View Full Version : Aantal vragen i.v.m. aankopen Golf 2
Hoi allemaal,
Ben al een tijdje opzoek naar een mooie auto en nu is mij het oog gevallen op een Golf 2. Het is een 1.6, CL uitvoering, Bouwjaar 1990.
Heb de verkoper al gecontacteerd om eens een kijkje te komen nemen maar nu heb ik wat tips / vragen nodig waar ik vooral op moet letten.
Had alvast zelf een lijstje:
Papierwerk:
- Papieren navragen. (kan je ook KM-stand / onderhoud nakijken).
- Motorcode / chassisnummer.
Roest/rottigheid/exterieur:
- Dorpels (kriksteunen)
- Wielkasten
- Onder deurrubber
- Sporen van vochtigheid in de wagen
- Roest onder de batterij
- Hoeveel km heeft schroefset al gelopen.
- Cardans.
- Middenste gat ruitenwisser.
- Schokdempers
- Bandenslijtage
- Naden onder en langs achterlichten.
- Naden tussen achterpaneel en linker- en rechterpaneel.
- Binnenin tankklep onder de rubbers.
Motorisch:
- Kijken of alle versnellingen soepel verlopen.
- Geen troep in de koelvloeistof (helder, niet te laag peil)
- Remvloeistof
- Geen rare troep aan de oliedop.
- Waterdoppen onderin auto.
- Staat van de accu.
- Geen blauwe vlammen
- Testrit (bochten, optrekken, geluid, sturen, wegligging, …)
- Kijken hoe hij stationair draait
Interier:
- Basis dingen controleren: ramen, spiegels, ..
- Kijken naar de staat van het interieur in het algemeen
Iemand nog belangrijke aanvullingen? En op welke manier kan ik de cardanas en de staat van de accu controleren?
Groet.
Link vd wagen: http://www.2dehands.be/autos/autos/volkswagen/mat-bruine-vw-golf-ii-113382378.html?qq=golf+2+mat+bruin&pcpl=&pc_id=&afd=
golfje_295.000
09-02-2012, 15:42
zie alleen roest onder de rubbers van de zijruiten,achterruit en voorruit niet staan,terwijl ze daar juist hard roesten.
kijk ook goed naar de laklaag. hoe netjes is die in deze kleur gezet
vwfreak1980
09-02-2012, 19:16
wat ook kwaaltje van golf 2 is:
- werkt slot achterklep soepel ?
- is kabel om rugleuning van de stoelen naar voren te klappen nog heel ?
deze punten waren van 2 van mijn 3 golfjes II niet in orde.
ik zou zeggen : oppassen als er spatbordkappen zijn gemonteerd , als ik sommige projecten hier zie en als ze deze verwijderen wat er dan tevoorschijn komt!!!!
Ok bedankt voor de informatie.
Van de roest onder de rubbers van de ramen had ik gelezen dat dit vooral bij de 3-deurs voorkwam, maar zal erop letten.
ook opletten op de plaats waar de batterij zit , best deze even eruit halen want dit is ook een roestgevoelig plekje.
Spierings
09-02-2012, 22:46
Van de roest onder de rubbers van de ramen had ik gelezen dat dit vooral bij de 3-deurs voorkwam, maar zal erop letten.
enigste verschil met een 5 deurs is dat de 5 deurs geen vaste zijruiten heeft dus alleen onder de voor en achterruitrubber roesten ;)
Volgens de advertentie is deze ook over 3 jaar oldtimer, dit klopt echter niet. :rolleyes:
ding is veel te duur,en imo bloedlelijk.
zie alleen roest onder de rubbers van de zijruiten,achterruit en voorruit niet staan,terwijl ze daar juist hard roesten.
klopt,en onder de zijspiegels,eigenlijk onder alle rubbers(ook bij kofferbak)
Golf1Fan
10-02-2012, 00:59
Wat je zeker moet checken bij een Golf 2:
- Controleren of de deurfolie nog goed vastzit.
Het moet echt hermetisch afgesloten zijn anders krijg je zeker lekkage.
- Controleren of de verwarming het nog doet, op een gegeven moment blazen ze alleen nog maar koude lucht, is een echte Golf 2 kwaal
- En heel belangrijk, controleren of het subframe niet is doorgeroest, is ook een echte kwalijke Golf 2 kwaal kan ik je melden.
Wat je zeker moet checken bij een Golf 2:
- Controleren of de deurfolie nog goed vastzit.
Het moet echt hermetisch afgesloten zijn anders krijg je zeker lekkage.
Goed punt. Maar de eerste die bij mij komt kijken naar een auto van 2000,- en dan de deurpanelen eraf wil schroeven staat heel snel weer buiten.
BIEZELWERKS
10-02-2012, 03:57
Als ik de advertentie lees,en zie dat het om een Golf mkII gaat van bj: 1990
Dus die nooit belastingvrij zal worden,geen bijzondere uitvoering is o.i.d. en
dan ook nog 2000 euro moet kosten. :eek:
Dan is dat naar mijn mening een dikke prijs!
Voor dat geld kun je een dikke mkII kopen ;) gewoon even rustig verder kijken.
Moet het een Golf II zijn. Of zoek je gewoon een mooie VW...?
Anders heb of weet ik misschien ook nog wel wat! :thumbup:
Succes alvast.
Als ik de advertentie lees,en zie dat het om een Golf mkII gaat van bj: 1990
Dus die nooit belastingvrij zal worden,geen bijzondere uitvoering is o.i.d. en
dan ook nog 2000 euro moet kosten. :eek:
Dan is dat naar mijn mening een dikke prijs!
Voor dat geld kun je een dikke mkII kopen ;) gewoon even rustig verder kijken.
Moet het een Golf II zijn. Of zoek je gewoon een mooie VW...?
Anders heb of weet ik misschien ook nog wel wat! :thumbup:
Succes alvast.
Wagen staat in België te koop en hier is de wetgeving toch net iets anders dan in Nederland.
Bij ons belgen spreken we niet van "belastingvrij" maar is de auto "oldtimer" van zodra deze de gezegende leeftijd heeft bereikt van 25jaar ongeacht het bouwjaar.
Natuurlijk als je hem in Nederland gaat "invoeren" kan je waarschijnlijk met ééntje van bwj1990 niet goedkoop rondtuffen denk ik.
de clown
10-02-2012, 13:17
vind het echt heel veel geld voor een bruin gerolde mk2, beter ff verder kijken, naar een auto in originele staat ofzo, en hem veranderen naar je eigen smaak, vaak ben je ook nog goedkoper uit, deze auto zitten niet eens dikke wielen onder voor dat geld.
Voor dat geld kun je ook in Belgie vele dikkere auto's kopen
wolfsburger91
10-02-2012, 13:44
heb nog een hele nette witte mk2 staan geheel origineel zit alleen een vmaxx schroefset onder er ligt ene 1800 8v motor in hij is van 91 en heeft 235duizend gelopen.
auto staat wel in nederland en je zal hem dus moeten invoeren maar dat zijn de kosten ook niet prijs 1000euro en zonder schroefset 850euro
Volgens de advertentie is deze ook over 3 jaar oldtimer, dit klopt echter niet. :rolleyes:
tuurlijk wel
1990, over 3 jaar is ie 25 jaar oud = oldtimer (voor verzekering althans)
hij is echter niet belastingvrij ...
Bedankt voor de info.
Ik dacht eerlijk gezegd dat een redelijke prijs was voor een golf 2 met weinig kilometers, waar een schroefset etc.. opzit. Maar zal dus nog eens verder kijken, heb er in Belgïe nog niet echt gezien die me bevallen aan een goedkopere prijs.
Heb er nu wel 1tje op het oog (een zwarte), die kost 500 euro minder. Daar ga ik ook even voor informeren.
@ Biezelwerks. Voornamelijk Golf 2, maar golf 3 is ook welkom :) Heb er daar ook 1tje van gezien voor 1500 euro, met 150 000 km op.
t probleem in belgie is dat een gekeurde verlaging direct ook al geld kost, en eens ze dit op papier hebben vragen ze ook beduidend meer geld.
ik heb de mijne voor 200€ gekocht bij een VW/audi garage. een 22jaar oude golf 1.6D met destijds 361 000km. hij had natuurlijk wel wat kwaaltjes zoals chauffage die niet meer werkte, kabeltje chauffeurzetel kapot, roestgat aan de accu (onder de ruitensproeierreservoir), roestgat aan de achtervering, KM teller die niet verder telde (dus heel zeker meer km's gedaan), maar de auto was gekeurd. chauffage kan je zelf vervangen, lassen is al iets minder.
ze zijn zeker goedkoper te vinden dan 2000€, en km standen allen zeggen niet veel. op 100 000km kan je een blok gaar rijden, en na 500 000km kan een blok nog steeds goed zijn. t hangt allemaal van de rijstijl en het vorige onderhoud af
vooral van een opnieuw gerolde auto moet je toch opletten, ze kunnen daar veel mee 'verborgen' hebben
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/640/100_9762.jpg
BIEZELWERKS
11-02-2012, 05:51
@. rudvwt3 : Oke dat wist ik niet,en ja begrijp dat de prijsen dan zeker
anders zijn dan hier in Nederland.
Vraag me soms af waar ze mee bezig zijn..!
Bedankt voor de uitleg :thumbup:
@.vision: Oke, en eventueel een Golf mkIII met kont ook wel of...?
Ik rij zelf een VW Vento 2.0 GTI 8v. HighLine. uit '96
Kleur: Hot Chili Red met. V-Maxx schroefset,VR6 voorspoiler,
Corrado achterspoiler,16' staal + 165/40/16 NanKang banden.
Full Options. Vento rijdt en schakeld echt als nieuw. Compl. Historie+boekjes.
Is eventueel wel Te Koop:
http://i52.tinypic.com/30viwy1.jpghttp://i51.tinypic.com/125p02b.jpghttp://i54.tinypic.com/124g9x5.jpg
Zie YouTube Link: http://www.youtube.com/watch?v=Dt0AHdJJu2M
Bij intresse of meer Info en/of Foto's is mogelijk.
tuurlijk wel
1990, over 3 jaar is ie 25 jaar oud = oldtimer (voor verzekering althans)
hij is echter niet belastingvrij ...
voor de verzekering is hij met 20 al oldtimer.
leeftijd van 20jaar word bij ons aanzien als "classic-car" en is de verzekeringspremie ook aanzienlijk lager.
en wat prijzen betreft slaan sommigen echt wel de hoofdmoot , is door dezen dat de ganse markt verkloot word.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.