Log in

View Full Version : electrisch raam probleem!

sven86c
11-02-2012, 20:57
hallo,

sinds een 2 maand doet mijn linkervoorraam raar,
het raam had al een poosje dat het de ene keer wel reageerde en dan weer niet.
nu heb ik het probleem dat het raam electrisch naar beneden is gegaan maar niet meer omhoog wil..
heb tevens mijn dashboard eruit gehaald (door geknoei van de vorige eigenaar)
hierbij ben ik alle kabelbomen gaan nalopen (stoelverwarming etc)
ik heb de kabelboom vn de deur Links Voor nagekeken maar kan er niks aan vinden de draden lijken mooi en in mijn knikpunt van de deur is het ook redelijk (niet netjes maar wel werkend)

tevens heb ik het probleem erbij dat er wel verlichting in mijn schakelaar is maar niet reageerd?
ook op dezelfde schakelaar (Links Voor) reageert het rechterraam alleen voor het omhoog en niet naar beneden?
als ik datzelfde raam bedien op de eigen schakelaar gaat het raam wel omhoog?
ook hoor ik wel een relaitje klikken in de rechterdeur maar niet in de linker deur?

ook al schema.s bekeken en zekeringen bekeken maar snap er geen zak van
wie heeft dit ook aleens gehafd?

help zeer dringend!! :screwy:

VWJYI
12-02-2012, 08:40
even alle stekker verbindingen nalopen. Mijn broertje had dit bij zijn cabrio ook. Bleek dat de stekker niet meer helemaal fatsoenlijk vast zat op de motor.

Dexter
12-02-2012, 10:09
Wellicht de schakelaar(s) defect.

golf mkII 16v
12-02-2012, 14:53
Stekker verbinding in het rubber van portier niet helemaal zuiver[oxidatie]

sven86c
12-02-2012, 16:13
ik heb alle stekkerverbindingen nagelopen en alles wat slecht was vervangen en goed aan elkaar gemaakt, ook de stekker van de motor is oke niet groen etc.
wel hoort daar volgens mij een klem op die stekker te zitten, die zit er niet op..
de schakelaars heb ik ook al vervangen en de centrale stekker van het knikpunt van de deur ook al bekeken deze verbindingen zijn ook allemaal schoon..

sven86c
13-02-2012, 18:36
help! herkend iemand dit??

sven86c
13-02-2012, 18:49
of heeft iemand nog een kabelboom voor de linkerdeur compleet liggen voor elec. raam bediening???

vwjohnny
13-02-2012, 20:48
ik heb dit zelfde probleem bij mn vento....

mijn linker raam kan ik alleen openen als het portier gesloten is :S

als het portier open is kan ik zowel het linker als het rechter raam niet bedienen vanaf mn linker portier open staat....

sven86c
14-02-2012, 19:32
nou.. vanavond nog effe bezig geweest.. raam rechts kan ik weer compleet bedienen.. nu aan het doormeten geweest op alle kabels van de motor, alles goed tot het knikpunt van de deur..
weet het echt niet meer?? zou het toch de motor zijn? ik vind het raar dat ik ook geen klik hoor in de deur van het relaitje wat ik wel hoor in de rechterdeur.. waar zit dat relaitje??

sven86c
29-02-2012, 17:54
is opgelost krijg motor van Benvr6
hopelijk is dat het (toch)

kan slotje op dankje!

Tommie VW
06-03-2012, 05:59
Mocht dit het niet zijn kijk dan de massa eens na,

Het lampje van de schakelaar brande bij mij gewoon maar deed niets.

sven86c
07-03-2012, 14:34
Mocht dit het niet zijn kijk dan de massa eens na,

Het lampje van de schakelaar brande bij mij gewoon maar deed niets.

dit was het toch, ja massa was allemaal goed heb alle draden doorgemeten maar was allemaal goed, uiteindelijk toch de motor kapot, haalde het printplaatje uit elkaar en zag dat er een weerstand was verbrand! :(

maargoed tis allemaal weer opgelost, bedankt voor meedenken!!