View Full Version : versnellingsbak aandrijfas flens monteren?
quattrodado
20-02-2012, 08:20
hoi mensen,
ik krijg de flens van de aandrijfas niet meer op de bak gemonteerd.
blijkbaar zit eer een sterke veer op de flens die je alleen met best wat kracht in elkaar gedrukt krijgt. Het lijkt er dus op dat ik de flens helemaal door de veerkracht heen moet drukken zodat de imbusbout het schroefdraad pakt.
ook met een paar rake gummi-hamer klappen hebben niet geholpen.
heeft iemand een huismiddeltrucje om die flens fatsoenlijk in te drukken zodat ik hem met de bout vast kan zetten?
fryslan mk1
20-02-2012, 08:41
hoi mensen,
ik krijg de flens van de aandrijfas niet meer op de bak gemonteerd.
blijkbaar zit eer een sterke veer op de flens die je alleen met best wat kracht in elkaar gedrukt krijgt. Het lijkt er dus op dat ik de flens helemaal door de veerkracht heen moet drukken zodat de imbusbout het schroefdraad pakt.
ook met een paar rake gummi-hamer klappen hebben niet geholpen.
heeft iemand een huismiddeltrucje om die flens fatsoenlijk in te drukken zodat ik hem met de bout vast kan zetten?
eerste de flens met wat langere bouten vastzetten die wel zonder het indrukken van de veer de schroefdraad goed pakken. Daarna in de overige gaten de juiste bouten plaatsen en de langere verwijderen en deze ook vervangen voor de gewenste lengte.
succes
quattrodado
20-02-2012, 08:47
Goed idee, maar welke andere gaten? Er is maar één centrale bout die de flens vasthoudt.
Johan1982MK1
20-02-2012, 08:54
zit idd met 1 (imbus) bout. ik denk ff met 2 man. 1 de flens aandrukken en de ander de bout aandraaien.
Om wat voor bak gaat het een 085 of een 02A?
quattrodado
21-02-2012, 18:29
@mtdi
geen idee, hoe kom ik erachter?
@johan
helaas heb ik momenteel geen helpende handen beschikbaar. maar ik heb twijfels of dat zo met spierkracht lukt. heb de flens eens los van de bak zo in willen drukken, maar dat valt zwaar tegen.
golf mkII 16v
21-02-2012, 20:00
Lijmtang erop zetten
Op bijde flenzen een stevige strip [5mm en dan met een lijmtang naar elkaar drukken
quattrodado
21-02-2012, 21:54
het is nu toch wel gelukt. moest er schijnbaar een of 2 nachtjes over slapen.
ging onder de auto liggen. ratelverlengstukje tegen de uitlaat klem gezet en de flens ingedrukt. met de andere hand de bout net een beetje in kunnen draaien en de inbussleutel deed de rest.
bedankt voor alle tips!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.