PDA

View Full Version : Zaterdag sleuteldag!! Wie heeft wat gedaan vandaag???

Beetlefreak
09-04-2005, 18:23
Hedenochtend eerst auto uitgelijnd en wieltjes in balans gebracht. Op de proefrit
kom je dan wel es wat leuks tegen:

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3244&stc=1

Een "echte" PC Hooftstraattrekker! :p:)

Vervolgens ff bij Lunatik in het magazijn rondgekeken (velgenreus Damwoude zeg maar :D)
Was op de route!

Kom ik daarna bij jeewee aangereden kun je meteen aanschuiven (wel zo makkelijk ;))
Die was z'n daily aan het onderhouden. Jeewee moest daarna op zijn manier ff een ritje maken in de golf,
alles net uitgelijnd, kan volgende week wel weer!! ;)
ff mooi wat bochtenwerk gedaan, gaat erg goed met de inmiddels 16" velgs! Wegligging is nu echt top.

Gezien het aardige weer nog ff wat lopen sleutelen en prutsen met velgs.
Een 8J ET 52 C2 wiel gepast met 225/50/16 :eek::eek:
Veel te hoog maar weet nu wel dat 8J niet onmogelijk is.

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3245&stc=1

Daarna mijn vehikel nog een beetje gepimpt, had de chroomstrip al een tijdje liggen.
Staat erg goed al zeg ik het zelf!
Dan blijft er ook wel es een stukkie over en daar weten we ook wel raad mee :D

Jeewee groet u :D:D
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3246&stc=1

en het uiteindelijke resultaat:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3247&stc=1

Meer die de dag nuttig besteed hebben?? :)

volksaddiction
09-04-2005, 18:25
heb heel veel gedaan.....maar ga nu douchen, over een half uur al weer naar een verjaardag !!!
Dat word eten onder de douche, hahahahaa
Foto's volgen ;)
(niet van het eten onder de douche hoor....van wat ik gedaan heb vandaag :p )

JeeWee
09-04-2005, 18:42
Ja we hebben vandaag de dag ook al pas en knutseldagen bij VolksFactory... Zelfs met een bord macaronie en koffie service! Haha was gezellig vandaag, de jap 16v weer verse olie, en inderdaad Gerk zijn bandjes even wat opgeruwd... hij zei dattie nog nooit zo snel door een bocht gegaan was... haha! Leuk binnenweggetje waar ik regelmatig ff ga raggen! Maar daarna we ff een velgje van Bietul van de schuurspons schade afgeholpen, en toen we die Porsche op de Colt wilden monteren ging dat niet, want zo'n ding heeft draadeinden dus konden we de adapter niet kwijt!

LuNaTiK
09-04-2005, 19:11
Whahahaa! dus jullie hebben dat monster even afgeragd met zijn 2% camber... dat gaan je banden idd niet zo leuk vinden Gerk :D Gekke vent die Lammert!

En zijn die stripjes wat gelukt? Die van mij wel :P ik had nog 2cm over van die 8 meter!!

bobby-digital
09-04-2005, 19:16
heb tot 2 uur lekker in me nest liggen ronken, en daarna me velgen gaan polijsten..... niet erg productief, maar wel relax:P

JeeWee
09-04-2005, 19:25
Hee Lunatik, heb je ook meteen van die strips opgehaald? Wij/gerk had nog wat over dus daar maar crea bea mee geweest! Zels een strip als booskijker op de koplamp van de colt geplakt haha dat is echt fout! Toen maar HOK van gemaakt!

Jurgen Santana
09-04-2005, 19:42
Ik heb mijn kleppendeksel gericht en hopelijk lekvrij teruggemonteerd. Mijn uitlaat zo gebogen dattie niet meer rammeld. Zwarte folie geplakt op het stuk plaatwerk waar mijn kenteken opgeschroefd zit. Een rechter dorpelverbreder gemonteerd (de linker moet nog). En een 185/55 15 winterband vervangen door een 195/45 15 zomerband.

Tis niet veel maar in het weekend rustig aan toch?

JeeWee
09-04-2005, 19:54
o ja Berend, morgen wat te doen? Kom ik anders ff langs je Schnitzers bekijken!

krukab
09-04-2005, 21:28
Hedenochtend eerst auto uitgelijnd en wieltjes in balans gebracht.
En,rijdt het lekker,je setje "wintervelgen" ?? :tongue:

Op de proefrit kom je dan wel es wat leuks tegen:
Nou je dat wat "leuks" ?? :eek: (ik sla ff een beurtje over :wink: )

Goed,on topic,
Ik ben vandaag lekker thuis bezig geweest ... nog wel ff Meetlints vooras bewonderd,
maar de rest van de dag heb ik op m'n knietjes gelegen ... lamiNAA'tje gelegd in de slaapkamers boven.
Tussendoor nog wel ff naar de zaak om een setje wielen te verkopen,maar tot zover mijn zaterdag op sleutelgebied :frown:

LuNaTiK
09-04-2005, 21:44
o ja Berend, morgen wat te doen? Kom ik anders ff langs je Schnitzers bekijken!

Jawis, morgen de VW-Opelmeeting in Maarssen! Helaas pindakaas, maar dat kan zeer binnenkort nog wel eventjes ;)

Crosne
09-04-2005, 22:11
Nou nie zo heel veel gedaan, 560km gereden om een setje siglachroom ruiten in Wommels te halen, vervolgens door naar Suawald voor een td radiateur. Dan op de terugweg ff overcompleet setje teardrops gehaald in Katlijk. Toen via Haaksbergen (shoarmaboer) naar huis. Eerst eten en toen aan de klus om die radiateur te vervangen. Hoop problemen tegen gekomen, want td is langer dan normale 16v koeler, dus slangen pasten niet helemaal, ook in mijn kleine magazijn kon ik nie slagen, toen via via om 21.00 uur vanavond nog andere slangen geregeld. Nu 23.00 uur ff forummen :), dat was mijn dag :)

Beetlefreak
09-04-2005, 23:44
@ lunatik: 2% camber rijdt echt lekker :p, Lammert is een goede vent :), alles in een keer goed!!
Stripjes kun je volgende week bewonderen, zit best ok! Deuren komt nog...

@ Kruk@b: Ben er echt super wijs mee!! Ding rijdt echt top nu. Wintervelgen voor in de zomer?? Yes it is :D
Ennuh, turbo is altijd nog beter dan een "S"je... ;)

@ Crosne, dan ben je erg dicht in de buurt geweest, niet gespot :p, maar wel en mooi tripje Fryslân :D

Jeewee en Mister cool natuurlijk bedankt voor alle hand en span diensten, zo kan ik wel weer ff toeren ;)
Hoorde net dat LuNaTiK ook bij de volgende sleutel/pas/pruts middag is :D

edwin23
10-04-2005, 00:09
Veel te koud om wat te doen..

gewoon koffie dus..

Johan-dtc
10-04-2005, 01:16
vandaag: utigeslapen tot 10 uur, daarna ff tussendempervervanger gehaald in didam, ff gegeten, daarna de hele uitlaat eronderuit gehaald en netjes opnieuw eronder gezet, incl. de nieuwe pijp, daarna achterlichten zwart gespoten, ff avondeten daarna, toen kaarten met vrienden, en ben nu net klaar met hoedenplank stofferen, toen dacht ik laat ik maar ff mail en volksforum checken, en dan zie ik hoelaat het weer is, veels te laat moet er morgen weer om half 7 uit om naar de almere rally te gaan, dat was mijn daggie..............

niels_g60-power
10-04-2005, 10:12
Ik heb gister nie te veel aan me eigen auto gedaan, moest eerst ff met die van me Pa aan de gang.

Maar heb gister tog ff me sportstuurtje der in gezet, dat rijdt ech super nu met me schroefset. Nu ken ik helemaal karten Whaha

En daarna nog ff me Xenon ingebouwd, das ech super!!

René
10-04-2005, 10:32
ik heb getankt... dat vond ik al heel wat ;)

volksaddiction
10-04-2005, 11:05
zoals beloofd:
Zaterdag om 10.00 in Zevenhuizen, omdat Curlie van het het belgische keverblad "het boxtertje" voor een fotoshoot kwam (zie topic: Miss G's Notch (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9605) )
Daarna een uurtje mijn lasnaden afgwerkt, totdat BKZ met vriendin op de koffie kwam !
Tot een uur of 15.00 niet veel meer gedaan :D :mad:
Daarna keverpech zijn blok er nog maar eens uitgehaald, omdat de baksteunen wéér vervangen moesten worden :tongue:
(zie topic: HOK (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?goto=newpost&t=9373) )
Einde van de dag nog wat losse delen kaalgehaald en gespoten.
Maandag is mijn achterophanging terug van de straler (thnx to krukab!) en kan ik weer e.e.a. in elkaar gaan zetten :cool:

Veerplaten gespoten
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3254&stc=1

Lasnaden afgewerkt van de rechterbodemhelft
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3255&stc=1

Lasnaden voorzijde met nieuwe kitnaad
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3256&stc=1

Achterbrug van een dun laagje zink voorzien, anders blijft het aanslaan
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3257&stc=1

Nieuwe urethaan rubbers voor de achterophanging !
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3258&stc=1

JeeWee
10-04-2005, 11:58
Jemig de meesten doen wel veel op een dagje! Erg leuk, had de T2 ophalen nog in de planning... maar er was geen legale vervoersmogelijkheid te bedenken en het stikte van de politie in de omgeving ivm evenement... dus maar niet gedaan... balen! Volgende week zaterdag lesrijden voor E achter B!

Vag team leusden (kever)
10-04-2005, 12:14
gen zoals gewoonlijk weer de hale zaterdag aan het sleutelen geweest alleen nu aan de golf van dennis anders komt hij nooit naf

Split52
10-04-2005, 12:20
Hedenochtend eerst auto uitgelijnd en wieltjes in balans gebracht. Op de proefrit
kom je dan wel es wat leuks tegen:

Een "echte" PC Hooftstraattrekker! :p:)

Aaaargh... dat was de mijne!!! Heb em moeten annuleren omdat de Oudejaarslottery aan m'n neus voorbij ging! ... Blijf ik toch bij, vind dit op het moment de mooiste en bruutste porsche!!!

JeeWee
10-04-2005, 12:34
ik had'em beste even willen lenen, wel handig voor de kar, zo'n ding weegt een krappe 3 ton... dus daar kan wel wat achter!

LRR
10-04-2005, 19:29
De hele dag weer met de Rooster aan de slag geweest. Om 8:15 begonnen tot 16:00 uur. Veel prutswerk gedaan !!!!

- De bodem (waar de tank normaal onderhangt) van z'n vliegroest afgeholpen, en voorzien van een likje zink !!
- Ff met RX5 gekliederd aan de linkerzijde (lees: chassisbalk achter en binnenzijde wielkast)
- De ontstane nieuwe stukken plaatwerk aan de binnenzijde (voor aan de drempels l + r en het gedeelte in de hoeken achter de voorstoelen l + r ff met carrosserie-kit besmeurd !!!
- Remkrachtverdeler losgehaald (of zeg maar geropt, tjee wat zaten die leidingen vast) en schoongemaakt
- Diverse kleine delen ff voorzien van een fris laagje lak !!!!

Redelijk produktief dusssss.......................

Vandaag (zondag) ingelast als nationale rustdag !!!

Grtz.............. LRR

Ps: Foto's volgen binnenkort in mijn topic.

LuNaTiK
10-04-2005, 19:48
Beetlefreak je bent vanmiddag gespot!! In burgum welteverstaan!

Wij kwamen net in colonne vanaf Maarssen met beide bekers voor de mooiste Jetta's Vento's en Bora's... Fryslan bopeu!

Gert
10-04-2005, 20:32
IK heb de Jetta uitgezogen

Beetlefreak
10-04-2005, 22:34
IK heb de Jetta uitgezogen
Goe bezagh :p :D

Don
10-04-2005, 22:51
Leuk topicske.

Zaterdag eerste helft van de dag veel geruimd op the barn.

Don
10-04-2005, 22:52
onze nieuwe meetingcruiser naar buiten gehaald

BARN-BIER

Don
10-04-2005, 22:53
Enne alvast geprobeerd

baseknot
10-04-2005, 22:53
don zal ook weer eens niet aan het bier zijn

Don
10-04-2005, 22:54
De 2e helft heel weinig gedaan.
Allez, veel gedaan, maar weinig nuttigs.....

Sávonds gaan eten en bowlen, daarna naar Antwerpen

Vrouwke bleef thuis, dus helemaal VAN DE PLANEET

Don
10-04-2005, 22:56
ZOOOO moet da

Don
10-04-2005, 22:57
Dan krijg je op den duur deze situatie's

Don
10-04-2005, 22:59
En Dan ......................................

Oooohhhhh Yeahhhhhh

Ruffryder
10-04-2005, 23:03
Zaterdag ochtend om 9 uur wakker (3 uurtjes slaap maar :o) samen met buurman met zijn auto en de mijne na sloterdijk/spaarnwoude gereden om zijn auto op te knappen (honda civic).. Nieuwe voorbumper, achterbumper en achterklep gladmaken.. :) en morgen gaat hij hem spuiten :) ding ziet er nu echt heeeeel cool uit..En binnenkort wanneer mijn cash binnen is gaan we mijn auto ff bewerken :D

vwleusden
10-04-2005, 23:03
Zelfde als wim, aan een golf gesleuteld anders komt ie nooit af :p

Beetlefreak
10-04-2005, 23:23
Beetlefreak je bent vanmiddag gespot!! In burgum welteverstaan!

Wij kwamen net in colonne vanaf Maarssen met beide bekers voor de mooiste Jetta's Vento's en Bora's... Fryslan bopeu!
Toch nog wel?? :) Zag jullie wel, wist niet of jullie mij zagen staan...
Eerst kwam een rood gevaarte langsscheuren (wat voor hoepels zaten daaronder??? :eek: )
en toen kwam jij (naja, de vrouw dan :p) er nog achteraan gereden!
Zag er mooi uit die sletten over de weg strijkend!

Airtime
11-04-2005, 07:44
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3247&stc=1

Hmmmmm, zou ook goed staan achterop de berlingo... :rolleyes:

Voor de rest heb ik me zaterdag ook nog wel nuttig gemaakt aan het kevertje. Stuurkolom verwijderd, stukken plaat uitgeslepen en nieuwe stukken pas gemaakt. Neusje gepast. Foto's volgen snel in onderstaand toppik (ben de camera vergeten vandaag... :redface: ).

LuNaTiK
11-04-2005, 08:13
wat voor hoepels zaten daaronder???

dat waren 17" Azev A hoepels... Vandaar ook dat meneer met de eerste prijs naar huis ging :cool:

Rico
11-04-2005, 08:19

hm, vind het niet zo leuk dat ik overal wordt gespot, zo tijdens een rustig ritje door het hollandsche landschap.... :) :) :)

Arno
11-04-2005, 19:56
heb mijn karretje gewassen en in de was gezet.
Lichtschakelaar vervangen, waar ik overigens nog een aardig verhaaltje heb getikt bij de polo mk1, 2 derby.
linker achterlichtkap vervangen inverband met lekkage, en stank natuurlijk

vwleusden
11-04-2005, 22:35
Vandaag ook weer gesleuteld :) ontsteking van digifant aangesloten op de pl, kop erop, uitlaatspruitstuk erop, inlaat erop en ff de tb's erop voor de looks :)

MipMip
12-04-2005, 10:34
Foto's van die TB's!!!!!!!!!

vwleusden
12-04-2005, 11:13
camera vergeten, donderdag ben ik er weer en maak dan foto's... als ik de camera niet vergeet.

Pedaalemmer
12-04-2005, 11:58
TB`s????

transport blokken?

MipMip
12-04-2005, 22:06
Throttle bodies, elke cilinder een eigen gasklep.

bijv. www.jenvey.co.uk

:D

Vag team leusden (kever)
13-04-2005, 17:03
Elke cylinder een eigen gas klep huis met injektor ziet er zeker goed uit paar klijne tegenslagjes maar ff goed nadenken en alles werkt zaterdag da gaat hij zaterdag ook nog lopen. ALS DENNIS ZIJN OLIEFILTER NIET VER GEET TE HALEN !!!volgend projekt is ook al verzonnen dus !

baseknot
13-04-2005, 17:05
en dat volgende project is????

JeeWee
13-04-2005, 17:58
Umm, wat is het voordeel van trottle bodies? Hoeveel PK winst? Hoe communiceert dat met het injectiesysteem?

vwleusden
14-04-2005, 22:18
moet zometeen minimaal 170pk hebben, injectie gaat via Digifant1, kan ook met DTA of KMS megasquirt enz

OakgreenVR6
15-04-2005, 11:44
Morgen weer zaterdag! :p

SplitBien
15-04-2005, 12:08
EINDELIJK JA!!

Wat ga ik doen??

-olieverversen van de kever
-remmen nakijken van de kever
-thermostaat van de golf vervangen
-naar breda voor een wielen wissel
-kijken voor een gti blok voor de slet van bob

Weer een druk daggie dus!

Beetlefreak
15-04-2005, 12:26
Zaterdag ja, maar weinig sleutelen. Morgenvroeg met de instructeur op pad!! :)
Ik ga aan de slag met het E achter B rijbewijs en volgende week al afrijden!

Altijd makkelijk om een 'gevulde' aanhanger te mogen trekken ;)

Big_Mac_Mark
15-04-2005, 12:31
Eeeuhm, eens even kijken! Morgen even weer het blokkie in de race-GTI leggen, aanpassingen testen (liefst op de openbare weg :p), verjaardag, uitgaan, zondag even klusje doen, en dan naar Drachten! Druk weekend!

OakgreenVR6
15-04-2005, 12:50
Mijn To Do lijstje voor morgen:
-dorpellijsten van de VR6 monteren en verder prutsen aan de linker Audi-deurgreep,
-Edition One 16V uit elkaar trekken en op straat gooien om af te laten voeren door Piet de oud-ijzerboer,
-Naar Gorredijk (Frl.) op en neer knallen om ff met Freddy Cane te praten,
-Verjaardagsfeestje.
:)

OakgreenVR6
15-04-2005, 12:54

Wat kost zoiets (lessen + examen) tegenwoordig als ik vragen mag?

krukab
15-04-2005, 13:00
Wij vertrekken om 08:30 vanuit Rijswijk .. dan eerst naar Deventer,wat Fuchsen ruilen,daarna
door naar Hengelo,een setje Porsche 914 stoeltjes ophalen .. daarna weer richting Kampen,
waar ik heb afgesproken met Jasper,waar ik wat banden (225/40x18) aan heb verkocht,en dan
door naar Rûhne,waar we de nacht in een hotellutje gaan doorbrengen,maar niet voordat we bij
Skywalker and family zijn geweest .. kwil dat bussie van hem nou wel eens live zien ;)

Zondag Drachten,dus dat is dan nog maar een paar kilometer,vanaf Rûhne :tongue:

user-x
15-04-2005, 13:11
Wij vertrekken om 08:30 vanuit Rijswijk .. dan eerst naar Deventer,wat Fuchsen ruilen,daarna
door naar Hengelo,een setje Porsche 914 stoeltjes ophalen .. daarna weer richting Kampen,
waar ik heb afgesproken met Jasper,waar ik wat banden (225/40x18) aan heb verkocht,en dan
door naar Rûhne,waar we de nacht in een hotellutje gaan doorbrengen,maar niet voordat we bij
Skywalker and family zijn geweest .. kwil dat bussie van hem nou wel eens live zien ;)

Zondag Drachten,dus dat is dan nog maar een paar kilometer,vanaf Rûhne :tongue:

Heeeeey kronkel@b.... heb je die adaptuuuuurs nou besteld, dat je hier weer hele verhalen zit te posten????? ;)

Vag team leusden (kever)
15-04-2005, 16:00
en dat volgende project is????

Volgent projekt moet nog uitgedacht worden of het mogenlijk en finacieel haal baar is dus wordt vervolgt

Vag team leusden (kever)
15-04-2005, 16:03
Wat te doen morgen

die oude golf van dennis verder afbouwen! zodat we snel weer aan d kever kunnen beginnen

baseknot
15-04-2005, 16:10
ik ga morgen nog wat bandjes ophalen bij leon en ff een bakkie doen daar gelijk want de vorige keer was ie goed te drinken lol.
en dan weer verder met mn bbsjes 2 delig :D:D

Beetlefreak
15-04-2005, 16:42
Wat kost zoiets (lessen + examen) tegenwoordig als ik vragen mag?
Kosten zitten rond de € 450,-- waar ik het ga doen. Er is wel enig verschil, maar dit is ongeveer richtprijs.

Vag team leusden (kever)
15-04-2005, 17:20
De TB'S van dennis en hoever we nu zijn morgen gaan we weer verder!

MipMip
15-04-2005, 17:23
Zo he! Blok ziet er mooi uit!!!

Welk merk tb's is dat btw?

Vag team leusden (kever)
15-04-2005, 17:27
Jenvey

vwleusden
15-04-2005, 17:58
Wat te doen morgen

die oude golf van dennis verder afbouwen! zodat we snel weer aan d kever kunnen beginnen

het volgende project dus, alleen is ie er nog niet over uit watr voor motor erin komt :D

volksaddiction
15-04-2005, 18:25
ik ga morgen nog wat bandjes ophalen bij leon en ff een bakkie doen daar gelijk want de vorige keer was ie goed te drinken lol.
en dan weer verder met mn bbsjes 2 delig :D:D
Zie je wel verschijnen gozûr !
Ben 's morgens heel ff naar Henny van Kraanen, maar de rest van de dag ben ik druk aan de kubel :D

PeterZ
17-04-2005, 10:20
Ik heb gisteren de GTD "ont-GTI-d":

Voor:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3418&stc=1

Na:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3419&stc=1

René
17-04-2005, 10:23
kvind persoonlijk dat rode randje mooier... is ook origineel zo toch?
nja, zolang jij `t maar mooi vind :)

PeterZ
17-04-2005, 10:26
Geheimpje: Ik vind rood met grote spoiler ook mooier.

Origineel zijn betekent dat je soms niet het mooiste krijgt.... :frown:

René
17-04-2005, 10:31
Geheimpje: Ik vind rood met grote spoiler ook mooier.

Origineel zijn betekent dat je soms niet het mooiste krijgt.... :frown:

waarom maar je `m dan origineel lieverd.... waarom niet naar je eigen smaak maken?

enne.. is dat rode randje niet origineel dan?

PeterZ
17-04-2005, 10:54
Volgens doppel-wobber (http://www.doppel-wobber.de/): "mattsilberner Zierrahmen am Kühlergrill"

Ik heb geen zin als wannabe door het leven te gaan. Die tijd heb ik gehad, met mijn als 16V vermomde 8V. :rolleyes:

Niet dat ik een echte originaliteitsfreak ben, want er komen G60 remmen en stuurbekrachtiging op (met dank aan mijn RSI). :mad:

Samenvatting: Uiterlijk zo origineel mogelijk, techniek van deze tijd. :biggrin:

Keesje
17-04-2005, 11:04
Ik heb gisteren mn cabrio gewassen en de bekleding schoongemaakt. Was wel nodig! Morgen ga ik er eens een heel eindje mee rijden. Hopen op t zonnetje, dan kan de kap open!

René
17-04-2005, 11:08
Ik heb gisteren mn cabrio gewassen en de bekleding schoongemaakt. Was wel nodig! Morgen ga ik er eens een heel eindje mee rijden. Hopen op t zonnetje, dan kan de kap open!

foto`s? :)

LRR
17-04-2005, 13:02
Check mijn topic ff...............kun je zien wat er weer gebeurt is !!!!

Grtz................ LRR

OakgreenVR6
17-04-2005, 19:13
10.30 :
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=14247&mode=normal

5 uur en een hele hoop losse onderdelen later :
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=14248&mode=normal

Zowat alles wat er af is gekomen is te koop, dus mocht iemand interesse hebben... ;)
Komt morgen ofzo wel in m'n verkooptopic te staan.

vwleusden
17-04-2005, 19:19
zo slecht ziet de auto er op de foto niet uit.... klein deukje rechts achter... of is links nog erger en rotte plekken ? :p

Keesje
17-04-2005, 20:32
foto`s? :)

Er staan foto's bij de MK1....onderwerp: cabrio gekocht!!! ofzoiets. maar ach, voor jou is het weer een berichie dichter bij top-poster :biggrin:

OakgreenVR6
18-04-2005, 13:55
zo slecht ziet de auto er op de foto niet uit.... klein deukje rechts achter... of is links nog erger en rotte plekken ? :p

Meerdere deukjes, slecht gerepareerde achterschade en voorkant die half in puin ligt. En daarbij was het ook nog een importje (Edition volgens de papieren, maar daar kon ik op&aan de auto weinig van zien), dus vond ik het tijd om dat ding te gaan slopen :p :wink: Was weer een goed bestede dag :D

Beetlefreak
20-04-2005, 15:06
Zaterdag ja, maar weinig sleutelen. Morgenvroeg met de instructeur op pad!! :)

Altijd makkelijk om een 'gevulde' aanhanger te mogen trekken ;)
Zo gezegd, zo gedaan!! Dat betekende dus vandaag afrijden :):)
En ook nog geslaagd, dus kan niet meer stuk vandaag :D :D

Wel een beetje in stijl gereden natuurlijk ;)

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3476&stc=1

SplitBien
20-04-2005, 15:08
Gefeliciteerd!!! Altijd handig om te hebben in het oude vw wereldje! :) Veel plezier ermee!

krukab
20-04-2005, 15:18
En ook nog geslaagd, dus kan niet meer stuk vandaag :D :D

Gefeliciteerd !!!

Off topic,je doet wel een hoop moeite zeg om Split hier (http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5937&mode=normal) vanaf te helpen :wink:

Melvin
20-04-2005, 15:45
gefeliciteerd!! rijd zeker wel lekker zo'n t5 ofniet?

JeeWee
20-04-2005, 17:33
Hee gerk gefeliciteerd jonge! Ik hoop dat je mij vrijdag ook mag feliciteren!

vwleusden
20-04-2005, 22:52
Gefeliciteerd met je BE

Vandaag kabelboom uitgebouwd, ermee naar ridderkerk gejakkerd.... aan laten passen en weer ingebouwd.

pirelli
20-04-2005, 23:07
Heb eindelijk de elketra van de golf van Becky voor elkaar en motor aan het lopen. as zaterdag mijn eigen marsrode golfje ophalen en als een gek in elkaar zetten en weer rijden na meer dan 1,5 jaar.

Beetlefreak
21-04-2005, 07:10
Mensuh, bedank!! :D

Off topic,je doet wel een hoop moeite zeg om Split hier (http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5937&mode=normal) vanaf te helpen :wink:Het was geen moeite ;)
Gert kom em zelluf maar haluh :p

gefeliciteerd!! rijd zeker wel lekker zo'n t5 ofniet?
Eigenlijk is het niet best wat zo'n bussie doet!! 174pk, iets van 400Nm koppel!!
De aanhanger weegt voor de lessen 1540kg, maar dat merk je niet eens bij de stoplichten ;)
Heb gister na het examen nog ff gereden zonder aanhanger en das gewoon GTI waardig, hele dikke grijns op me smoel dus :D
Binnenkort mocht ik nog een D.B.O-tje in z'n A3 Sportback 2.0TDi doen http://volksforum.com/forum/images/icons/icon14.gif

JeeWee
22-04-2005, 14:23
Nu ik! Heb het vandaag ook gehaald, erg leuk, echt een lekker ding als eximinatrice! Was best gezellig in de auto en ja hoor, natuurlijk even over de VW gekte gehad, ze was zelf ook wel liefhebber van grote auto's, alleen ze reed nu een Leasegolf, maar hiervoor had ze een 89tiger zwarte Mercedes S klasse en daarvoor een een of andere chevrolet soft top van 6 meter!
O ja Gerk, Marco (instructeur) zei dat hij welles mee wilde om een bus ofzo op te halen, dat kon wel met de T5 zeidie, vondtie mooi, en wordt ook sponsor van KCN en komt de 5e juni ook nogges... drukte!

Beetlefreak
22-04-2005, 14:41
Nu ik! Heb het vandaag ook gehaald, erg leuk, echt een lekker ding als eximinatrice! Was best gezellig in de auto en ja hoor, natuurlijk even over de VW gekte gehad, ze was zelf ook wel liefhebber van grote auto's, alleen ze reed nu een Leasegolf, maar hiervoor had ze een 89tiger zwarte Mercedes S klasse en daarvoor een een of andere chevrolet soft top van 6 meter!
O ja Gerk, Marco (instructeur) zei dat hij welles mee wilde om een bus ofzo op te halen, dat kon wel met de T5 zeidie, vondtie mooi, en wordt ook sponsor van KCN en komt de 5e juni ook nogges... drukte!
Jeewee, seun, nogmaals van harte!!! We drinken er es een op :)
Zelfde examinatrice, heeftie ff geregeld volgens mij! Vondtie zelf ook wel leuk denk ik :rolleyes: :D

Buske halen... welke dan, en waar moettie staan dan?? hehe
Wel cool dat hij de 5e juni komt en sponsort enzo, komt em zelf ook wel goed uit ;)

Keesje
22-04-2005, 15:08
Ik ga morgen de homokineten (helpen) vervangen aan mn cabriodioto. Erg ver-ve-lend. Eindelijk had ik m door de APK. ben sinds een 2-tal weken de eigenaresse. Gister super met mn dakkie open gereden (da's helemaaaal ut einde zeg :cool: :cool: ).
Rijd ik voor mn huis, knak zegt de kineet. Tssss :confused: .
Ik hoop dat dit het laatste is (na versnellingsbak, koppelingsplaat, koplampen en kleine massa dingetjes) of heeft er hier iemand een wit met zwart vooddoo-cabrioootje???? :frown:

Benji
22-04-2005, 15:10
Gefeliciteerd! Heb je bij die gekke Marco gereden, of bij zijn vader :D

Beetlefreak
22-04-2005, 15:51
Gefeliciteerd! Heb je bij die gekke Marco gereden, of bij zijn vader :D
Beide hebben we bij Marco gereden :D:D:D prachtige lessen gehad!!
Is twee jaar jonger als ik, en zo'n iemand moet je het rijden dan bij brengen :p
Maar dat doetie goed! in een keer er doorheen ;)

LuNaTiK
22-04-2005, 16:07
Van hate JeeWee! Ik dacht dat komt nooit goed na al dat bier, maar dat valt me weer nix tegen :P

Rickyrick
23-04-2005, 13:07
Mooi rood is niet lelijk en aangezien rood dan ook mooi moet blijven ging ik er vandaag even mee aan de slag.
De lak van de golf 1 was erg veweerd, bijna wit.
Een vriend van me had nog spul liggen wat z'n ouders heel wat jaar geleden op hun rode lada gebruikten!

Ach, ff proberen dus en dit is het resultaat, ben er best tevreden over!!:

VOOR

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/voor.jpg

NA

http://www.volksforum.com/albums/files/5/2/6/na.jpg

LRR
23-04-2005, 13:48
Het was/is wel een hele mooie zaterdag vandaag !!!! Heb dus niets aan de GTI gedaan (want die staat binnen), heb de MK4 ff helemaal schoongemaakt (binnen + buiten) voor Lelystad morgen !!!!

@Rick: Mooi rood hoor :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Grtz............... LRR

Ps: Vroeg mee opgehouden btw............oma is jarig !!!! (gebak eten :D :D )

vwleusden
23-04-2005, 18:46
Heb niet veel aan mijn eigen auto gedaan, Wim heb zich woest gemaakt op de gaskabel (remkabel van een scooter)... kabel wou niet meewerken maar nu... helemaal top. Ken weer gasgeven.

Nu hebben we het volgende probleem:

Ik heb een probleem met mijn Digifant 1 systeem :'(

Als ik de ontsteking monteer op de kop vonkt hij niet, dus spuiten de injectoren ook niet in. Halen we echter de ontsteking van de kop af en draaien de rotor zelf even rond hebben we een vonk die zeer goed is en alle injectoren hoor je tikken... dus ze gaan open. Wat de fuk kan dit zijn ?

We hebben al een massa gemaakt van de kop naar de - van de accu.

Rickyrick
23-04-2005, 18:53
@Rick: Mooi rood hoor :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Grtz............... LRR

Ps: Vroeg mee opgehouden btw............oma is jarig !!!! (gebak eten :D :D )

:D:D:D thanks ;) gefeliciteerd met Oma!!!

PeterZ
30-04-2005, 13:47
Vandaag de GTD weer een stapje dichter bij het origineel gebracht door de achterlichten te vervangen:

Voor:

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3700&stc=1

Na:

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=3701&stc=1

En nu aan de slag om al die %&^#$#@#%!!! bloesem er af te krijgen!

vwleusden
04-06-2005, 17:21
Vandaag:

Project kever... versnellingsbak zit weer in elkaar enz. 8:31 overbrenging erin (zegt wim dan ;) ) aandrijfassen gemonteerd, nieuwe wiellagers, nieuwe steunen en hij zit weer gemonteerd op de bodemplaat.

Wim heb ook nog zijn voorpijp van de Polo 1.0 gelast. Deze was een beetje gescheurd na een kleine aanvaring met een muurtje en de straat.

Zestienkleppen
04-06-2005, 21:47
even bij Pieter (OakgreenVR6) geweest, om een schuifdakje op te halen, daarnaast nog slangetje en kabeltje meegenomen die bij mij verrot waren.

Ik denk dat ik dit schuifdakje maar even laat spuiten, is het meteen netjes. Die van mij heeft ook een paar krassen, en als het rubber e.d. er toch af is...waarom niet?

vwleusden
05-06-2005, 00:30
Nieuw rubber kost 54E ;)

paddygti
05-06-2005, 01:47
heb effe radio in de jetta geknutseld lag sinds 17 maart al in de koffer :)
werd dacht ik toch een keer tijd :)

Zestienkleppen
05-06-2005, 10:00
Nieuw rubber kost 54E ;) Ik weet het, maar wat moet je anders?

Ebut
05-06-2005, 10:12
Nieuwe kachelretour slang in Passat gezet. Rijdt weer als een trein.

LuNaTiK
05-06-2005, 11:03
Mooi, dan kan je vanmiddag mee naar de kafermeeting

LRR
05-06-2005, 15:41
Bloody Hell,

Had ik eindelijk eens weer tijd om een hobby-zaterdag te houden................wat denk je.......................BUIKGRIEP :mad: :mad: :mad:

Ben nou nog net zo gaar als een kameel.................

Grtz................ LRR

Fred
05-06-2005, 16:43
Ik heb gewerkt, de motorolie dope moet toch ergens vandaan komen :D :D

vwleusden
05-06-2005, 22:40
Ik weet het, maar wat moet je anders?

nieuwe kopen ;) maar dacht.... meld het ff :)

vwjb
05-06-2005, 23:13
heb gisteren weer eens voor de verandering een middagje op de sloop doorgebracht, nog een mooi embleemloos grilletje voor een golf 2 tegengekomen, niet dat ik er iets aan heb maar komt misschien ooit nog wel eens van pas :)

en aan het eind van de middag de wagens maar eens gepoetst. mocht onderhand wel weer.

PeterZ
19-03-2006, 18:03
Deze thread maar eens afstoffen. Het blijft toch leuk om te lezen wat er geknutseld wordt.

Ik wilde gisteren een radiootje inbouwen in de GTI. Meer niet. Maar eerst moest ik nog "even" wat overbodige kabels verwijderen.

De vorige eigenaar van de GTI had de hele auto volgebouwd met waffers, woofers, tweeters en versterkers, en hij had deze eruit gehaald. Maar hij was wel te lui om alle bijbehorende kabels er uit te halen. :chair:

Hier een fotootje van de oogst. Nadat ik dit eruit had was de dag wel redelijk voorbij, radiootje moet een andere keer maar.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/1/8/Kabelhoop.JPG

Het onderstaande ding kwam ik oog tegen.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/1/1/8/VreemdDing.JPG

Na de splitsing loopt het naar de bumpers, en het lijkt origineel te zijn. De kabel loopt naar voren toe, maar is daar nergens aangesloten.

Kan iemand zeggen wat het doet en of het er in hoort te zitten?

Jurgen Santana
19-03-2006, 18:04
Ziet eruit als een bumper antenne.

sanderz
19-03-2006, 19:48
gisteren verdergegaan aan de golf, ik had achterbank al verwijderd maar niet de rest. dus achtergordels, hoedeplanksteunen en bodembedekking zijn weg, en gelijk alles schoongemaakt. vandaag eff langs m'n broertje geweest, is met een golf 1 bezig met g60 turboblok ombouw. ben met de keef geweest.

Crosne
19-03-2006, 20:16
tsja, hele weekend met de gasboot bezig geweest:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=19275

marf_16v
19-03-2006, 20:17
Polijstdagje, 3 Schroefdoppen afgemaakt en 1 Schmidt hart gepolijst :cool:
Kwam weer als een mijnwerker naar boven :tongue:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/1/1/100_0114.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/1/1/100_0112.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/1/1/100_0111.jpg

René
19-03-2006, 20:37
gisteren verdergegaan aan de golf, ik had achterbank al verwijderd maar niet de rest. dus achtergordels, hoedeplanksteunen en bodembedekking zijn weg, en gelijk alles schoongemaakt. vandaag eff langs m'n broertje geweest, is met een golf 1 bezig met g60 turboblok ombouw. ben met de keef geweest.

laat jou broertje daar even een topic van maken!!

levis
19-03-2006, 20:41
afgelopen dagen met de golf bezig geweest. de versnellingsbak van de golf1 eruit gehaald want hij lekte olie bij de keering en op de naad van het versnellingsbak huis. ook meteen kopplelingsplaten vervangen en alles weer gemonteerd. maar hij lekt nog steeds iets op de naad, dus die moet er maar over twee weken weer eens uit.

Der Typ Siebzehn
19-03-2006, 20:59
ik heb gisteren op mijn Golf 3 GT "special" heldere schijnwerpers van Hella in Golf 4 look gemonteerd, wat een verschil met de standaard schijnwerpers, de auto oogt met die Golf 4 look schijnwerpers naar mijn smaak toch `n stuk chiquer :)

Thomas78
19-03-2006, 22:47
't afgelopen weekend "effe" wezen poetsen;

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-90646-Poets09.JPG