Log in

View Full Version : plotselinge motoruitval Golf 3 '97 (lpg3)

VWerner
20-01-2012, 15:41
Hoi,
Mijn Golf 3 van '97 (met LPG3) is laatst plotseling komen stil te staan op de snelweg. Als of er geen gas (bijna vol) of benzine (bijna leeg) in de tank er in zou zijn. Ook het olielampje licht op (genoeg olie)
Zo'n 10 Minuten later was het weer mogelijk om te starten. Deze keer met benzine gestart/gereden en later half vol benzine getankt.
Volgende dag hetzelfde maar dan met benzine gestart en met benzine gereden. Na 10km plotseling weer stil komen te staan. Even een paar minuten wachten toen ging het weer.
De garage na laten kijken en die hebben doorgemeten en niks ontdekt.
Opgehaalt en met gas gereden en na 2km weer stil komen te staan en dan 10 Minuten wachten en dan lukte het weer.
Sleutel in kontakt dan licht het olielampje op.
Heb de wagen sinds een half jaar en 12.000 km me gereden en nooit problemen gehad.
Ligt het ergens aan de electronica (relais) of lambdasonde ?

Groeten

MarijnMK3
20-01-2012, 19:02
vreemd verhaal. olie lampje licht zowiezo op als de motor stilvalt. omdat de oliedruk dan ook wegvalt. als hij warm is valt hij uit. lijkt wel iets elektronisch inderdaad. krukas positie sensor? als deze warm wordt het miss iets uitzet en dan geen signaal meer naar de ecu krijgt. heb ik 1 keer eerder gehad.

gooigolf
21-01-2012, 12:16
hallo ...

ondstekings modulle ,
zit aan je bobine vast. vaak als ze warm worden kappen ze ermee ..
afkoelen en startweer ..
vrgr gooigolf
succes

VWerner
21-01-2012, 13:31
kan het dan zijn dat een garage een fout in de ontstekingsmodule (bij de bobine) moeilijk of niet kan ontdekken ? Ik wil de wagen dinsdag bij een andere garage laten nakijken die ook gespeciaaliseerd zijn in necam lpg3.
Is misschien de bobine (incl ontstekingsmodule) vervangen (nieuw of sloop / kosten?) een optie ?

gooigolf
21-01-2012, 20:06
kan het dan zijn dat een garage een fout in de ontstekingsmodule (bij de bobine) moeilijk of niet kan ontdekken ? Ik wil de wagen dinsdag bij een andere garage laten nakijken die ook gespeciaaliseerd zijn in necam lpg3.
Is misschien de bobine (incl ontstekingsmodule) vervangen (nieuw of sloop / kosten?) een optie ?
hallo ..
je kan eens examplaar van sloop proberen ,.
als hij op gas het probleem zou hebben zou hij op benz moeten starten ..
dus storing geld voor beide ..
tis geen dure ding dus zou proberen ,,
vrgr gooigolf

Joris_MK1
21-01-2012, 20:54
Ik zou zeker gezien de auto het ook op benzine heeft niet naar een LPG garage gaan, dat kost alleen maar geld...

Je doet er beter aan bij de normale garage te blijven.
Bij de bobineproblemen sluit ik mij aan, dit klinkt aannemelijk. Misschien dat het ook de hall sensor kan zijn op de vonkverdeler.

VWerner
08-02-2012, 08:40
2 weken geleden een nieuwe bobine erin laten bouwen en sindsdien (ca. 1000 km) rijdt de wagen weer zonder storingen/problemen. Bedankt voor de tip.

gooigolf
08-02-2012, 09:20
2 weken geleden een nieuwe bobine erin laten bouwen en sindsdien (ca. 1000 km) rijdt de wagen weer zonder storingen/problemen. Bedankt voor de tip.
supper kerel ..

veel succes ermee .. :thumbup:
vrgr gooigolf .

duitsman
06-03-2012, 21:02

ja dat had ik dus ook. na een tijdje weer hetzelfde gedoe. Uiteindelijk relais 15 vervangen. Hiermee was het bij mij opgelost.

Dus als je binnenkort weer stil staat wat ik niet hoop overigens, denk dan aan relais 15. ( haarscheurtjes)