View Full Version : golf 1 gti 2000e oettinger 40mm of 45 mm webers
oettinger_18
18-01-2012, 15:39
Ik heb dus een golf 1 gti 2000e oettinger het is een 2 liter blok(origineel 1.8 dx opgeboord na 2.0) met scherpe nokkenas andere krukas andere zuigers kop bewerkt enz enz enz
Nu wil ik hier webers op hebben maar wat kan ik beter nemen 40 mm of 45 mm?? En is het verschil groot met 40 of 45 mm
Graag wat meer informatie :)
Alvast bedankt
Hoe extreem is de nokkenas en hoe wil je de Golf gebruiken: als racewagen of moet er fatsoenlijk dagelijks mee te rijden zijn?
2 liter is volgens mij de grens voor 40'ers, voor normaal gebruik kan dat denk ik prima, maar wil je wat extremer gaan, dan zijn de mogelijkheden met 45'ers beter.
Bel anders eens met HR Engineering in Doesburg, die kunnen je zeker verder helpen met dit soort vragen.
oettinger_18
18-01-2012, 17:07
Het is zowiezo voor straat gebruik er wordt niet dagelijks in gereden maar af en toe als het mooi weer is :) Dus niet voor dagelijks gebruik maar ik wil dat het wat extremer is:) Nokkenas is volgens mij een schrick 276 motor loopt nu ook al zenuwachtig:)
Mijn duits is niet al te best als ik naar hr engineering bel :)
Mijn duits is niet al te best als ik naar hr engineering bel :)
Doesburg is niet heel ver van de Duitse grens, maar ze spreken er gewoon Nederlands :D
oettinger_18
18-01-2012, 17:38
Doesburg dat ken ik ben er al een paar keer geweest in de wesselerstrase:P Majah dus wat ik begrijp is eigenlijk gewoon 45mm webers nemen :P met natuurlijk inlaatspruitstuk voor 45 mm. hmm heb net eergisteren 1tje gekocht 40 mm gaat dus de verkoop in :)
heb je foto's van je golf?
als je een echte oetinger 2000e heb dan zal ik hem lekker origineel houden.
Deze zijn zeldzamer dan de 16s versies. Heb je foto's van je auto? wat voor bodypakket heb je erop? En heb je een duits ingevoerde of frans ingevoerde wagen?
oettinger_18
18-01-2012, 19:24
Het is een echte oettinger 2000e oettinger met alle papieren erbij(gelukkig) en met alle gegevens erop zelfs welke olie en welk bougie ik moet gebruiken staat erop afstelgegevens gewoon alles:)
* Schrick nokkenas met alle toebehoren sterkere veren(enz enz)
* In en uitlaat kleppen maximaal vegroot
* Kop bewerkt
* Inlaatspruitstuk bewerkt
* Andere zuigers
* Speciale oettinger krukas
* 2 delige oettinger carterset met verlenge oliepomp
* Sachs race koppeling
* Afgedraaid vliegwiel
* Leren oettinger sportstuur van momo
* Enz Enz
Met alle bonnen en facturen aanwezig
Ik heb hem met mijn vader in 2002 ingevoerd vanuit duitsland. Hij word nu onderhanden genomen blokje ligt eruit nieuwe originele voorfront erop gelast, wielkast randen achter gelast, reserve wielbak gelast, dorpels opnieuw gelast. Motorruimte wordt weer mooi Alphine wit gespoten. Het is tenslotte een pirelli uitvoering w65 en daar hoort weer de originele kleur op Zit geen bodykit erop hou zelf ook niet van dat lelijke bodykit.
Ik heb nu geen foto's ik ben er elke zaterdag mee bezig en maak van elk stukje apart foto's ik zal als ik meer foto's heb hier plaatsen :)
De meeste oettinger 2000e blokjes werden van 1.6 gti(eg) blokjes gemaakt die zijn al schaars maar een 1.8(dx) is helemaal schaars
Scirocco_1600
18-01-2012, 20:18
ik zou ook zoals Stefan2 zegt , gewoon standaard laten . het is al zeldzaam genoeg
natuurlijk de weber sound is pure fun om te horen en te rijden .
als je echt op webers wilt rijden zou ik een standaard 1.8 dx of iets anders nemen .
de keuze ligt natuurlijk bij u .
edit : De 2.0 is zelf zo zeldzaam dat ik er nog nooit van gehoord had :) ( wat heeft dit van van vermogen ? en heb je foto's van zo'n blokje ?
oettinger_18
18-01-2012, 20:47
Foto's maak ik binnenkort wel allemaal:) Ik wil het weber sound gewoon hebben:) Natuurlijk origineel laten kan ook:) maar ik denk zelf dat 40mm te klein zal zijn en ik beter kan zoeken naar 45mm webers
Scirocco_1600
18-01-2012, 20:49
Foto's maak ik binnenkort wel allemaal:) Ik wil het weber sound gewoon hebben:) Natuurlijk origineel laten kan ook:) maar ik denk zelf dat 40mm te klein zal zijn en ik beter kan zoeken naar 45mm webers
op mijn scirocco 1.8 8v ( motorcode EX ) had ik 40 mm webers staan was pure fun om mee te rijden maar waren afgesteld voor koppel in hoge toeren dus in lage toeren was het erg frustrerend rijden , voor mijn 2.0 8v ( die volledig is bewerk en aangepakt ) liggen de 45 mm webers klaar .
zou inderdaad ook voor een set 45 gaan .
golf1bart
18-01-2012, 21:46
Ik zou ook zeker voor de 45ers gaan die heb ik ook op mijn bewerkte 1.6!
oettinger_18
18-01-2012, 21:54
Past 45mm webers ook op een 40mm spruitstuk of heeft dat geen nut en kan ik beter een 45 mm inlaatspruitstuk nemen of ik kan de spruitstuk bewerken?
Scirocco_1600
18-01-2012, 23:01
Past 45mm webers ook op een 40mm spruitstuk of heeft dat geen nut en kan ik beter een 45 mm inlaatspruitstuk nemen of ik kan de spruitstuk bewerken?
best is toch van een spruitstuk te nemen voor webers 45 mm , gaten in het spruitstuk zijn veel groter dan deze voor 40 mm webers ( wat ook logisch lijkt . )
ik heb van mijn spruitstuk voor mijn 45 mm wel te gaten aangepast aan de cilinderkop voor een beter flow ( omdat ik opmerkte dat er toch veel verschil zat , en niet zo'n goede flauw had .
voor .
http://i43.tinypic.com/oig215.jpg
na
http://i40.tinypic.com/20za1aq.jpg
45ers lijken mij het best bij deze motor passen, voor de drive ability op de weg kan je altijd nog met kleine venturi's gaan rijden.
Huidige spruitstuk laten bewerken naar 45er webers en meteen aan laten passen op de kop, of spruitstuk kopen voor 45ers en dan aan laten passen op de kop.
Ff informeren bij een tuner in de buurt, of iemand die het spruitstuk voor je kan aanpassen wat de mogelijkheden zijn.
Standaard (nieuwe) spruitstukken die ik tot nu toe gezien heb zijn allemaal niet echt gunstig voor een bewerkte kop.
Heb de mijne laten bewerken bij Hurricane racing in Heerhugowaard.
Rijd met een 2.1 8klepper met 45er webers, voor dagelijks gebruik rijd ik met 36er venturis erin.
Succes, groeten Dennis
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.