PDA

View Full Version : Probleem met me stuur


blackdevilroy
28-01-2004, 22:53
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met me stuur. Ik heb een nieuw stuur gekocht, maar dit past niet op de naaf. De naaf die er nu zit heeft een brede ring met vertanding terwijl mijn stuur aan de binnenkant een kleine vertanding heeft. Wel zie je aan de binnenkant van die ring die op de naaf zit nog een vertanding maar daar past mijn stuur wel op.

Hoe kan ik dit verhelpen??

Tommy
28-01-2004, 23:08
andere naaf denk ik, maar ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt... je hebt een verkeerde naaf gekocht? hij heeft een grotere diameter dan de as vanaf je stuurhuis zeg maar? (ben zelf niet zown ster in de termen... hehehe)

vwleusden
28-01-2004, 23:09
Gewoon de goede naaf bij je stuur kopen en als de naaf aan nieuwe stuur vast zit het goede model stuur kopen.

Marcski
28-01-2004, 23:10
Yup, je hebt twee opties...
1. nieuwe naaf
2. adapterring van dunne stuuras naar dikke stuuras (origineel vw)

Tjaap
28-01-2004, 23:11
nieuw model auto met oud model stuur als ik het goed begrijp, die brede naaf van je auto is er wel af te halen met een pullietrekker.

andersom is trouwens ook mogelijk

blackdevilroy
28-01-2004, 23:13
ik heb nu een dunne stuurnaaf nodig,maar er zit een dikke stuurnaaf in. Die dikke stuurnaaf die heb ik al proberen los te trekken. Maar deze zit zo vast die wilt niet los.

Tommy
28-01-2004, 23:25
Tjaaps advies dus.. moet te doen zijn dus

Marco
28-01-2004, 23:26
Daar heeft marc volgens mij wel wat ervaring mee :)

blackdevilroy
28-01-2004, 23:27
Ik ben bij iemand geweest met een pullietrekker, maar moet je dan alleen de dikke ring eraf trekken of ook nog die "conus" die erachter zit?

-Jens!-
29-01-2004, 13:45
die conus ook, ik heb het ook moeten doen, dat ding zat echt supervast (moet ook wel natuurlijk) ik had geen poulietrekker dus heb ik een bacho erop gezet en aan het slaan gegaan. ding kwam na tijdje wel los. Waarschijnlijk (tenminste da was bij mij het geval) heb je na de 'operatie' te weinig schroefdraad over om je moer erop te kunnen draaien. dan moet je gewoon ff de koppeling die bij je pedalen zit (niet het pedaal zelf maar de stuurstang dusss...) losdraaien en wat omhoog tikken, zo komt je naaf verder naar buiten en heb je dus meer draad om je stuur op vast te zeten. op die manier kun je ook je stuurtje lekker strak (1-2 mm ruimte laten) tegen het dashboard aan zetten
succes!!

blackdevilroy
29-01-2004, 13:48
MOet je dan eerst die dikke vertanding eraf halen of is dat 1 geheel?

-Jens!-
29-01-2004, 14:01
das 1 geheel, op die conus klemt ie

blackdevilroy
29-01-2004, 14:02
ok ga ik het eens proberen
Alvast bedankt

osdude
29-05-2006, 20:29
Ik heb zelfde probleem met die ring, kan m niet los krijgen met een pully-trekker.
Heb er al kruip-olie tussen gespoten , gebeukt met een hamer.

t's toch alleen die metalen dikke ring, die eraf moet?.

zie foto:IMG_4113.JPG krijg de foto er niet op

Nog suggesties???? voor die ring

redbull
30-05-2006, 11:09
ik heb het gedaan met een dremel en een slijpschijfje heel rustig slijpen tot je er bijna doorheen bent.dan een schroevendraaier er tussen zetten en dan de spanning er op zetten als ie door is is het goed ,dan is de spanning er af
wel voorzichtig met de draad .gewoon ff je tijd er voor nemen .
en er niet met een hamer op slaan
ten eerste sla je je draad aan gort en ten tweede in die stang zit een doorslag beveiliging die door slaat als je een ongeluk krijgt dan schuiven de twee buizen in elkaar

als je er op gaat meppen is die beveiliging kapot

dus nooit op gaan meppen
gewoon met beleid
hopelijk heb ik je hier een hoop ellende mee bespaard.

groeten redbull

Isard
30-05-2006, 13:44
Even met een brandertje erop werk waarschijnlijk beter. Waarom iets mollen als het er gewoon af moet kunnen?

Big_Mac_Mark
30-05-2006, 14:13
Weet niet wat voor naaf je moet hebben, maar heb hier nog een aantal naven liggen voor dunne stuurpen...Wil eventueel ook wel ruilen :rolleyes: