Log in

View Full Version : virus update W32Novarg.A@mm

Chrispy
28-01-2004, 06:38
ik heb een geinfecteerd file in mijn XP. het betreft C:\WINDOWS\system32\taskmon.exe

A: hoort dit bestand in xp?
B: zoja, wie stuurt mij eeen schone als taskmon.XEX toe, dan vervang ik het .

tot op heden heeft symantec er niets voor. de infectie heet W32.Novarg.A@mm

MaceNL
28-01-2004, 08:24
Ik heb ff op me XP pc gezocht en ik het er niet tussen staan.

Wel taskman & taskmgr

Gewoon met google ff zoeken naar die virusnaam.

Christiaan
28-01-2004, 08:27
nee, dit bestand hoort er niet op te staan, of je moet ff verkeerd gekekeken hebben, want taskman.exe hoort er wel te staan...

Chrispy
28-01-2004, 08:48
Scan type: Realtime Protection Scan
Event: Virus Found!
Virus name: W32.Novarg.A@mm
File: C:\WINDOWS\system32\taskmon.exe
Computer:
User:
Action taken: Clean failed : Quarantine failed : Access denied
Date found: Wed Jan 28 06:33:01 2004

Chrispy
28-01-2004, 08:50
kan het bestand Taskmon verwijderd worden denk je???

sjampoo
28-01-2004, 09:03
als je m nou gewoon even 'hernoemt' tot MonTask.xex dan zal ie in iedergeval niet vanzelf meer gestart kunnen worden.

Lijkt me overigens sterk dat dat 1 2 3 lukt: je virusscanner (of wat is het voor uitdraaitje?) kan er zelf niet aan/bij.

Mocht dan de hel losbreken (omdat taskmon belangrijk is), dan hernoem je dat ding toch weer..

Chrispy
28-01-2004, 09:06
ik heb m gestopt. en kunnen verwijderen. thnx

Christiaan
28-01-2004, 09:24
ggg...on-line helpdesk :D

MaceNL
28-01-2004, 09:27
Ach ja msn doet wonderen :)

FMA
28-01-2004, 09:47
van dit virus zullen we nog wel meer horen, wordt voorspeld als nog zwaarder en heviger dan de blasterworm van augustus....

Christiaan
28-01-2004, 09:55
vertel me wat....hier op de helpdesk wordt er ontzettend veel gebeld door diverse klanten...gelukkig zit ik niet achter de telefoon :D

Chrispy
29-01-2004, 08:17
hier de oplossing:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.novarg.a@mm.html

krukab
29-01-2004, 08:27
hoop dat het mij bespaart blijft ....
ik kreeg vanmorgen ongeveer 8 mailtjes,en aan 6 van de 8 hing het virus ...
Gelukkig update ik twee keer per dag mijn virusscanner,en tot nu toe haalde Norton ze er iedere keer uit ... :)
effe afkloppen !!!! (moet lukken,genoeg hout voorhanden hier ... ;) )

Gert
29-01-2004, 10:15
Bord voor je kop kan handig zijn he Kroel ? ;)

IIG nog geen een gezien .. misschien is mijn provider wakker geworden en scant hij alles ?

Marco
29-01-2004, 20:46
TIP voor outlook "express" gebruikers:

Zorg dat je voorbeeld venster UIT staat, want wat veel mensen vergeten is dat als er een scriptje mee draait in een HTML mailtje je pc dus ook al besmet kan raken. Dit is uit de schakelen bij express via beeld --> indeling en dan onderaan voorbeeld venster uitvinken. Bij outlook weet ik het zo niet, dus even zoeken.

Nog een tip:

Bij extra --> opties --> lezen, staat bericht automatisch downloaden bij weergave in voorbeeld venster, ook die even uitvinken.

Je krijgt dus nu alleen een lijst met emails, met de nieuwe mail gebeurd dus niks, zolang je er niet op klikt. Dus je kunt ze meteen weg gooien en verwijderen voordat er iets gebeurd.

Marco
29-01-2004, 21:04
Keej, goede aanvulling LUKE ;)

Marcski
30-01-2004, 17:01
TIP voor outlook "express" gebruikers:

Zorg dat je voorbeeld venster UIT staat, want wat veel mensen vergeten is dat als er een scriptje mee draait in een HTML mailtje je pc dus ook al besmet kan raken. Dit is uit de schakelen bij express via beeld --> indeling en dan onderaan voorbeeld venster uitvinken. Bij outlook weet ik het zo niet, dus even zoeken.

Nog een tip:

Bij extra --> opties --> lezen, staat bericht automatisch downloaden bij weergave in voorbeeld venster, ook die even uitvinken.

Je krijgt dus nu alleen een lijst met emails, met de nieuwe mail gebeurd dus niks, zolang je er niet op klikt. Dus je kunt ze meteen weg gooien en verwijderen voordat er iets gebeurd.

Dat maakt nix uit, vroeger wel, omdat Outlook (Express) toen de mogelijkheid had executables vaniot de html te starten, maar MS heeft dit eruit gegooid.
Dus voorbeeldvenster kan gewoon aanblijven, hoor...

Overigens krijg ik dat MyDoom virus wle 20x per dag binnen :evil:
Gelukkig draai ik Linux, en heb dus absoluut geen last van virussen :D :D

Marco
30-01-2004, 17:36
Ok, dat wist ik dan weer niet :)