vwgolf3gti
01-02-2012, 16:36
Hoi, mijn golf 3 gti 2.0 8v uit januari '96 valt af en toe uit.
Gebeurt niet bij elke rit, gebeurt alleen als de olietemperatuur op de boordcomputer boven de 80 graden komt en lijkt erger te worden als deze 90 graden bereikt.
Langere ritten boven de 15km geven eerder een probleem dan ritten binnen de 15km.
Normaal valt de motor kort uit en springt direct weer aan, snelheid maakt hierbij niet uit, gebeurt bij 30km pu, maar ook bij 120km pu.
Vandaag gebeurde dit weer, eerst op de snelweg bij 120km pu (net 17km gereden), paar keer achter elkaar, en toen op een 50km weg werd het erger en moest ik stoppen, hield in en sloeg paar keer af (hierbij schommelde het toerental iets bij stationair, tussen 900 en 1100).
Terug weg naar huis weer afslaan en direct aanslaan weer bij 90 graden (weer net 17km gereden)...
Startblokkeering is eruit, waar kan ik het verder zoeken? Kan het 1 vd relais of sensoren of bobine etc.. zijn of zou het dan ook bij koude motor moeten gebeuren?
Gebeurt niet bij elke rit, gebeurt alleen als de olietemperatuur op de boordcomputer boven de 80 graden komt en lijkt erger te worden als deze 90 graden bereikt.
Langere ritten boven de 15km geven eerder een probleem dan ritten binnen de 15km.
Normaal valt de motor kort uit en springt direct weer aan, snelheid maakt hierbij niet uit, gebeurt bij 30km pu, maar ook bij 120km pu.
Vandaag gebeurde dit weer, eerst op de snelweg bij 120km pu (net 17km gereden), paar keer achter elkaar, en toen op een 50km weg werd het erger en moest ik stoppen, hield in en sloeg paar keer af (hierbij schommelde het toerental iets bij stationair, tussen 900 en 1100).
Terug weg naar huis weer afslaan en direct aanslaan weer bij 90 graden (weer net 17km gereden)...
Startblokkeering is eruit, waar kan ik het verder zoeken? Kan het 1 vd relais of sensoren of bobine etc.. zijn of zou het dan ook bij koude motor moeten gebeuren?