Log in

View Full Version : VDO lampje

EelcoB
19-01-2012, 15:38
Voor in mijn olietemperatuur meter van VDO zit een lampje. Deze zit in een fitting die je er in moet duwen, en dan een kwart-slag moet draaien. Dit lampje is kapot en zit vast in de fitting. Dus deze moet ik compleet vervangen.

Ik dacht die wel even te halen bij automateralenzaak/dealer maar niks..

Dus wie heeft en nog een (paar) liggen? Of weet hoe ik er aan kan komen?

Meter is van een scirocco 2 in het middenconsole.

Het gaaat om de rechtse.

http://img20.imageshack.us/img20/1247/tellersmiddenconsole.jpg

Jel Golf 2 GTI
19-01-2012, 15:53
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb zelf al een paar keer een lampje uit een schakelaar erin gesoldeerd maar dat is zo een prulwerkje :screwy: :D

oettinger_18
19-01-2012, 16:10
Kan je tog gewoon kopen bij een electrozaak?? Ik heb laatst paar gekocht maar dat waren wel die je erin moest schuiven en niet 1tje waar je een kwartslag moet draaien

EelcoB
20-01-2012, 10:43
Dat is dus het probleem. Dit is dus anders. Heb al lampjes geprobeerd van tellerbak etc. Maar dat wordt m niet. Ik soldeer er denk ik ook maar eentje in.

Jel Golf 2 GTI
20-01-2012, 11:04
De lampjes zelf kan je in de betere electro / computerzaken ook wel krijgen in verschilende kleuren, maar het blijft solderen in dit soort fittingen.

Het is een vervelend jobke maar is wel te doen. Je kan er natuurlijk ook een ander lampje in maken zonder de fitting te gebruiken maar ik hou ze het liefst ook orgineel. :)

EelcoB
21-01-2012, 19:26
Heb nu idd gewoon een lampje in gesoldeerd. ;)