Log in

View Full Version : Probleem originele CV Golf2/Jetta (wat ontbreekt?)


henkwassenaar
25-01-2012, 22:06
Probleem originele CV en Deurklinken Golf2/Jetta (3 vragen)


Bij deze heb ik een probleem met mijn originele CV en Deurklinken/Slot van mijn Jetta (5-deurs) uit 1991

Bij aanschaf van de Jetta moest de deur gewoon met de sleutel geopend worden. Later zag ik gelijk dat er een originele cv pomp achter in de Jetta zat.

Deze heb ik even los getest, en blijkt het gewoon te doen.

Bij het verwijderen van het interieur en ook alle deurpanelen zat bij de passagierdeur + beide achterdeuren alle originele pompjes plus luchtleidingen aangesloten.

Aan de bestuurderdeur zit helemaal niks, en lagen 2 losse kabels die afgetaped waren.

Vraag 1:

-Wat hoort hier origineel te zitten zodat de cv het weer origineel doet en aangestuurd word?


Bij de bestuurderdeur bleek te deurpen aan de binnenzijde vrij hoog te zitten, en bij het vergelijken van beide deursloten bleek deze ruim 1 cm langer te zijn dan de passagierdeur die wel goed zit.

Vraag 2:

- Kan het zijn dat deze een x vervangen is, en dit niet de goede is en er verschil in kan zitten?


Tenslotte heb ik een probleem dat de achterdeur deurklinken vrij zwaar en ver ingedrukt moeten worden voordat de deur open gaat.

Er zit namelijk vrij veel speling op voordat hij hem pakt.

Nu heb ik zelf aan de binnenzijde deurklink de ruimte/speling die er tussen zit met 5mm opgevuld zodat nu bij het indrukken van de deurklink deze wel gelijk en makkelijk open gaat.

Vraag 3:

- Is dit een goede oplossing, of is er een andere makkelijkere betere oplossing?


Hierbij de bijbehorende foto's:


kofferbak cv pomp
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AITK6VGV.jpg

Best.deur losse kabels

Van Links naar Rechts:

- blauw
- bruin

- rood
- rood/wit
- rood/geel

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LH6WO6AB.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IETR7XFJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JSWT4MNV.jpg

Pass.deur pompje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OBUPPOMJ.jpg

Pass.deur achterzijde
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZYCIPZZA.jpg

Deursloten Links (best.deur) Rechts (pass.deur)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MUQVLNEP.jpg

Verschil in lengte deurpen Links (best.deur) Rechts (pass.deur)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WRVM4CYE.jpg


http://www.mijnalbum.nl/Foto-FKHFYMAG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JMXJ8STB.jpg

Kazzo
25-01-2012, 22:18
Henk, denk toch dat je ergens een vacuumlek hebt. Ga alle aansluitingen en leidingen bij langs, misschien dat er iets in de koffer klep los zit?

Gertjan
25-01-2012, 22:18
Een origineel CV systeem in een Golf/Jetta 2 heeft in de bestuurdersdeur geen pompje, maar meer een schakelaar. Maar hij lijkt er wel op.
Deze zend een puls naar de pomp die vervolgens de andere deuren open of dicht doet.
Jij mist dus idd dat pompje wat geen pompje is.

henkwassenaar
25-01-2012, 22:24
@Kazzo:.......... Ik dacht zelf dus dat daar wel wat hoorde te zitten maar geen luchtpopmje! Er ontbreekt iets, en er moet wel iets op de bedrading aangesloten worden lijkt mij. Hij krijgt nu helmaal geen aansturing.

@Gertjan:.......... Mijn vermoeden klopte dus, en dacht dat er zelf ook geen pompje hoort te zitten zoals de andere 3 deuren. Ten eerste loopt er in de best.deur geen luchtleiding, en liggen er 2 draden die dus ergens op aangesloten moeten worden.

- Wie weet wat voor schakelaar daar hoort te zitten, en heeft hier eventueel een foto van?

- Is deze van een Golf2 of Jetta het zelfde?


Alvast bedankt. :thumbup:

Gertjan
25-01-2012, 22:39
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/02032010593.jpg

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66574&page=2&pp=20

sinan
25-01-2012, 23:14
golf en jetta zijn hetzelfde
en cv werkt enkel aan bestuurderszijde

Gino89
25-01-2012, 23:52
Dat met die spelling in de klinken heb ik ook. Heb zelf ook een 5 deur met CV.
De bij rijders kant kreeg ik van de ene dag op de andere niet eens meer open. Toen was er bij mij in de klink zelf iets afgebroken. Dat was best lastig te zien. Heb toen de klink vervangen nu pakt hij direct bij de bijrijders kant.

Nu is het bij mijn achterdeuren nog niet zo erg. Dus heb er ook nog niet naar gekeken.

Hoe heb je dat opgevuld als ik vragen mag? Want soms is het best irritant dat ze pas zo laat pakken met zo veel speling.

henkwassenaar
26-01-2012, 00:11
Dat met die spelling in de klinken heb ik ook. Heb zelf ook een 5 deur met CV.
De bij rijders kant kreeg ik van de ene dag op de andere niet eens meer open. Toen was er bij mij in de klink zelf iets afgebroken. Dat was best lastig te zien. Heb toen de klink vervangen nu pakt hij direct bij de bijrijders kant.

Nu is het bij mijn achterdeuren nog niet zo erg. Dus heb er ook nog niet naar gekeken.

Hoe heb je dat opgevuld als ik vragen mag? Want soms is het best irritant dat ze pas zo laat pakken met zo veel speling.


Heb een 5mm glasblokje van kunststof afgenipt en er tussen gezet en daarna wat kit erover heen, en voila..... Pakt hem gelijk weer bij het indrukken.

Binnenkant deurpaneel klink-slot sluiting zit vaak speling op na verloop van tijd.

BIEZELWERKS
26-01-2012, 01:05
Dat komt wel vaker voor bij een mkII dat er speling in de klink zit.
Heb dit toen opgelost door de bewegende delen schoon te maken,
en dit licht ingevet. Bij mij toen echt een hele verbetering.

Ook als je deur dicht doet, wil het voorkomen dat die niet in het slot valt.
De hevel aan de binnenkant heb ik toen ook weer gangbaar gemaakt.

Zou dit zeker eens proberen.

henkwassenaar
27-01-2012, 22:33
Vandaag voorzien van een CV pomp/schakelaar............