Log in

View Full Version : Temperatuur blijft hangen, hoe?

Sa2_hidup
10-02-2012, 17:23
Ik heb de zoekfuncitie gebruikt en daarbij al wat wijzer geworden, maar heb nog geen echte oplossing voor mijn probleem:

Mijn temperatuurmeter blijft hangen tussen het eerste en het tweede streepje ongeveer, dus de wijzer staat niet rechtop maar een stukje schuin naar links.

Mijn kachel wordt niet echt warm, meer lauw tot koud (zeker nu!).

Nu hetvolgende wat niet klopt:

Van de twee slangen naar mijn kachelradiateur word, als ik recht voor de auto sta, de rechter goed warm maar de linker word amper tot niet warm.

Betekend dit dat ik de kachelradiateur moet vernieuwen of dat er iets verstopt zit? (voordat ik voor niks alles los ga halen).

Ik heb hetvolgende al gedaan gecontroleerd:

Thermostaat vernieuwd en verse koelvloeistof eringegoten, alles goed ontlucht.

De kachelhendel van warm naar koud naar warm naar koud hoor ik een doffe klap.

De slangen naar mijn radiateur worden warm.

Iemand een idee? Alvast bedankt!

RamonR
10-02-2012, 20:22
Ik heb de zoekfuncitie gebruikt en daarbij al wat wijzer geworden, maar heb nog geen echte oplossing voor mijn probleem:

Mijn temperatuurmeter blijft hangen tussen het eerste en het tweede streepje ongeveer, dus de wijzer staat niet rechtop maar een stukje schuin naar links.

Mijn kachel wordt niet echt warm, meer lauw tot koud (zeker nu!).

Nu hetvolgende wat niet klopt:

Van de twee slangen naar mijn kachelradiateur word, als ik recht voor de auto sta, de rechter goed warm maar de linker word amper tot niet warm.

Betekend dit dat ik de kachelradiateur moet vernieuwen of dat er iets verstopt zit? (voordat ik voor niks alles los ga halen).

Ik heb hetvolgende al gedaan gecontroleerd:

Thermostaat vernieuwd en verse koelvloeistof eringegoten, alles goed ontlucht.

De kachelhendel van warm naar koud naar warm naar koud hoor ik een doffe klap.

De slangen naar mijn radiateur worden warm.

Iemand een idee? Alvast bedankt!

ZItten er bij jou nog de bekende klepjes tussen de aanvoer en retour leiding van je kachel radiateur ?
Als de slangen uit je schutbord komen onder de motorkap.

Gr, ramon

roy-mk1
11-02-2012, 00:47
Je kachelkraan kan kapot zijn(inwendig) en je kachel radiator kan verstopt zijn of kan zijn warmte niet kwijt.