View Full Version : Mk4 schakelklok op VR6/G60bak waar is dat topic?
GerardMkIIVR6
23-01-2012, 09:27
Er is ergens een topic waarin staat hoe iemand een Mk4 schakelklok op een oud type bak VR6/G60 zet.
Maar kan het nergens vinden :redface: :(
Iemand die weet waar het staat?
Wil ik ook wel eens zien, dat golf 3 schakelmechanisme blijft roeren.
Turbo-Variant
23-01-2012, 10:21
Topic heb ik niet, ik probeer meestal die complete toren wat in de bak steekt te wisselen voor degene wat bij de kabels hoort.
GerardMkIIVR6
23-01-2012, 10:41
Topic heb ik niet, ik probeer meestal die complete toren wat in de bak steekt te wisselen voor degene wat bij de kabels hoort.
Ja dat dacht ik ook dat dat moest daar zat ik dus ff mee :thumbup:
Dus die zijn gewoon om te wisselen?
GerardMkIIVR6
23-01-2012, 16:25
Niemand die weet welk topic het in staat?
Black Devil
23-01-2012, 16:37
dit is interessant
Turbo-Variant
23-01-2012, 17:04
Ja past gewoon. 02A en 02J internals zijn (vrijwel) hetzelfde waardoor je de toren gewoon onderling kan wisselen. Zelf ook al enkele keren gedaan.
GerardMkIIVR6
24-01-2012, 09:35
Ja past gewoon. 02A en 02J internals zijn (vrijwel) hetzelfde waardoor je de toren gewoon onderling kan wisselen. Zelf ook al enkele keren gedaan.
:thumbup:
sipkemk1rs2
24-01-2012, 10:51
Ja past gewoon. 02A en 02J internals zijn (vrijwel) hetzelfde waardoor je de toren gewoon onderling kan wisselen. Zelf ook al enkele keren gedaan. Moet je wel even kijken als de stift gelijke dikte heeft van de toren .Want anders moet je het dekseltje wat onder tegen de bak is geschroeft met 2 m8 bouten er ook op zetten waar Vw op staat :cool:
Turbo-Variant
24-01-2012, 11:45
Nuttige informatie! Weet je toevallig ook waardoor deze verschillen komen? (bouwjaar van de bak, of bepaalde codes?)
Heb ik (gelukkig) nog niet voorgehad. Al is dat plaatje omzetten ook niet zo'n punt.
sipkemk1rs2
24-01-2012, 15:05
Nuttige informatie! Weet je toevallig ook waardoor deze verschillen komen? (bouwjaar van de bak, of bepaalde codes?)
Heb ik (gelukkig) nog niet voorgehad. Al is dat plaatje omzetten ook niet zo'n punt.
Zijn de eerste type 02A bakken zo uit mij hoofd die een dunner pen hebben .
Maar je kan hem zo na meten als je hem er uit heb. En het beste is als je het dekseltje waar VW op staat er bij op zet als je die bij de nieuwe toren hebt @Vr6 :thumbup:
GerardMkIIVR6
24-01-2012, 15:30
:thumbup:
En dat ombouwen doen jullie omdat het golf 3 mechanisme ''soep roeren is''?
Turbo-Variant
24-01-2012, 17:52
Ik merk niet heel veel verschil tussen 3 of 4.
Meestal meer een kwestie van; wat hebben we nog op het rek liggen op de zaterdagavond na sluitingstijd. ;)
Johan1982MK1
24-01-2012, 20:45
En dat ombouwen doen jullie omdat het golf 3 mechanisme ''soep roeren is''?
Ik heb zo'n gevoel van niet :D :D
sipkemk1rs2
24-01-2012, 23:37
Ik heb zo'n gevoel van niet :D :D
Kabels zijn iets beter .En de ouder type schakeltoren hebben vaak nog al wat ruimte .En dan heb je wel een mooie roetstok :D in je handen Je kan ze reviseren maar dan kan je ook voor dat geld een ander kopen.
Aha.. Ook weer duidelijk :thumbup:
Dus als ik het goed begrijp, kun je de complete schakeltoren + schakelkabels van een golf 4 monteren op je 02a bak van golf 3?
vwmk2driver
31-01-2012, 10:13
Ja dat klopt.
Wat sypke ook al verteld, het enigste wat je even controleren moet is of de pen onder aan even dik en lang is.
de oudere serie's hebben een dunnere pen, en sommige tdi en vr6én hebben een nog dikkere pen als ( de gemiddelde) 02a bak.
gewoon de 2 m8 boutjes los draaien, en het huis los tikken, deze zit vast gelijmt dus de lijm moet even los breken, en dan wissel je hem zo om !
dubster.be
31-10-2013, 22:29
dit topic even omhoog halen, ik weet niet of iemand deze ombouw reeds gedaan heeft op 02A bak ingebouwd in golf 1?
zijn er verschillende lengtes van kabels, ik zoek eigenlijk een systeem welke ik (eventueel) onder de auto kan laten doorlopen als de uitlaat dit gaat toelaten...en wat beter schakelt dan de originele van vr6?
Als de bak en kabels goed zijn schakeld een MK3 mechanisme ook perfect..Sommige maken de schakeltoren aan de binnenkant erop, ipv tegen de onderkant aangeschroeft..Gaat anders krap worden met de uitlaat.
Dat niet alleen, als je hem onder de auto monteert zit je pook veel te laag in de auto.
Maar als je een strak schakelende 02A in een mk1 wil hebben, kan ik je de schakelstangenset van Claus von Essen aanraden;
http://www.clausvonessen.de/pi69/pi38/index-1.html
Pewi Vwteam
03-11-2013, 10:15
Wij monteren altijd een mk4 toren in een golf 1, eerste type 4 1.8t zijn geleverd met zelfde systeem als corrado. Golf 3 enzo. Kijk anders maar is in timk1 zijn topic. Of in de mijna.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.