Log in

View Full Version : 1.8 8v RP naar Multiriem


tim_j
02-02-2012, 10:36
Omdat een snaar-krukaspoelie voor stuurbekrachtiging blijkbaar moeilijk te verkrijgen is, heb ik ook de optie om over te stappen op Multieriem. Daar is veel meer voor te verkrijgen.

Ik heb de kruk/stbk en waterpomp poelie van een PG. (G60) maar niet de Poelie van de Dynamo.
De G60 heeft een riemspanner voor de multieriem.

foto PG:
http://img405.imageshack.us/img405/6706/g60underhood006.jpg


Nu dacht ik, ik pak de G60 dynamo poelie en monteer dan de 3 poelies aan het blok. Werkt dit wel? welke riemlengte heb ik nodig?
Of moet er perse een spanner op, en welke lengte riem heb ik nodig?

optie 2:
De setup van een Golf 3 1800 8v (abs,ady) gebruiken. Maar hier zit de dynamo veel lager bevestigd en past de waterpomp dan nog wel?
Voordeel: deze zijn goed te verkrijgen op de sloperij.
Blijkt dat poelie zelf niet los kan en eigenlijk de dynamo ook moet pakken.
past deze setup op de RP ? wat nodig?
foto ADY:
http://www.doppel-wobber.de/pix/m_ady.jpg

Spierings
02-02-2012, 18:55
Heb zelf een multiriem ombouw gedaan op mijn 1.8 GU, heb alleen geen stuurbekrachtiging.
Bij een golf 3 zit deze onder aan de dynamosteun en het onderblok, weet niet of dit hetzelfde is als bij een golf 2.

Dynamo is dan de spanner (zit een veer onder) en zit samen met de waterpomp op de krukas.
Stuurbekrachtiging zit dan met een losse v-snaar.

Foto's staan hier:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88941

tim_j
02-02-2012, 20:43
kijk is aan, dat is handige informatie! Je moet kennelijk wel wat zelf fabriceren om het in het geheel goed te monteren.

Ik heb de luxe dat ik een golf 3 en een golf 2 stuurbekrachtigingsset heb, met G60 multieriem poelies.

golf mkII 16v
02-02-2012, 23:37
Krukaspoelie voor multieriem
Dynamosteun+bouten waterpomp golf3[ABS of AAM]motor
En dynamo golf3[multieriem]
Poelie van de waterpomp[voor multieriem]
En multieriem 6PK893

Dynamosteun is de spanner