PDA

View Full Version : Voorstellen + startmotorprobleem


hav
07-04-2005, 09:14
Hallo,

Ik ben Herre en ben in het bezit van een Scirocco II uit 1987 met een 1.8 66kw EX motorblok. De wagen is voorzien van de volgende extra’s:
- halflederen electrisch verstelbaar Recaro interieur
- electrisch verstelbare spiegels
- electrisch bedienbare ramen
- centrale deurvergrendeling + alarm
- mislampen
- K&N openluchtfilter
- Borbet 5 spaaks alu velgen

In de afgelopen maanden is er al vrij veel vervangen zoals nieuwe koppelingsplaten + drukgroep, waterpomp, koppakking, kleppendekselpakking.

Ik geen foto’s bij de hand die ik kan plaatsen, maar die komen vast later nog wel eens.


Sinds gisteren heb ik echter het volgende probleem:

Als ik probeer te starten hoor ik een tik uit de startmotor komen, maar hij draait niet rond.

Ik heb gisteren al een aantal dingen geprobeerd:
- spanning accu 12.2v en met lopende motor 14.2v(na aanslepen wat makkelijk gaat)
- andere 2de hands startmotor geprobeerd. (geeft zelfde probleem)
- draden direct doorgelust van accu naar startmotor. (geeft zelfde probleem)

Wie heeft een idee?

Big_Mac_Mark
07-04-2005, 09:19
VWelkom!

Edit: Misschien een relaistje ofzo? Ik had hetzelfde probleem met een 2H blok, nieuwe startmotor erop en klaar, maar werd ook gezegd dat het een relais kon zijn...Misschien even te proberen!

Melvin
07-04-2005, 11:44
het ringetje waar je de startmotor in steekt?

ofja, schijnt een ringetje te zijn die je kan vervangen...

jan_gti_16v
07-04-2005, 11:52
klopt er zit een koperen busje in je versnellingsbak die kan je vervangen....

maar lijkt me sterk dat dat het probleem is..

hav
07-04-2005, 12:57
Hmm, ik kijk vanavond even of dat messing busje verrot is. Dan zou dat de startmotor moeten blokkeren. Weet niet of dat mogelijk is, maar ik weet zelf even niet meer wat het kan zijn, dus alle mogelijkheden nu maar even nalopen.

hav
08-04-2005, 08:10
Hallo allemaal,
na nog van alles uit te proberen (massa op blok doorgemeten en andere draden, het messing busje gecontroleerd enz.) heb ik samen met m'n vader de startmotor maar opengeschroefd. Alles schoon gemaakt en de koolborstels iets bijgevijld.
Alles weer gemonteerd -> starten -> nog steeds hetzelfde probleem.
Toch maar weer met een schroevendraaier de +polen op de startmotor met elkaar doorverbonden. Nu starte hij wel. Daarna nog eens proberen, nu deed hij het weer niet. De derde en alle pogingen daarna (stuk of 20) deed hij het gewoon weer. Nog even een blokje om geweest en hij doet het nog steeds. Ook vandaag gewoon weer in naar m'n werk gereden.

Dus hopelijk is het probleem hiermee eerst weer opgelost, ookal ben ik niet achter de oorzaak gekomen.

Iedereen bedankt voor de tips.