijd goede ervaring nog mee gehad dus het zal zo wel horen, ze zullen er bij continental wel een goede reden voor hebben :D

Beetlefreak
05-04-2005, 16:26
Jah en dat is juist het probleem... volgens de band zit ie er goed om, maar het profiel LIJKT de verkeerde kant op te draaien aan de linkerkant...
Michelin Energy heeft dat ook als ik je goed begrijp! Banden zijn dus niet rijrichting-'gevoelig'.

Hier een ploatie van een Energy-band:

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3168&stc=1

LRR
05-04-2005, 17:01
Niemand? Iedereen rijdt toch op conti'z? :P


:confused: :confused: :confused: ...............SP's zul je bedoelen !!!!! :tongue: :tongue: :tongue:



Grtz.................. LRR

JR
04-05-2005, 12:21
JUISTEM!! Maar er is dus nog eentje met een achteruitdraaiend profiel... Waar zijn de Conti experts?!


Gisteren heb ik mn nieuwe velgjes onder de auto gezet met Continental SportContact banden.. Ik ben tot dezelfde conclusie gekomen! Er staat totaal geen draairichting op de band! De banden aan de bestuurders kan lijken tegen het profiel in te draaien.. Maar als ik deze topic zo lees zal het wel goed zijn... :rolleyes:

berendd
04-05-2005, 13:07
he lunatik!

niet zomaar fotoos van mijn ex gebruiken he!!! :p :D

maare bandjes zijn inderdaad rijrichting ongevoelig, maakt dus niet uit aan welke kant je ze zet...