PDA

View Full Version : 1300 HK loopt niet stationair

RickSt
11-02-2012, 18:45
Hallo mensen!

Ben al een tijdje bezig met mn autootje, Auto liep erg goed met de carb. Maar sinds ik vandeweek mn olie heb vervangen loopt hij neit meer stationair.. ik denk wel dat dat toeval is.. ik heb het wel eens eerder gehad. Dat ik niet optijd had getankt en ik had m daarna weer lopend en toen liep hij ook niet stationair meer, maar dat hield na een paar x flink gas geven op.

Dus, zeefje gecheckt. Die is schoon, brandstoffilter is nieuw. Verdeler is nieuw, (al een poosje ) brandstofpomp, schoongemaakt en gecheckt. Geen scheuren in het membraampje etc en de klepjes werkten opzich wel aardig.

Eigenlijk was die pomp mn laatste hoop.. ik snap er niks meer van ik kom er echt niet uit. Ikzelf heb niet veel verstand van sleutelen. Al weet ik wel hoe alles werkt. Dus ik heb geprobeerd met logisch denken het op te lossen.. ik heb de carb schoongemaakt. Voetpakking gecheckt. Deellastklep doet geloof ik wat hij meot doen.. bougies zijn trouwens ook nieuw.

Maargoed misschien een beetje vaag allemaal maar ik weet gewoon dat hij niet genoeg benzine krijgt want hij zuigt echt ernstig naar lucht. hij loopt ook niet lekker onderin als je rijd.

Ik hoop dat ik niet te langdradig ben geweest maar ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik sta op het punt t ding in de plomp te rijden..

iig alvast bedankt :D

casss
11-02-2012, 19:06
Hi Rick,

Heb je mogelijk te veel olie erin gedaan? Ik heb laatst een wissel gedaan en 3 liter ging erin (inclusief filterwissel). Loopt de auto ook met warme motor niet meer stationair?

Voor stationair is qua carburateur alleen de stationair toerental afstelling (en deels CO afstelling) van belang. (bij warme motor). Niet toevallig diesel erin gegooid?
Om de brandstoftoevoer uit te kunnen sluiten kun je een slang met een trechter aan de ingang op de carb aansluiten en daarin benzine gooien.

Daarna heb je in ieder geval een aanknopingspunt om verder te zoeken....

RickSt
11-02-2012, 19:53
Nou er is wel veel olie in gegaan ja.. heb er wel op gelet maar hij staat niet te hoog op de peilstok.

Ja hij loopt alleen niet als hij warm is, wanneer hij koud is gaat de choke erop en dan blijft hij wel lopen, naarmate hij warmer wordt gaat hij luchthappen en valt ie uit.

Ik hoop niet dat ik er diesel in heb gegooit.. zal t checken :P

Ja had indd al zo'n idee.. ga ik morgen proberen met die trechter :)

Hoe werkt het eigenlijk met die co instelling dan..? Dat is voor mij een onbekend hoofdstuk..

Bedankt voor je reactie ;)

golf mkII 16v
11-02-2012, 20:07
Werkt het afslag ventiel wel?
Je hoort een klik bij op contact zetten?

RickSt
11-02-2012, 21:12
Hoe klinkt dat? En hoe werkt dat ??

RickSt
11-02-2012, 21:23

RickSt
11-02-2012, 22:05
Ik hoor geen klik iig

golf mkII 16v
12-02-2012, 14:04
Bij de carburateur moet je een klik horen
Geen harde maar wel duidelijk hoorbaar
Is een afsluiter van de brandstof om na lopen van de motor te voorkomen bij afzetten van het contact

RickSt
12-02-2012, 14:29
Bedankt voor je reactie, ik hoor geen klik, waar zou deze afsluiter moeten zitten?

RickSt
12-02-2012, 14:33
Dat is zeker dat ding met 1 stekker eraan onder de ingang van de brandstof?

golf mkII 16v
12-02-2012, 14:57
Is ind met 1 stekker
Heeft een cilindervorm
Staat er bij contact aan stroom op het kabeltje?

RickSt
12-02-2012, 15:03
Ja had m inmiddels gevonden, nee er staat geen spanning op. Maar de zekering is nog goed. En bij de zekering was wel spanning.. Kabelbreuk? Of iets?

golf mkII 16v
12-02-2012, 15:07
Probeer eens met een +vanaf de accu en dan de motor starten

RickSt
12-02-2012, 15:15
Kerel, dit is m! Echt meeeeeegabedankt! Nu alleen f breukje vinden:) enig idee waar die is aangesloten? Lijkt mij gewoon aangesloten op t contact?

golf mkII 16v
12-02-2012, 18:21
Gaat ind via het contactslot
Kan zijn dat het contactblokje van het slot niet goed werkt
Of het stekkertje aan het eind van de kabel niet goed strak meer schuift

RickSt
12-02-2012, 21:46
Het is gelukt:) zat bij de bobine daarzo een breuk. Bedankt voor alle hulp!