Log in

View Full Version : Heel apart geluid sturen

rodydejonge
06-02-2012, 21:10
Hallo,

Ik heb een golf vr6 uit 93, en ik reed achteruit m'n oprit af, stuurde maximaal in en hoorde een geknak en gebonk t leek net of ik met de rand van m'n velg over de straat reed ofzo, maar dit was niet het geval, nu ben ik erachter gekomen dat het alleen is als ik maximaal in stuur en weg wil rijden, eenmaal op snelheid is er niks aan de hand, ook voel ik af en toe wat stoten in het stuur...

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Groeten

gooigolf
06-02-2012, 21:14
1 van je aandrijfassen .
homekoneet versleten waarschijndelijk
vrgr gooigolf

rodydejonge
06-02-2012, 21:16
Kan ik dit controleren door hem op te krikken en wiel bewegen zoals lager controle? Of hoe kom ik hier achter, t leek laatst zelfs alsof m'n ene wiel net iets meer uitsteekt als t andere, misschien verkeerde draagarm aan 1 kant ofzo?

EelcoB
06-02-2012, 21:40
Volgende keer even de SEARCH gebruiken;

Komt je probleem overeen met dit verhaal?
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66166&highlight=stuuruitslag

Homokineten hoor je als je de bocht door gaat, en in een bepaalde frequentie bonk, bonk, bonk hoor. Hoe harder je gaat hoe sneller het gebonk/geklop achter elkaar.

Verder kan je nog controleren of je veer niet gebroken is, en of alle rubbers er nog goed in zitten zonder te veel speling. En je toplagers even nakijken.

Mvg,

Eelco

Edit; Hoor je het ook als je normaal rijd of net niet helemaal stuuruitslag geeft? Zo nee, dan zou ik niet gelijk naar homokineten gaan.

rodydejonge
06-02-2012, 21:48
Ik zou opzoek gaan!

En nee als ik normaal rij hoor ik totaal niks