Log in

View Full Version : G60 start niet


The Skinnmeister
20-02-2012, 17:37
Hoi,

Heb een G60 PG motor en deze wil niet aanslaan.
Startmotor goed deze goed rond, en bougie's vonken alle 4.
Benzine pomp geeft benzine, druk :confused: , maar maakt wel herrie (constant).
Heb ik vandaag remmenreiniger in de inlaat gespoten, en de motor slaat meteen aan, blijft alleen stationair lopen want als ik aan het gas kom slaat ie meteen weer af. Daarna wil deze niet meer uit zichzelf starten.

Kan dit aan de pomp liggen? Auto heeft wel ong. 1 jaar stilgestaan.

Graag hoor ik jullie reactie

Grtz Roland

ps heb de search funtie reeds gebruikt maar niet echt iets bruikbaars gevonden.

Rallye-VR6t
20-02-2012, 17:57
Hoi,

Heb een G60 PG motor en deze wil niet aanslaan.
Startmotor goed deze goed rond, en bougie's vonken alle 4.
Benzine pomp geeft benzine, druk :confused: , maar maakt wel herrie (constant).
Heb ik vandaag remmenreiniger in de inlaat gespoten, en de motor slaat meteen aan, blijft alleen stationair lopen want als ik aan het gas kom slaat ie meteen weer af. Daarna wil deze niet meer uit zichzelf starten.

Kan dit aan de pomp liggen? Auto heeft wel ong. 1 jaar stilgestaan.

Graag hoor ik jullie reactie

Grtz Roland

ps heb de search funtie reeds gebruikt maar niet echt iets bruikbaars gevonden.

Blauwe sensor stuk?

The Skinnmeister
20-02-2012, 21:28
Heb er ook al een andere ecu aangehangen maar geen verschil.
De blauwe sensor is idd ook voor de ecu, had vanmiddag wel de stekker los getrokken toen de motor liep (stationair), deze sloeg toen meteen af.

Kan die dan stuk zijn of??

Rallye
20-02-2012, 21:35
Heb je nu wel vonk dan ?
Hij hoort niet af te slaan zodra je hem los trekt.
Of loopt de motor wel gewoon weer nu ?

The Skinnmeister
20-02-2012, 21:41
Heb je nu wel vonk dan ?
Hij hoort niet af te slaan zodra je hem los trekt.
Of loopt de motor wel gewoon weer nu ?

Vonk wel idd, motor loopt nog steeds niet. Gooit m goed rond maar daar blijft het bij :( Alleen met remmenreiniger slaat ie aan en dan loopt ie alleen stationair, want als ik alleen maar naar de gaskabel kijk slaat ie af. Heel voorzichtig kan ik gasgeven. Lijkt net op een brommer die op reserve moet/gaat.

Daarom dacht ik aan de pomp omdat deze ook geluid maakt, en al ong. 1 jaar niet meer in beweging is geweest.

Rallye
20-02-2012, 22:01
Zou kunnen ja dat die bijna geen druk levert , even drukmeten.
Haal hem anders op de injectorrail los waar de benzineslang erop komt dan kan je kijken misschien of die al genoeg druk benzine eruitspuit.

Rallye-VR6t
20-02-2012, 22:42
met blauwe sensor los moet je de motor wel aan de praat krijgen, maar met het gaspedaal aan de praat houden.
lukt dat?

The Skinnmeister
21-02-2012, 11:17
met blauwe sensor los moet je de motor wel aan de praat krijgen, maar met het gaspedaal aan de praat houden.
lukt dat?

Ga ik proberen :thumbup:

The Skinnmeister
21-02-2012, 19:46
Ben vanmiddag weer bezig geweest, blauwe sensor vervangen, maar dan blijft de motor zowel met als zonder stekker alleen stationair draaien. Kan met voorzichtig handgas de motor tot 2000 rpm houden maar verder komt ie niet want dan wil ie inhouden en afslaan.
Heb ook de brandstoffilter vervangen, geen verschil. Heb aan de rail de slang los gehaald maar kan met de pomp op contact mijn duim gewoon op de slang houden. Vind dit raar of kan dit? Ben bezig met het lenen van een druk meter.

Ik hou me aanbevolen voor ideeen :D

Gr Roland

vw_golf
21-02-2012, 19:58
Moet normaal toch aardig druk op de brandstofleiding staan, lijkt me verstandig om er toch even een drukmeter tussen te zetten.
Maar lijkt toch aardig op slijtage van de brandstofpomp.

gooigolf
21-02-2012, 20:04
brandstof pomp of opvoerpomp

had hier ook 1 .. sloeg netjes maar bij beetje gas geven was het gebeurd
kreeg te weinig ..

succes gooigolf

Rallye-VR6t
21-02-2012, 21:19
Let dus op je kunt 2 pompen hebben! Beide kunnen stuk gaan.

Bij een G60 hoort de pomp als je deze op het contact zet even een seconde of 5 te draaien. Daarna stopt deze.
Pas als je doorstart gaat de pomp weer draaien.
Let daar dus wel op als je gaat testen! De pomp draait dus maar even.

redbull
22-02-2012, 00:59
ik denk de opvoerpomp in de tank

Pro FM
22-02-2012, 01:28
Vandaag identiek hetzelfde probleem opgelost bij mijn G60. Deze had 4 jaar stil gestaan. Ook lopen met remmenreiniger in de inlaat.Bij mij was de opvoerpomp in de tank overleden,maar bleekde brandstof pomp zelf ook niet echt veel druk meer te geven. DIe had blijkbaar ook een optater gehad. Beide vervangen en lopen als een zonnetje!
Ik zou ze lekker vervangen door nieuw of wat anders gebruikt.

The Skinnmeister
22-02-2012, 09:18
Ik heb maar 1 pomp, alleen in de tank. Onder de auto alleen de filter.
Mijn pomp draait wel constant en maakt flink lawaai, denk idd dat ie overleden is.......

volksfahrer
22-02-2012, 13:57
ik gok ook op de pomp.vooral omdat die herrie blijft maken...

Rallye
22-02-2012, 23:51
Dat vermoeden had ik al daarom zei ik ook druk meten. ;)
Je kan de pomp ook uit elkaar halen , er zijn filmpjes van ergens op youtube how to do :D
Kan ook zijn dat die vervuild is of je benzine tank dus erg vuil is van binnen.
Even open halen en dan controleren.

Succes

The Skinnmeister
28-02-2012, 19:26
Vandaag een metertje tussen de brandstofleiding gezet, auto op contact, paar keer proberen te starten, pomp laten lopen en wat denk je?? Bijna geen druk meer uit de pomp volgens de meter. Dus ga op zoek naar een nieuwe pomp en dan moet het over zijn denk ik. Alvast dank voor jullie meedenken en ik laat nog iets weten :thumbup:

Pro FM
28-02-2012, 23:14
Euh ja, dat hadden er al een paar geroepen..;) Nieuwe/andere pomp erin en gaan!

The Skinnmeister
05-03-2012, 17:42
Nieuwe pomp erin gezet en idd hij loopt :D
Loopt nog wel op 3 cyl. maar ook dat lossen we op!

The Skinnmeister
19-03-2012, 22:05
Daar zijn we weer, de motor loopt nog steeds op 3 pitten :mad:
Heb ik compressie gemeten, 3 cyl 11 bar en eentje 9,5 bar, vandaag bougie's gewisseld geen verschil. Vonken allemaal, weerstand kabels gemeten, allemaal goed. Ik denk toch (op een of andere manier) dat de koppakking eruit ligt. Wie kan me helpen aan de juiste oplossing of heeft een idee waar ik nog meer kan zoeken.

Gr Roland

Rallye-VR6t
19-03-2012, 22:17
Bekabeling van de injectoren gecontroleerd? Doen alle injectoren mee?

Rallye-VR6t
19-03-2012, 22:17
Verschil in compressie niet te veel van aan trekken.

The Skinnmeister
19-03-2012, 22:19
Bekabeling van de injectoren gecontroleerd? Doen alle injectoren mee?

Heb ik nog niet gekeken, heb wel het idee dat de 1e nat(ter) blijft en de rest wel goed onsteekt.

redbull
19-03-2012, 22:29
jonguh gooi dat blok toch weg hier op de plaats je blijft kloten zo ;)
kan binnekort wel een keer komen meekijken met 4 ogen zie je meer als met 2
bel maar als je een keer bij je pa bent

The Skinnmeister
19-03-2012, 22:32
jonguh gooi dat blok toch weg hier op de plaats je blijft kloten zo ;)
kan binnekort wel een keer komen meekijken met 4 ogen zie je meer als met 2
bel maar als je een keer bij je pa bent

:thumbup:

The Skinnmeister
16-04-2012, 12:57
Afgelopen zaterdag weer verder gepruld, en hij loopt :D
Er zat een injector vast, auto heeft lang stil gestaan......

Nog speciale dank aan Redbull voor het meehelpen/denken en voor het aandragen van de oplossing :thumbup:

Minomatic
16-04-2012, 13:14
Mooi werk dat het gelukt is, niets mooier dan een mooi lopend G60 blok, ik mis de mijne nog steeds (net als het nog harder uit de bocht van de oprit komen dan het verkeer op de snelweg rijdt... VROEM twuuuuut dag meneer stropdas Audi in mijn achteruitkijkspiegel :) ).